Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@20:27:03 GMT

جمع آوری ۳ هزار متر دام از دریاچه زاینده رود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۸۶۱۹

ماموران یگان اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان در گشت و,پایش شبانه روزی موفق به جمع آوری 3000 متر دام از سد زاینده رود شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محیط‌بانان  اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگانطی گشت وکنترل ، نور کشی و قلاب کشی از تمام قسمت‌‌های دریاچه سدزاینده رود ( منطقه حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده رود) در شب و روز گذشته ، با قایق موتوری سازمانی بیش از ۳۰۰۰ متر دام از قسمت های مختلف دریاچه جمع آوری و به پاسگاه محیط زیست چادگان منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گشت و کنترل و قلاب کشی از تمام قسمت های دریاچه به عمل آمد. با توجه به اینکه گشت به صورت شبانه و به وسیله قایق موتوری انجام می‌گیرد و همچنین سرمای هوا، متخلفین در محل حضور ندارند و در صورت حضور به محض شنیدن صدای قایق موتوری اقدام به فرار کرده و متواری می شوند. همچنین تعدادی از ادوات صید که از متخلفین در سواحل دریاچه بجا مانده بود نیز جمع آوری و به پاسگاه محیط بانی چادگان منتقل شدند.

لازم به ذکر است با توجه به ثابت نبودن و پایین رفتن سطح آب دریاچه، گاهی جزایر به طور کامل از سطح آب خارج نشده اند و در تاریکی شب ( حتی با وجود نور پروژکتور هم قابل مشاهده و تشخیص نیستند)، امکان برخورد قایق با این جزیره‌ها وجود دارد که این موضوع گشت‌های شبانه را با خطرات بسیاری همراه می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه

احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به در دستور کار بودن برنامه‌هایی برای ساماندهی چالابه به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست که مورد توجه گردشگران است، گفت : در گذشته هیچ زیرساخت و امکاناتی در ورودی این منطقه وجود نداشت و شاهد بی‌نظمی‌ها و مشکلاتی در ارائه خدمت به مردم بودیم.

وی ادامه داد: اکنون با همکاری سازمان محیط زیست، تصمیم گرفته شده که با جلب مشارکت بخش خصوصی به صورت بهره‌بردار و بدون اینکه واگذاری صورت گیرد و در عین رعایت جدی ملاحظات زیست محیطی، زون تفرجگاهی در ورودی این منطقه ایجاد شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه قرار است وسعت حدود صد هکتاری از ورودی چالابه به صورت بهره‌برداری در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار می‌تواند در عین ایجاد امکانات گردشگری در این منطقه، به حفاظت و احیاء چالابه نیز کمک کند.

جلیلیان، پروژه‌های پیشنهادی برای اجرا در این زون تفرجگاهی را شامل ایجاد آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ با ظرفیت محدود، پرنده‌نگری، دوچرخه سواری، سوارکاری، کمپینگ روزانه، غرفه ارائه محصولات بومی و محلی و... اعلام کرد و افزود: اجرای هریک از این طرح‌ها باید بدون هرگونه دخل و تصرف در منطقه بوده و تعارضی با ملاحظات زیست محیطی نداشته باشد.

وی اظهار کرد: به علاوه سرمایه‌گذار هیچ حق مالکیتی نخواهد داشت و تنها می‌تواند در صورت تایید دوره‌ای، حداکثر تا مدت ۱۵ سال بهره‌بردار باشد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این منطقه به صورت مناقصه اعلام شده، گفت: در گذشته سرمایه‌گذارانی که بومی استان بودند برای این منظور اعلام آمادگی کردند و در مناقصه نیز متقاضیان بومی در اولویت خواهند بود.

جلیلیان با بیان اینکه زمان آغاز این پروژه امسال و ظرف مدت دو سال پیش‌بینی شده، حجم سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده را نیز دو هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی از چالابه به عنوان یک منطقه مهم با پوشش گیاهی و جانوری غنی یاد کرد که سالانه نزدیک به ۳۰۰ هزار بازدیدکننده دارد و ارائه خدمات به این بازدیدکنندگان در عین حفاظت از منطقه اهمیت بسزایی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • روزانه ۷۷۴ تن زباله در استان ایلام تولید می‌شود
  • روزانه در استان ایلام ۷۷۴ تن زباله تولید می‌شود
  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • کاری از سوی دولت برای دریاچه ارومیه صورت نگرفته/ با دو میلیارد متر مکعب آب هم می‌شود در دریاچه قایق‌سواری کرد/ پایان تابستان معلوم می‌شود
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل