Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: ترکیه روز شنبه اعلام کرد که به حمله‌های هوایی خود به شمال عراق مادامی‌که گروه‌های تروریستی در آنجا مستقر هستند، ادامه خواهد داد.

به نوشته روزنامه «حریت» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در حالی از تداوم عملیات در شمال عراق خبر داده که بغداد با انتشار بیانیه‌ای از حملات هوایی ترکیه انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه امروز در این زمینه گفت: «حزب کارگر کردستان ترکیه (پ. پ. ک) سال‌هاست که از خاک عراق به عنوان پایگاهی برای حمله‌های تروریستی علیه آنکارا استفاده می‌کند و در نتیجه این حمله‌ها ده‌ها هزار نفر از هموطنان ما کشته شده‌اند.»

وی ادامه داد: «فعالیت گروه تروریستی پ. ک. ک. در قلمروی عراق و سوریه برای ترکیه موضوع امنیت محسوب می‌شود و مادامی‌که امنیت کشور به آن نیاز دارد و این گروه‌ها در خاک عراق حاضرند، عملیات ضد تروریستی ادامه خواهد داشت.»

سخنگوی وزرات خارجه ترکیه در ادامه افزود که آنکارا بار‌ها از دولت عراق خواسته تا مانع فعالیت پ. ک. ک. شود.

این دیپلمات ترکیه‌ای پاسخ ارتش ترکیه به حمله‌های تروریستی از خاک عراق را حق کشور خود در دفاع و بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد برشمرد.

این در حالی است که وزارت خارجه عراق روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در بغداد را در اعتراض به نقض مکرر حریم هوایی عراق از سوی نیرو‌های ترکیه، فراخوانده و یادداشت اعتراض آمیزی در این خصوص به وی تسلیم کرده است.

عراق در این بیانیه اقدام جنگنده‌های ترکیه در نقض حریم هوایی خود و هدف قرار دادن چند نقطه در سنجار در شمال عراق که منجر به تلفات و خساراتی شد را نکوهش کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه حمله های هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از CNN، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، پس از پایان سفر خود به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهنمان، بسیار خرسند شدم».

اردوغان در ادامه پیام خود به جزئیات مذاکراتش با مقامات عراق و توافقات و تفاهم‌نامه‌های امضاشده میان دو کشور پرداخت.

کد خبر 846944 برچسب‌ها خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان عراق

دیگر خبرها

  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه دارد
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق