Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@22:58:47 GMT

معترضان بلژیکی به خیابان آمدند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۸۲۷۵

شماری از منتقدان سیاست‌های دولت بلژیکی در اعتراض به برنامه‌های اقتصادی به خیابان‌های پایتخت آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جلیقه زردهای بلژیکی امروز شنبه از ساعتی پیش در خیابان‌های بروکسل تظاهراتی ضد دولتی را آغاز کردند.شمار زیادی از نیروهای پلیس برای کنترل اوضاع معترضان را محاصره کرده‌اند.

این افراد به سیاست‌های «شارل میشل» نخست‌وزیر بلژیک معترضند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان تظاهرات هفته گذشته صدها نفر دستگیر شده بودند.

هزینه‌های بالاتی زندگی عامل تظاهرات‌های اخیر در بلژیک بوده است.

تظاهرات جلیقه زردها روز شنبه گذشته حدود ساعت 10 صبح به وقت گرینویچ آغاز شد و به درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس منتهی شد.مناطق اطراف نهادهای اروپایی اعم از کمیسیون، شورا و پارلمان اروپا به طور کامل مسدود شدند.گروهی از جلیقه زردها مسیر بزرگراهی در نزدیکی مرز فرانسه را مسدود کردند.

روز سی‌ام نوامبر هم جلیقه زردها در بروکسل تظاهرات کرده بودند. در پی این تظاهرات که در اعتراض به برنامه‌های اقتصادی دولت برگزار شد، ده‌ها نفر بازداشت شدند.پیشتر چندین تظاهرات علیه افزایش مالیات سوخت برگزار شده بود. اعتراضات در هفدهم نوامبر در فرانسه کلید خورد و دامنه آن به برخی از کشورهای اروپایی از جمله بلژیک نیز کشیده شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

در پی جان باختن یک شهروند بلژیک به همراه فرزند ۷ ساله‌اش در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» در جنوب غزه، وزارت خارجه بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

به گزارش الجزیره، «حجه لحبیب» وزیر خارجه بلژیک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «بمباران مناطق و جمعیت‌های غیرنظامی مغایر قوانین بین‌المللی است. من سفیر اسرائیل را احضار می‌کنم تا این اقدام غیرقابل قبول را محکوم کرده و توضیح بخواهم».

ساعاتی پیش، «کارولین گنز» وزیر توسعه بلژیک اعلام کرد یک امدادگر بلژیکی که برای پروژه کمک به غزه فعالیت می‌کرد و «عبدالله نبهان» نام داشت، به همراه «جمال» پسر ۷ ساله‌اش شب گذشته در پی بمباران ارتش اشغالگر در شرق رفح جان خود را از دست دادند. نبهان که ملیت اصلی‌اش هنوز مشخص نیست، برای آژانسی کار می‌کرد که به کسب و کار‌های کوچک کمک می‌کنند.

گفته می‌شود این حمله به ساختمانی صورت گرفته که ۲۵ نفر در آن سکونت داشتند و تا کنون دست کم ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تظاهرات‌های دانشجویی ضداسرائیلی به دانشگاه‌های کانادا رسید
  • تیبو کورتوا در آستانه بازگشت به میادین
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»