Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:25:27 GMT

/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۷۹۰۴

نشستی به بهانه‌ی تولید انیمیشن «دیرین دیرین»، برگزاری آیین بزرگداشت انوشیروان ارجمند، رونمایی از پوستر فیلمی با بازی باران کوثری و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

" روند تولید وب سری، فرصت‌ها و چالش‌ها " عنوان جلسه نمایش انجمن سینمایی فیلم سازان انیمیشن ایران ( آسیفا ایران) در روز یکشنبه ۲۵ آذرماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این جلسه که با حضور محمد ابوالحسنی تهیه کننده و علی درخشی کارگردان برگزار خواهد شد، درباره تولید وب سری انیمیشن‌های " دیرین دیرین " گفتگو می شود و سپس به سوال‌های علاقمندان در خصوص تولید مجموعه انیمیشن‌های "دیرین دیرین"پاسخ داده خواهد شد.

این مراسم در ساعت ۱۶ روز  ۲۵ آذر در سالن جلیل شهناز، خانه ی هنرمندان ایران برقرار خواهد بود و ورود برای عموم آزاد است.

آئین بزرگداشت استاد انوشیروان ارجمند برگزار شد

مراسم بزرگداشت استاد فقید سینما تلویزیون و تئاتر کشور مرحوم انوشیروان ارجمند با حضور جمع کثیری از مردم، هنرمندان و مدیران تئاترکشور برگزار شد.

آئین بزرگداشت استاد انوشیروان ارجمند شامگاه گذشته جمعه ۲۲آذرماه ۹۷ با حضورخانواده و دوستداران وی در تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این برنامه فرزاد جمشیدی که اجرای این مراسم را بر عهده داشت طی سخنانی از سجایای والای اخلاقی و هنر متعهدانه مرحوم ارجمند سخن گفت.در ادامه ویدئویی از برزو ارجمند که به دلیل حضور در جلسه فیلمبرداری در جزیره هرمزدر مراسم حضور نداشت پخش شد.

با حضور شهرام کرمی مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی و اصغر همت از کیهان دخت امین همسر استاد انوشیروان ارجمند تجلیل شد و پس از آن حاضران به تماشای نمایش خاک شیرین به کارگردانی علی برجی نشستند.

شهرام کرمی مدیر کل اداره هنر های نمایشی ، اصغر همت ،وحید جلیلوند، مهری شیرازی،نیما رئیسی،فرهاد بشارتی،قاسم زارع،بابک نوری،سعید داخ ،   آنا هیتا همتی،میلاد نیک آبادی،مختار سائقی،رابعه اسکویی،پرستو صالحی، از جمله میهمانان حاضردر این نشست بودند.

این بزرگداشت به همت محمودرضا فراهانی تهیه کننده این نمایش و از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب برگزار شد.

رونمایی از دومین پوستر بی نامی

دومین پوستر فیلم سینمایی «بی نامی» در اولین هفته اکران در سینماها رونمایی شد.

به گزارش مشاور رسانه ای پروژه، دومین پوستر فیلم سینمایی «بی نامی» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه کنندگی مجید رضا بالا رونمایی شد.

«بی نامی» یک اثر مستقل اجتماعی است که به تازگی اکران آن در سینماها آغاز شده و باران کوثری، حسن معجونی، پوریا رحیمی سام، هوشنگ قوانلو، شهروز دل افکار، مهتاب ثروتی، علی باقری، رضا افشار و محمود نظرعلیان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم به سرگروهی سینما ایران اکران خواهد شد و موسسه سینمایی راه عرفان با مدیریت محسن مسافرچی پخش آن را بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: چند روز مانده به تولد چهل سالگی امیر اتفاقاتی او را وارد بحران بزرگی می کند؛ بحرانی که او را به جستجو وا می دارد.

عوامل «بی نامی» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: علیرضا صمدی، تهیه کننده: مجید رضابالا، مجری طرح: مهدی نویدان فر، بازنویسی فیلمنامه: فرهاد مهندس پور، مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، صداگذار: علیرضا علویان، موسیقی: آرمان موسی پور، تدوین: خشایار موحدیان، سودابه سعیدی نیا، طراح گریم: علی بهرامی فر، طراح صحنه: بهزاد آدینه طراح لباس: هما بهجتی و مشاور رسانه ای: میثم محمدی

       

یادمان علی معلم به مناسبت زادروزش

یادمان زنده یاد علی معلم مدیر مسئول و سردبیر نشریه دنیای تصویر، بنیانگذار جشن سینمایی تلویزیونی حافظ، مدرس، منتقد، مجری، برنامه ساز و تهیه کننده سینما در قالب چهارصد و نود و دومین نشست باشگاه فیلم تهران با حضور خانواده این هنرمند و جمعی از اهالی سینما یکشنبه ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

علی معلم سال ۱۳۴۱ در دامغان متولد شد. در رشته‌ی سینما تحصیل کرد، در دهه‌ی شصت فعالیت مطبوعاتی خود را آغاز کرد و در سال ۷۱ با تاسیس ماهنامه «دنیای تصویر» فصل تازه‌ای را در مطبوعات و رسانه‌های سینمایی رقم زد.

معلم که به واسطه‌ی تولید و اجرای برنامه‌هایی چون «جنگ هنر»، «از واژه تا تصویر»، «سینمای اندیشه» و ... به چهره‌ای شناخته شده برای مخاطبان تبدیل شده بود، اولین جشن سینمایی و تلویزیونی خصوصی ایران را تاسیس کرد و تندیس حافظ را به منظومه‌ی سینمای کشور افزود.

فعالیت معلم فقط به عرصه‌ی مطبوعات و رسانه‌ها محدود نمی‌شد «شوکران»، «گاوخونی»، «ازدواج به سبک ایرانی» و «آل» از جمله تجربیات او در مقام تهیه‌کنندگی بود. دریافت مدرک دکتری افتخاری به پاس فعالیت‌هایش در عرصه‌ی فرهنگ و هنر نیز یکی دیگر از عناوین متعدد او به شمار می‌رفت.

علاقمندان برای حضور دراین نشست که برای عموم سینمادوستان آزاد است، می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

نقد و بررسی مستند یمینی شریف

«مستند یمینی شریف،نغمه سرای کودکان»، یکی از مستندهای برنامه «چهره های ایرانی» هنرو تجربه ، به کارگردانی هومن ظریف،روز یکشبنبه (فردا) ۲۵ آذر در خانه هنرمندان با حضور کارگردان و سید رضا صائمی،منتقد سینما،نقد و بررسی خواهد شد.

مستند ۷۵ دقیقه‌ای «یمینی شریف،نغمه سرای کودکان»، به تهیه کنندگی هومن یمینی شریف ساعت ۱۶ اکران خواهد شد و بعد از نمایش جلسه نقد آن برگزار خواهد شد..

توراندخت مقومی تهرانی- همسر و همکار،یحیی مافی – عضو گروه موسس و هیات مدیره شورای کتاب کودک و دوست نزدیک عباس یمینی شریف ،توران میرهادی- موسس و عضو هیات مدیره شورای کتاب کودک ،نوش آفرین انصاری- دبیر و عضو هیات مدیره شورای کتاب کودک،اسداله شعبانی- شاعر و نویسنده کودکان پرویز کلانتری- تصویرگر کتاب کودک هوشنگ مرادی کرمانی – نویسنده کودک و نوجوان،مصطفی رحماندوست- شاعر و نویسنده کودکان،محمد هادی محمدی – نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودکان،بیژن پیرنیا- مجری برنامه کودک در دهه ۱۳۳۰،علی دهباشی- سردبیر مجله ادبی بخارا،نیما پتگر- نقاش ومجسمه ساز،انوشیروان روحانی- آهنگساز و نوازنده پیانو،فرشته یمینی شریف- نقاش و شاعر،بهمن یمینی شریف- فرزند،هومن یمینی شریف- فرزند،عباس یمینی شریف،سیروس طاهباز- نویسنده ومترجم،ثمینه باغچه بان- نویسنده و کارشناس اموزش و پرورش،جلال رفیع؛ روزنامه نگار،صدرالدین الهی- روزنامه نگار و نویسنده،احسان یارشاطر- نویسنده، پژوهشگر و موسس بنیاد مطالعات ایران در دانشگاه کلمبیا وایرج گرگین – روزنامه نگار، مجری و گوینده،دراین مستند حضور صوتی وتصویری دارند.

مجموعه مستندهای «او مثل هیچکس نیست» به کارگردانی سیدهادی موسوی، «درجستجوی صبح» مهرداد شیخان، «زنبورک در گام مینور» مریم سپهری، «سلطان بی تاج‌وتخت بخارا» مسعود جعفری منجیلی، «گلدونه، مش رحیم، صغرا و دیگران» همایون امامی، «مکتب سقاخانه به روایت پرویز تناولی» امیرحسین بهبهانی، «همایون» پیروز کلانتری، «یکی بود، یکی نبود» غلامرضا کتال و «یمینی شریف؛ نغمه سرای کودکان» هومن ظریف به مدت یک ماه روی پرده سینماهای گروه سینمایی «هنر و تجربه» در سراسر ایران خواهد رفت.

آغاز اکران گسترده و همزمان  فیلم پیشونی سفید ۲ برای  مدارس

 در ادامه اکران فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۲ » به کارگردانی سید جواد هاشمی نمایش این  فیلم برای مدارس و دانش آموزان آغاز شد.

حبیب اسماعیلی مدیر عامل رسانه فیلمسازان با اشاره به فروش خوب این فیلم گفت:در ادامه‌ی اکران  و استقبال مخاطبان از فیلم سینمایی  «پیشونی سفید ۲ » و تقاضای خانواده ها و دانش آموزان مدارس ، با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش امکانی فراهم شده تا دانش اموزان مدارس بصورت گروهی بتوانند به تماشای این فیلم بنشینند.

وی ادامه داد:هماهنگی لازم با سینماداران انجام شده و همچنین وزارت اموزش و پرورش نیز پروانه حمایت از این فیلم را  برای نمایش  در همه مقاطع تحصیلی صادر کرده است.

اکران فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۲» همچنان ادامه دارد و این فیلم تاکنون به فروشی حدود ۳ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت

فیلم «آپاراتچی» مصداقی از پرداختن به سینمای مردمی است که در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو را از هیئت داوران دریافت کند؛ از مهم‌ترین ویژگی‌های این فیلم روایتی است که فضای خارج از پایتخت ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «من فقط یک فیلم‌سازم و تمام زندگی‌ام سینماست. سینما شغل من نیست، عشق منه.» این‌ها سخنان جلیل رشیدی است، شخصیت اول فیلم آپاراتچی، که برگرفته از شخصیت جلیل طائفی، یک عاشق سینما در دهه ۶۰ است؛ جلیل اگر چه شغلش نقاشی است، اما عشقش فیلم‌سازی است و حاضر است سختی‌هایش را هم به جان بخرد؛ فیلم آپاراتچی روایتگر دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما است که با اشتیاق تمام به تولید چند فیلم کوتاه موفق شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است؛ به طور کلی در این فیلم با یک اثر درباره سینما و برای سینما روبه‌رو هستیم.

مسئله آپاراتچی مسئله سینما، مسئله بقا یا از میان رفتن سینما است، مسئله فیلم آپاراتچی به ظاهر محدود به یک دوره زمانی خاص و در عمل مربوط به همیشه تاریخ در این مرز پرگهر است و بر این اساس علی طاهرفر، کارگردان فیلم آپاراتچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دو رویکرد اساسی در درون‌مایه فیلم آپاراتچی وجود دارد، اظهار می‌کند: رویکرد اول فیلم آپاراتچی هنر مردمی است و رویکرد دوم آن روایت دهه ۶۰، زیست و فرهنگ مردم تبریز در این دهه است که می‌توان گفت در دل همین هنر مردمی ادای دین به سینما نیز موضوعی نهفته است.

وی ادامه می‌دهد: موقعیت فیلم در ادای دین به سینما جزو موقعیت‌های نمایشی است که بیشتر کارگردانان دوست دارند در آن تجربه داشته باشند، چراکه یک عمر پشت دوربین به تجربه نشستند و می‌خواهند همین تجربیات را جلوی دوربین ببرند.

کارگردان فیلم آپاراتچی با اشاره به اینکه ایران همچون کشورهای دیگر نمایندگان زیادی برای نمایش فیلم در سینمادارد و این موضوع یک دغدغه فرهنگی برای سینماگران محسوب می‌شود، تصریح می‌کند: گاهی در دل فیلم‌ها بسیاری از حقایق سینما ظهور و بروز پیدا می‌کند، به طوری که گاهی لحظات شیرینی را رقم می‌زند و گاهی نیز حقایق تلخی در آن است که نکات گفته نشده سینما را بیان می‌کند؛ در همین راستا این اتفاقات دست به دست هم دادند که من با رغبت به سمت آپاراتچی بیایم.

در «آپاراتچی»، تلاش برای ارائه هنر مردمی بود

وی با اشاره به موضوع ادای دین به سینما می‌افزاید: وقتی که با یک موضوع خاص مواجه هستیم مخاطبان آن خاص خواهند بود و عام نیستند در همین راستا تلاش کردیم هنر مردمی را ارائه دهیم که مخاطب عام داشته باشد.

طاهرفر می‌گوید: دغدغه ما این بود که فیلمی با شاخصه‌ها و مولفه‌هایی را تولید کنیم که مخاطب عام را جذب کند تا افراد علاوه بر اینکه لحظات شاد، مفرح، شیرین و گاهی کمدی را مشاهده می‌کنند، هنگام خروج از سینما یک ارزش افزوده فرهنگی نیز به همراه داشته باشند، چراکه مخاطب در سبد فرهنگی خود یک فیلمی را انتخاب و هزینه اقتصادی کرده است در همین راستا حق دارد هنگام خروج از سینما حداقل از نظر مضمونی یک تعالی را در خود احساس کند.

وی در خصوص برخوردهای مردمی نسبت به فیلم نیز اظهار می‌کند: هنگامی که در عرصه غوغاسالاری فیلم‌های کمدی و گیشه‌پسند قدم می‌گذارید، کار دشوار می‌شود، اما به لطف خدا در هر کدام از مولفه‌هایی که بیان شد بازخوردهایی با تراز بالا و پایین از سوی مخاطبان دریافت کردیم که این بازخوردهای خوب انگیزه مضاعفی را برای ادامه دادن در این مسیر به ما داده است.

کارگردان فیلم آپاراتچی با بیان اینکه امیدوارم روزگاری به این نتیجه نرسیم که باید در بستر طنز چیزی را تعریف کنیم تا مخاطب به سینما بیاید، ادامه می‌دهد: ما باید در لایه‌های بیرونی، درونی، فرامتن و زیر متن مفهومی را بگنجانیم تا مردم به بهانه کمدی بودن فیلم بیایند و آن مورد را نیز دریافت کنند؛ از این‌رو امیدوارم روزی فرا برسد که ما در حوزه فیلم‌های غیرکمدی به جایگاهی برسیم که فیلم ما جزو انتخاب نخست تماشاچی‌ها باشد.

وی تصریح می‌کند: طی سال‌های اخیر اتفاقاتی رخ داده که سلیقه مخاطبان را بر مدار برخی کارهای ناصواب فرهنگی بنا گذاشتیم و این اتفاقی نامبارک و راه انحطاط سینمایی ما است، از این‌رو باید توجه داشت که معمولاً وقتی چنین اتفاقی می‌افتد هم سرمایه‌گذاران و هم تهیه‌کنندگان و به‌تبع آن در یک دراز مدت یا میان مدت کارگردانان و نویسندگان نیز به آن سمت خواهند رفت و تنها بر مبنای رسالت خود عمل نمی‌کنند؛ در همین راستا امیدوارم روز فرابرسد که با حمایت سازمان سینمایی و جریان سینمایی کشور شاهد آفرینش آثاری بهتر باشیم.

تنوع ژانرهای جشنواره فجر، از مهم‌ترین نکات آن بود

طاهرفر می‌افزاید: جشنواره فیلم فجر امسال از همان انتخاب فیلم‌ها برای بخش نگاه نو و سیمرغ، طبقه بندی که اتفاق افتاد و جواب نهایی که برگزار کنندگان آن مبنی بر تکمیل جدول فیلم‌ها دادند که در وسط جشنواره نیز خیلی از منتقدین و کارشناسان عنوان کردند که عدالت سینمایی رعایت نشده، با فراز و نشیب زیادی همراه بود؛ در همین راستا باید گفت که حواشی جشنواره زیاد بود اما مهم‌ترین حسن آن وجود تنوع موضوعی قابل قبول سینمای اجتماعی، کمدی، سیاسی، ورزشی و حتی کودک و نوجوان بود.

وی با بیان اینکه ما گاهی اوقات مصلحت را فدای حقیقت می‌کنیم، می‌گوید: بسیاری از فیلمسازان دیگری بودند که باید در بخش سودای سیمرغ حضور پیدا می‌کردند، همه عوامل‌شان به چالش کشیده می‌شدند و یک رقابت پایا پای می‌داشتند اما این اتفاق نیفتاد؛ از این رو یقین دارم که سال بعد سازمان سینمایی یک تدبیری برای این موضوع خواهد داشت.

کارگردان فیلم آپاراتچی اظهار می‌کند: باید اعتراف کنم لطف خدا و شهدا بود که در اولین حضور و اولین فیلمم در بخش مسابقه رفتیم و سیمرغ نیز گرفتیم؛ همچنین خیلی خوشحالم که فیلمی با موضوع دهه ۶۰، جنگ، ترور، شهادت، نماز جمعه و هنر مردمی ساختیم.

وی با بیان اینکه دیوار بزرگ و حائلی که برای تولید فیلم میان شهرستان و پایتخت بود در حال کوتاه شدن است، ادامه می‌دهد: اتفاق بدی است که فیلمسازان شهرستانی بعد از یک، دو و حتی سه دهه بعد فضا برایشان فراهم شود تا فیلم بسازند، چراکه این باعث می‌شود خیلی از انرژی‌ها، پتانسیل‌ها و استعدادهایی که در شهرستان‌ها داریم رو به نابودی برود و گاهی نیز فنا می‌شوند؛ به طوری که شخص یا مسیر خود را عوض می‌کند و قلم و دوربین را زمین می‌گذارند یا امیدی به این سینما نخواهد داشت.

طاهرفر تصریح می‌کند: با رویکردهای امسال جشنواره فیلم فجر به آینده امیدوار شدم و امیدوارم که سازمان سینمایی سوره، فارابی و سازمان سینمایی در ادامه نیز اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

تصویر، هنری اثرگذار است

علیرضا استادی بازیگر فیلم آپاراتچی نیز در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه از حضور خود در خانواده فیلم آپاراتچی خرسند هستم، اظهار می‌کند: هر هنرمندی دغدغه این را دارد که متفاوت‌تر از قبل باشد، در همین راستا این پروژه برای من یکی از بارزترین موارد بود و زمانی که کار پیشنهاد شد، کلیت فیلم را خواندم و با توجه به اینکه فیلمی روایی و روایتگر بخشی از هنر سینما بود با افتخار نقش پیشنهاد شده را قبول کردم.

وی ادامه می‌دهد: در بازخوردها بیان شد که آپاراتچی فیلم کمدی شریفی است که می‌شود آن را با خانواده دید، نمی‌گویم فیلم‌های دیگر خالی از شرافت بوده اما این فیلم با توجه به تحقیق و پژوهشی که آقای طاهرفر انجام دادند در این زمینه به طبع خود را نشان داده است چرا که وقتی یک کار خروجی یک تفکر و پژوهش باشد و درست چیده شود خروجی آن استقبال خوب مردم خواهد بود؛ از این رو فیلم خوب اقبال شده و نشان می‌دهد که فیلمساز توانسته کار خود را به درستی انجام دهد.

بازیگر فیلم آپاراتچی تصریح می‌کند: جشنواره چکیده و نتیجه کارهای تولید شده یک الی دو ساله هنرمندان است و در فیلم هنرمندان نیز می‌توانیم بازخورد شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و… را مشاهده کنیم.

وی افزود: هویت یک ملت در آثار هنری‌شان دیده می‌شود به همین خاطر من تمام کارهای تولید شده را خالی از این بحث نمی‌بینم و به مرزبندی شهرستانی و مرکزی زیاد قائل نیستم چراکه هر هنرمندی اگر کار قابل اعتنا برای تولید داشته باشد می‌تواند حرفی نیز برای گفتن داشته باشد؛ در همین راستا فیلم آپاراتچی هم از آن دسته کارهایی است که فیلمساز توانسته به نحو احسن کار خود را انجام دهد.

استادی می‌گوید: ساخت فیلم‌هایی همچون آپاراتچی می‌تواند بر فرهنگ یک کشور اثرگذار باشد چرا که اکنون یکی از هنرهای ارتباطی و تأثیرگذار، هنر تصویر است و باید بیشتر به آن اهمیت داده شود.

وی اظهار می‌کند: به وفور سوژه‌هایی همچون آپاراتچی در کشور و جامعه ما اتفاق افتاده است؛ در همین راستا پرداختن به شخصیت‌های هنری، قهرمانی، فرهنگی و… در قالب سینما، تلویزیون و مواردی از این دست می‌تواند بر افق فرهنگی و هنری کشور مؤثر باشد.

به گزارش ایمنا، آپاراتچی تازه‌ترین روایت سینما از سینما است که می‌توان آن را ادای دینی به این حوزه دانست اما آنچه این فیلم را از دیگر آثار مشابه در این زمینه متمایز می‌کند، پرداختن به سینمای مردمی است و تقابل آشکاری که این نوع از سینما با دو جریان تحجر و شبه روشنفکری دارد؛ فیلم سینمایی آپاراتچی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شد و توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه کارگردانی بخش نگاه نو را از هیئت داوران دریافت کند و در این راستا باید به این نکته توجه داشت آپاراتچی سعی داشته عموم مردم را به فیلم جذب کند و در این مسیر به موفقیت نیز دست یافته است.

کد خبر 748562

دیگر خبرها

  • بیکاری سینماگران ربطی به رونق اقتصاد و فروش فیلم‌ها ندارد
  • پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
  • نویسنده فیلم سینمایی فسیل : دستمزدم به اندازه ارقامِ انجمن فیلمنامه‌نویسان هم نبود!
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» به سینما می‌آید
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند