Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزارت کار در زمینه اشتغال در حال پیگیری است ولی در راستای ایجاد اشتغال برای افراد بیکار، کم‌کاری صورت گرفته است. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سیدکاظم دلخوش امروز در جلسه شورای مهارت در سالن شهید انصاری استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: وزارت کار در زمینه اشتغال در حال پیگیری است ولی در راستای ایجاد اشتغال برای افراد بیکار، کم‌کاری صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بیکاری بزرگترین معضل کشور است ابراز داشت: مهارت‌های آموزشی باید متناسب با ظرفیت‌ها و تخصص‌های استان گیلان باشد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه تاکنون در 700 نقطه، طرح سالم‌سازی دریا اجرا شده است گفت: در مهارت‌آموزی فقط به مساله کشاورزی اتکا نشود بلکه مساله گردشگری هم اهمیت ویژه‌ای در استان گیلان دارد.

معاون وزیر کار در رشت: دغدغه اصلی ما مهارت‌آموزی براساس نیازهای جامعه استفقط 11.4 درصد از اعتبارات اشتغال شهرستان رشت جذب شدعملکرد دستگاه‌های رشت در حوزه جذب اعتبارات اشتغال مطلوب نیست

وی با اشاره به اینکه در سطح استان گیلان باسوادهای بیکار زیاد هستند ابراز داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای باید آموزش‌های تخصصی را افزایش دهد و این آموز‌ش‌ها منجر به ایجاد اشتغال شود.

نماینده مردم رودبار و دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: نتیجه مهارت‌آموزی‌ها باید به ایجاد اشتغال ختم شود.

منوچهر جمالی با اشاره به استفاده مفید از افراد جوان در حوزه‌های مختلف استانی کمبود امکانات افزود: از نیروهای با استعداد و جوان در سطح استان بیشتر باید استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد جوانان دارای مدرک بیکار زیاد هستند گفت: کسانی با عناوین دکتری، مهندسی و با در دست داشتن مدرک دانشگاهی بیکار هستند و برخی از جوانان هم با وجود داشتن مدرک، توانمندی انجام کار در رشته خود ندارند.

جمالی با اشاره به اینکه جوانان باید آماده پذیرفتن مسئولیت‌های مهم در بخش‌های مختلف باشند و مهارت لازم را یاد بگیرند افزود: این افراد بعد از اتمام دوره آموزشی و مهارت‌آموزی نباید رها شوند و باید آماده پذیرفتن مسئولیت باشند.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه افراد با مدارک کارشناسی، مهندسی و دکترا به دنبال شغل‌های مهم و دولتی هستند ابراز داشت: باید با استفاده دور‌ه‌های آموزشی سطح مهارت جوانان را تقویت کرد و مشغول شوند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به استفاده از نیروی جوان در بخش‌های تولیدی، صنعت و واحدهای مختلف گفت: جوانان بعد از مهارت‌آموزی نباید رها شوند و از فضای آرمانی فاصله نگیرند.

انتهای پیام/

R7877/P1494/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛رضامرادصحرایی افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد،

وي گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود و تعداد دانش آموزان در رشته های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد.بنابراین تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار خواهد گرفت که اقدام به تاسیس هنرستان جوار آن شرکت می‌کنند. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش متمرکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها به آموزش مهارت به دانش‌آموزان غیر از رشته فنی و حرفه‌ای اختصاص پیدا خواهد کرد. 

صحرايي درخصوص برنامه آموزشی استان‌ها برای سال تحصیلی جدید، گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغیبر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع نیز به زودی به ثمر برسد. یکی از کارهای آیین‌نامه اخیر این است که ۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت آموزی باید تغییر پیدا کند.  

وی بیان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب یک طرح اعلام شده است. کمیسیون آموزش مجلس آن را تصویب کرده و در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

صحرایی در پاسخ به سوالی درباره دریافت شهریه برای مهارت آموزی نیز گفت: اگر قانونی در مجلس است که اعلام کرده گرفتن هزینه مهارت آموزی غیرقانونی است، آن قانون مبناست. ما قانونی نداریم که اعلام کرده باشد گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است. اینکه سال گذشته گرفته نشده به این معنا نیست اخذ هزینه مهارت‌آموزی امسال غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند