Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@12:02:31 GMT

مجوز برخی از معادن راکد استان کرمانشاه باطل می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۸۱۳۸

مجوز برخی از معادن راکد استان کرمانشاه باطل می شود

کرمانشاه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ، از لغو مجوز و پروانه های بهره برداری برخی از معادن راکد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد سالاری روز شنبه در جلسه شورای معادن استان که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: برخی از معادن استان سالهاست که در رکود به سر می برند که باطل شدن مجوز بهره برداری آنان با هدف در اختیاردادن این ظرفیت برای دیگر کارآفرینان انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالاری افزود: با توجه به نرخ بیکاری استان نباید از ظرفیت اشتغالزایی معادن غفلت شود که این بی توجهی مورد قبول مدیریت ارشد استان نخواهد بود.
وی بر ساماندهی دانش آموختگان حوزه معدن تاکید کرد و افزود: باید از توان این افراد برای ایجاد ظرفیت های جدید شغلی استفاده شود.
در ادامه رئیس خانه معدن استان کرمانشاه از وجود 33 معدن قیر طبیعی دارای پروانه بهره برداری در استان خبر داد و افزود: از این میزان تنها پنج معدن، یعنی کمتر از یک ششم معادن قیرطبیعی استان فعال است.
عارف ابراهیمی با بیان اینکه معادنی که بیشتر از ظرفیت پروانه، تولید کنند جریمه می شوند، افزود: بالابودن هزینه های تولید و حقوق دولتی از دیگر عوامل تعطیلی معادن است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه هم با بیان اینکه شهرستان گیلانغرب از ظرفیت های بالای معدنی برخوردار است، افزود: این ظرفیت ها باید مطالعه شود و نتایج آن برای کسب تحولی بزرگ اعلام شود.
علی اسماعیلی ، با بیان اینکه 219 معدن در استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: از این تعداد 118 معدن فعال است و قرار براین است تا پایان امسال 20 معدن راکد فعال شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیشترین نرخ بیکاری در کشور است.
7460/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معادن راكد سالاري شوراي معادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: طرح مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌هاست و دستگاه‌های اجرایی باید حداکثر بهره‌مندی از این ظرفیت را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، جلسه کارگروه استانی مولدسازی دارایی‌های دولت امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ به ریاست طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور اعضا در محل سالن جلسات شهید قلیوند استانداری تشکیل شد؛ نجفی در این جلسه اظهار کرد: ظرفیت ایجاد شده در طرح دولت مردمی برای افزایش افزایی املاک و اراضی مازاد بسیار ارزشمند و فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست که حداکثر بهره‌مندی از این ظرفیت را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، در این جلسه موارد مربوط به فروش اراضی مازاد ادارات و دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد دانشگاهی مطرح و بررسی شد.

کد خبر 750940

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان