Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@07:03:00 GMT

هوای آلوده افراد را فراموشکار و تنبل می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۸۴۷۱

هوای آلوده افراد را فراموشکار و تنبل می‌کند

رویداد۲۴ محققان دریافتند که قرار گرفتن در معرض سطوح بالای دی‌اکسیدکربن (CO۲) باعث می‌شود افراد احساس تنبلی و فراموشی کنند.

سطح بالای CO۲ در مکان‌هایی که تهویه ضعیف دارند، می‌تواند حافظه و تمرکز کارکنان را تحت تاثیر قرار دهد.

دانشمندان کالج دانشگاهی لندن (UCL) در بریتانیا اظهار کردند: اگر میزان مصرف سوخت‌های فسیلی با نرخ فعلی ادامه پیدا کند، این تاثیر تا پایان قرن در همه جا احساس خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان عنوان کردند: افزایش سطوح انتشار گاز‌های گلخانه‌ای باعث می‌شود تا افراد علاوه بر مشکلاتی همچون عدم تمرکز، احساس خستگی، فراموشی و کاهش حافظه هم داشته باشند.

تاثیر منفی انتشار CO۲ در عملکرد شناختی انسان ممکن است اجتناب‌ناپذیر باشد و عملکرد شناختی افراد با افزایش سطح CO۲ کاهش پیدا می‌کند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد که سطح طبیعی دی‌اکسیدکربن جو در سال ۲۱۰۰ چهار تا پنج برابر بیش از زمان حال خواهد بود.

در حالیکه تحقیقات در حال انجام است، محققان اظهار کردند که لندن شاهد بیشترین افزایش سطح CO۲ در جهان خواهد بود.

این تحقیق، اولین مطالعه برای اندازه‌گیری اثرات افزایش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در انسان نیست.

در سال ۲۰۱۵، محققان دانشگاه هاروارد آمریکا دریافتند که دی‌اکسیدکربن تاثیر مستقیم و منفی بر شناخت و تصمیم‌گیری انسان دارد.

محققان در این بررسی، ۲۴ نفر از پرسنل محیط‌های اداری را با سطوح مختلف دی‌اکسیدکربن در طول ۶ روز مورد بررسی قرار دادند.

نتایج آزمایش‌ها نشان داد که در سطوح بالاتر دی‌اکسیدکربن، میانگین نمرات کاهش می‌یابد.

پژوهشگران اظهار کردند: این تاثیر باید در محیط‌های دیگر مانند خانه، مدارس، هواپیما و ... هم مورد بررسی قرار گیرد.

یافته‌های این بررسی در Environmental Health Perspectives منتشر شده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 هوای آلوده دی اکسید کربن گاز گلخانه ای حافظه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ قدم تا آرامش؛ ترفند‌هایی برای پایان دادن به اختلافات زناشویی

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۴ که در مجله علمی Personal Relationships منتشر شد، نشان داد که در جریان مشاجره‌هایی که در رابطه رخ می‌دهد، درنگ برای تفکر در مورد موقعیت موجود می‌تواند ناراحتی و تنش را به طور قابل‌توجهی کاهش داده و «خودکارآمدی» یا باور فرد به توانایی مدیریت مناسب تعارض را افزایش دهد. خودکارآمدی بالاتر، یا ایمان شخص به توانایی خود، به نوبه خود، رضایت از رابطه و رفتار‌های سازنده در مشاجره‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش روزیاتو، نویسندگان این مطالعه بر این باورند که اغلب افراد می‌دانند که کدام رفتار‌ها برای حل تعارض‌ها مفیدند و صرفاً به زمانی برای تامل در آن نیاز دارند.

اگر می‌خواهید رابطه عاطفی شادی داشته باشید این عادت‌های سمی را کنار بگذارید

آن‌ها به شرکت‌کنندگان در مطالعه تحقیقاتی خود یک تمرین فکری دادند تا با یادآوری یک درگیری اخیر و چشمگیر با شریک زندگی خود، در شش سوال زیر تامل کنند.

۱. در مورد علت وقوع درگیری فکر کنید.

۲. در مورد نحوه‌ای که باید با درگیری برخورد می‌شد فکر کنید.

۳. به این فکر کنید که به‌طور کلی چطور باید با تعارضات برخورد کرد.

۴. به این فکر کنید که مردم به‌طور کلی چگونه باید به درگیری‌ها در روابط خود واکنش نشان دهند.

۵. فکر کنید که چرا این نوع واکنش منطقی است.

۶. به این فکر کنید که برای برخورد با تعارضات آینده چه چیزی مفیدتر خواهد بود.

محققان دریافتند که این تمرین شرکت‌کنندگان را تشویق می‌کند تا درگیر خوداندیشی عمدی و سازنده شوند، نسبت به پاسخ‌های خود در درگیری‌ها و تعارضات منصف‌تر و آگاه‌تر شده و درک بهتری از نحوه هدایت چنین موقعیت‌هایی در آینده داشته باشند.

چرا ذهن‌آگاهی رابطه یک ابزار قدرتمند حل تعارضات است؟

محققان توضیح می‌دهند: «حتی زمانی که افراد دانش و مهارت لازم برای حل مؤثر مشکلات را در روابط خود دارند، ناراحتی شدید از شریک زندگی یا داشتن کارایی پایین در توانایی حل تعارضات ممکن است مانع از توانایی آن‌ها در به خدمت گرفتن مؤثر آن دانش و مهارت شود».

تمرین تأملی محققان به زوج‌ها اجازه می‌دهد تا با به کار گرفتن برداشت درونی خود متوجه شوند در چنین لحظاتی، رویکرد سودمند چیست و این دانش را به کار بگیرند، نه اینکه در هنگام تشدید احساسات پاسخ‌های تکانشی بیشتری بدهند.

محققان می‌افزایند: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که وقتی افراد حتی ۱۰ دقیقه به تعارض‌های رابطه خود فکر می‌کنند، آمادگی‌شان برای برخورد با تعارض‌های آینده بهبود معناداری پیدا می‌کند».

به جای پرهیز از تعارض و احساسات ناخوشایند مرتبط با آن – که اغلب برای روابط مضر است – این گونه تمرین‌ها به افراد اجازه می‌دهند به سمت یکدیگر برگردند و تعارض را به عنوان واسطه‌ای ببینند که باید به آن رسیدگی شود. این موضوع طرز فکر «من در مقابل تو» را مهار می‌کند و احساس «تیم بودن» را حتی در میانه درگیری افزایش می‌دهد.

به‌طور کلی پروش آگاهی رابطه و در آغوش کشیدن آن، زوج‌ها را قادر می‌سازد تا به‌طور مداوم با یکدیگر تکامل داشته باشند، بر چالش‌ها به‌صورت اشتراکی غلبه کنند و تعارضات را به عنوان فرصتی برای رشد و ارتباط تلقی کنند.

دیگر خبرها

  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود
  • خودروهای پلاک شهرستان چه قدر هوای تهران را آلوده می کنند؟ | تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • ۶ قدم تا آرامش؛ ترفند‌هایی برای پایان دادن به اختلافات زناشویی
  • پیشگویی رفتار افراد با هوش مصنوعی
  • اعلام آلودگی هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی آلوده است
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • توصیه‌هایی برای بهبود کلسترول