Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، پس از انتشار اخباری در فضای مجازی از انتصاب کامبیز مهدی‌زاده، داماد رییس‌جمهور به عنوان  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دقایقی قبل سایت اطلاع رسانی دولت نیز این خبر را تایید کرد.

از روز گذشته بسیاری از محافل رسانه‌ای عنوان کردند که پس از خبر دار شدن حسن روحانی از این انتصاب، وی رحمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت را توبیخ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با انتشار این خبر در سایت ریاست جمهوری نمایان شد که رانت‌‌های سیاسی برای انتصابات دولتی کماکان ادامه دارد و خبری هم از توبیخ نبوده است.
   

پیش از این نیز اسحاق جهانگیری ذخیره حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته مدعی شده بود در جایگاه معاون اول ریاست جمهوری حتی توانایی عوض کردن منشی خود را ندارد. همه این عوامل نشان از یک انفعال در انتخاب افراد برای کرسی‌های قدرت و اقتصاد است.

حال باید دید آیا انتخاب مدیران کشور بر اساس شایسته سالاری صورت می‌گیرد و یا هنوز نسبت‌های فامیلی و آقازاده بودن در دولت تدبیر و امید اولین شرط مسئولیت داشتن است. 

انتصاب مهدی زاده در ریاست سازمان زمین‌شناسی در حالی است که این سازمان وظایف بسیار مهمی در عرصه اقتصادی و حتی نظامی دارد. این سازمان در اهداف خود کمک به ایجاد جامعه ایمن و محیط زیست سالم، توسعه زیربناهای اطلاعاتی براساس رشد فعالیت های دانایی محور، افزایش توان رقابت کشور در بخش معدن از طریق اکتشاف ذخایر معدنی و مشارکت در توسعه ناحیه ای واشتغالزایی را باید دنبال کند.

این روزها پس از حرف و حدیث های بسیار در مورد انتصابات حسن روحانی باید دید به واقع مدیران خاندان روحانی و البته فریدون و همچنین هم شهریان رئیس جمهور چه کارنامه‌ای از خود باقی گذاشته‌اند که هنوز هم وزرای تازه واردی چون رحمانی بر حضور آنان در وزارت متبوع خود اصرار دارند.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است

مهدی کرباسیان، اقتصاددان و معاون وزیر صنعت در دولت روحانی در پاسخ به این پرسش که نرخ تورم تا پایان امسال چه مسیری را طی خواهد کرد؟ می‌گوید: به نظر من هر اقدامی که بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز با ندادن تسهیلات و نقدینگی داشت، توانست تا حدی جلوی رشد شدید قیمت‌ها را بگیرد.

به گزارش خبرآنلاین، وی البته با اشاره به افزایش نرخ ارز در یکی دو ماه اخیر، می‌افزاید: واقعیت این است که وقتی ۴۵ تا ۵۰ درصد تورم داریم، این نشان می‌دهد که ارزش پول ملی دارد می‌افتد.

او متذکر می‌شود: به نظر می‌رسد سال ۱۴۰۳ سال سختی باشد، اما امید دارم با یکدست شدن دولت و مجلس و حمایت رهبری از دولت، از این بحران‌ها با تصمیمات جسورانه، عقلایی و با مشورت عقلا بگذریم.

کرباسیان یادآور می‌شود: می‌توان نرخ تورم را در حدود ۴۰، ۴۵ درصد نگه داشت، اما در مقابل رکود تشدید می‌شود. وقتی حقوق ۲۰ درصد افزایش پیدا کند، هزینه‌ها پایین باشد، پولی نمی‌چرخد و رکود ایجاد می‌شود.

کرباسیان در پاسخ به این پرسش که نرخ ارز در سال ۱۴۰۳ چه مسیری را طی خواهد کرد؟ به این جمله بسنده می‌کند: این منوط به این است که چقدر درآمد ارزی و نفتی داشته باشیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: «افزايش قيمت‌ها كاهش تورم»، مردم چگونه باوركنند؟! راز تورم دو رقمی در ایران

دیگر خبرها

  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است