Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق امروز نشست مشترک بازرگانان ایران و عراق که هم اکنون در محل اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، اظهار کرد: واقعیت‌های همکاری ایران و عراق برای همه مشخص است و روابط ما ظرف 8 ماه گذاشته 33 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت به اندازه تمام سال گذشته روابط ما توسعه یافته است و امیدواریم که تا پایان سال بتوانیم روابطمان به 12 تا 13 میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ادامه داد: دورنمایی که مسئولین جمهوری اسلامی ایران و عراق برای تجارت 20 میلیاردی در نظر گرفته‌اند غیرواقعی نیست و به نظر بنده قابل محقق شدن است.

وی افزود: تغییراتی که در قوانین و مقررات دو کشور ایران و عراق صورت گرفته امیدها را برای توسعه روابط بیشتر افزایش می‌دهد.

آل اسحاق گفت: فعالین اقتصادی ایران باید در کشور عراق فعالیتهای بلندمدت داشته باشند زیرا مسئولین این کشور به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری در کشور خود و رسیدن به خودکفایی هستند و مسئولین و صاحبان برند ایرانی می‌دانند که طرف اول تجارت ما عراق است و در آینده نیز همینطور خواهد بود.

وی افزود: به هر صورت ما باید خودمان برای اقتضائات آماده کنیم و روابط دو طرفه داشته باشیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: ما این آمادگی را داریم که محصولات مورد نیاز خود را از اقلیم کردستان عراق و یا هر منطقه دیگری در این کشور وارد کنیم .

وی افزود: در صورتی که قوانین و مقررات در عراق به گونه مناسبی باشد ما می‌توانیم حجم و تنوع روابط اقتصادی خود را با عراق افزایش دهیم و بالانس تجاری ایجاد کنند.

آل‌اسحاق گفت: ما این آمادگی را داریم که فضای لازم برای اجرای بیمه و تضمین‌های مورد نیاز را ارائه دهیم و در مجموع خواهان توسعه روابط‌مان هستیم.

بنابر این گزارش همچنین همچنین سیدمریم داود رایزن اقتصادی عراق نیز در این همایش گفت: برگزاری چنین همایش و نشست‌ها توسط ایران و عراق دلیل محکمی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور است.

وی افزود: حجم و کیفیت روابط اقتصادی دو کشور باید افزایش یابد که ما به آینده آن امیدواریم.

منبع: فردا

کلیدواژه: تجارت ایران عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت تجارت با همکاری شرکت حمل و نقل کشتیرانی و راه آهن

تین نیوز

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همکاری این شرکت با شرکت راه آهن، باعث افزایش سرعت تجارت و ترانزیت خواهد شد، تاکید کرد: منافع همکاری صنایع دریایی و ریلی، برد – برد بوده و به نفع کشور خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، محسن مالکی مدیرعامل شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: منافع همکاری صنایع دریایی و ریلی، برد – برد بوده و در نهایت این امر، به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

مالکی تاکید کرد: به منظور تقویت خدمات قابل ارائه در حوزه جابجایی و حمل بار از طریق کریدورهای فعال کشور، اقدامات موثری در زمینه سرمایه گذاری، تقویت زیرساخت ها و توسعه ناوگان ریلی مورد نیاز جهت حمل محمولات کانتینری و غیرکانتینری، از سوی شرکت حمل و نقل ترکیبی در طی دو سال اخیر صورت پذیرفته است که این امر علاوه بر افزایش همکاری فی مابین گروه کشتیرانی و راه آهن، باعث توسعه خدمات حمل و نقل چندوجهی در مسیر کریدورهای طراحی شده در کشور نیز شده است که منافع حاصل از همکاری صنایع دریایی و ریلی، برای ارتقای سطح زنجیره لجستیک کشور بسیار چشمگیر خواهد بود.

به گفته مالکی، حضور واگن های باری شرکت حمل و نقل ترکیبی در کشورهای ترکمنستان، ترکیه و افغانستان و نیز صدور بارنامه های بین المللی SMGS ، نویدبخش توسعه خدمات حمل و نقل بین المللی و یکپارچه در سطح منطقه خواهد بود که این مهم با برنامه ریزی در جهت افزایش سرعت سیر ناوگان باری و نیز ارتقای قابلیت بکارگیری واگن ها در اسرع وقت منجر به توسعه خدمات حمل و نقل دریایی گروه کشتیرانی در آب های آزاد جنوب و دریای خزر در شمال کشور، شده است.

وی ضمن استقبال از سیاست مدیرعامل راه آهن در افزایش سرعت سیر بازرگانی، تصریح کرد: این شرکت آمادگی کامل دارد تا با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نسبت به افزایش سرعت سیر و حمل از مبدأ بار تا بارگیری بر روی کشتی در بندر یا برعکس، اقدامات لازم را انجام دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • افزایش سرعت تجارت با همکاری شرکت حمل و نقل کشتیرانی و راه آهن
  • حجم تجارت خارجی قزوین بیش از نیم میلیارد دلار شد
  • رشد اقتصادی حاصل از گسترش تجارت نفتی ایران در شرایط تحریمی
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • ۱۲۰ میلیون دلار صادرات اردبیل در سال ۱۴۰۲
  • این کشور آسیایی هم عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
  • تاکید عراق برای تعیین جدول زمانی برای پایان ماموریت ائتلاف
  • اظهارات نخست وزیر عراق پیش از عزیمت به آمریکا درباره هدف سفرش