Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر ،‌ علیرضا جعفری بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ۱۰ سال گذشته با کاهش روند تصادفات و تعداد کشته ها مواجهیم به طوری که تعداد ۲۸ هزار کشته در طول این سالها به رقم ۱۶ هزار  نفر کاهش  یافته است.

وی بیان داشت: کاهش ۱۰ تا ۱۲ هزاری نفری  فوت شدگان ناشی از تصادف را در این سالها به دلیل افزایش حمل ونقل عمومی می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از ناوگان عمومی باید فرهنگ سازی شود، تاکید کرد: بر مبنای تحلیل آمار، استفاده از حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی میزان حوادث جاده ای را کاهش می دهد.

جعفری افزود: یکی از اقدامات انجام شده در زمینه آموزش ایمن سازی، ترویج فرهنگ رانندگی و نکات ایمنی در جاده ها، به مدارس موجود در حاشیه جاده ها است و تا کنون نیز در ۲۲ مدرسه در حاشیه راه ها مسائل ترافیکی با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی آموزش داده شده است.

توزیع لاستیک بین رانندگان از اول مهر

وی از توزیع لاستیک از اول مهر در بین رانندگان خبر داد و گفت: توزیع حدود ۲۰ هزار حلقه لاستیک از اول مهر  از طریق سامانه ۱۴۱ انجام شده و از اواخر تیر ماه نیز ۱۰ هزار تایر بر اساس  میزان کارکرد به رانندگان برای حمل و نقل برون‌شهری اختصاص داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان تصریح کرد: هدف این مجموعه مدیریت توزیع عادلانه لاستیک است و مدل ها و انواع مختلف لاستیک بر مبنای کارکرد رانندگان در اختیار آنان قرار می گیرد.

کد خبر 4485824

منبع: مهر

کلیدواژه: حمل و نقل حمل و نقل عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای علیرضا جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ کشته در تصادفات رانندگی در خوزستان

سرهنگ رضا دولتشاهی گفت: با وجود اینکه تعداد کشته‌شدگان بر اثر تصادف در استان کاهش یافته، اما باید تا جای ممکن میزان مرگ و میر را در سوانح کاهش داد.

او می‌گوید: در نوروز امسال بیشتر تصادفات توسط مردم خوزستان رخ داده است، در اسفند ماه سال گذشته تعداد وقوع تصادفات رشد پنج درصدی داشت.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد: در ایام نوروز امسال میزان تصادفات در شهرستان‌های بهبهان، دزفول، ماهشهر، کارون و آبادان افزایشی بوده است.

رییس پلیس راهور خوزستان با بیان اینکه میزان تصادفات خسارتی در شهرستان‌های استان افزایش یافته است گفت: در بهبهان و ماهشهر تعداد مجروحان تصادفی در این مدت روند افزایشی داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ۲ شهرستان اهواز و خرمشهر شاهد کاهش تصادفات هستیم گفت: فرمانداران در شهرستان‌ها برای کنترل تصادفات باید همراه پلیس ورود کنند و برنامه‌های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

سرهنگ دولتشاهی بیشترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو و تجاوز از سرعت مجاز عنوان کرد و گفت: با وجود افزایش ۵۰ درصدی برخورد با متخلفان رانندگی، اما باز میزان تصادفات افزایش یافته است.

رییس پلیس راهور خوزستان با ابراز ناراحتی از وضعیت آسفالت در اهواز ادامه داد: یکی از عوامل تصادفات و وارد شدن خسارت به خودرو‌های شهروندان شرایط نامناسب آسفالت و چاله‌هایی است که در خیابان‌های این شهر وجود دارد.

سرهنگ دولتشاهی گفت: در زمان وقوع آبگرفتگی به دلیل نامشخص شدن چاله‌ها و یا دریچه‌های فاضلاب خودرو‌های زیادی به دلیل سقوط در این فضا‌ها دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.

منبع: صدا و سیما 

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • کاهش ۱۳ درصدی تردد در جاده‌های لرستان
  • ثبت ۱۹۸۳ تخلف سرعت در خراسان شمالی در ۸ فروردین
  • هفت نفر در تصادف جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • ۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • ۷ کشته در تصادفات رانندگی در خوزستان
  • دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است
  • تشویق رانندگان قانونمند در کرمان
  • ظرفیت پارکینگ‌های مهرآباد پر شد/ مسافران از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند
  • جاده شیروان به بجنورد بیشترین میزان تردد را ثبت کرد