Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال ارزش ناخالص تولیدات کشاورزی اردبیل چهار هزار میلیارد تومان برآورد شده که در مقایسه با سال‌های گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خلیل نیکشاد بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های کشاورزی اردبیل اظهار داشت:  امسال ارزش ناخالص تولیدات کشاورزی اردبیل چهار هزار میلیارد تومان برآورد شده که در مقایسه با سال‌های گذشته رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد و با توجه به این که اردبیلی قطب تولید محصولات کشاورزی کشور است باید به این مهم توجه ویژه‌ای انجام داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: استان اردبیل با تولید بیش از 265 هزار تن شیر علاوه بر تولید نیاز داخلی استان تولید خارج استان را نیز برطرف می‌کند و با دارا بودن 4 میلیون واحد دامی سبک و سنگین نقش پیشتاز در تولیدات مواد پروتئینی دارد و با تولید 29 هزار تن گوشت قرمز جزو استان‌های موفق کشور محسوب می‌شود.

4400 فرصت شغلی در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی اردبیل ایجاد شدارزش ناخالص تولید بخش کشاورزی اردبیل از مرز 40 هزار میلیارد ریال گذشت3000 میلیارد تومان در بخش آب، خاک و کشاورزی اردبیل هزینه می‌شود+فیلم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی محصولات تولیدی کشاورزی و اهمیت به تولیدات دامی جزو مهم‌ترین مواردی است که مورد توجه واقع شده و درصدد هستیم با تولید قابل توجه محصولات کشاورزی در راستای توسعه بخش کشاورزی استان به اهداف مورد نظر برسیم.

نیکشاد اظهار کرد: اردبیل با تولید حدود 4.2 میلیون تن محصول کشاورزی توانسته 4 درصد تولیدات کشور را به خود اختصاص دهد که باید برای اجرای طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی و نیز کشت پائیزه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم و اساسی مبنای کار قرار گیرد تا بتوانیم مشکلات بخش کشاورزی استان را در این زمینه برطرف کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  نیز در این جلسه اظهار کرد: تولبد محصولات زودبازده و نیاز به آب کم از برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است که از جمله محصولات تولیدی استان می‌توان به تولید 12 هزار تن وش پنبه در مغان اشاره کرد.

احمد شهریار افزود: به منظور ایجاد رغبت و تمایل کشاورزان به کشت محصولات زودبازده ارائه تسهیلات کم بهره جزو اولویت‌دار مواردی است که از چندین سال گذشته با جدیت پیگیر آن هستیم و در تلاش هستیم هر سال تا 40 درصد ککشت پنبه را در مغان گسترش داده و به احیای کشت و داشت این محصول کمک کنیم که در این زمینه همکاری مسئولان مربوطه امری لازم و ضروری است.

انتهای پیام/ن

R41374/P1361/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی خیام نکویی شامگاه پنج شنبه در نشست شرکت‌های دانش بنیان به میزبانی پارک علم و فناوری استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مواد غذایی کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است، ابراز داشت: برای تأمین ۲۰ درصد مابقی نیازمند به واردات برخی محصولات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه واردات محصولات کشاورزی ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد، افزود: در دولت سیزدهم به دنبال تأمین مواد غذایی در داخل کشور هستیم.

رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه در کنار تولید باید برای ارزآوری محصولات کشاورزی به فکر صادرات نیز بود، ابراز داشت: تأمین امنیت غذایی یکی از دغدغه‌های مهم دولت سیزدهم است لذا رویکرد وزرات جهاد کشاورزی گسترش کشاورزی اقتصادی با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان است.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۳۳ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید شد، تصریح کرد: این میزان طی چهار دهه رشد قابل توجه داشته است اما می‌بایست برای مازاد تولید برنامه صادرات محور طرح‌ریزی کنیم.

وی افزود: شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این طرح‌ریزی کشاورزی اقتصادی می‌توانند نقش مهم داشته باشند تا با تکیه بر همین توان بتوان به تأمین کامل امنیت غذایی در کشور دست یافت.

کد خبر 6082198

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • وزیر جهاد کشاورزی: برای مشتاقان تولید فرش قرمز پهن می‌کنیم‌
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل