Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از کاشت زعفران به روش ایروپونیک(هواکاشت) برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.

سید ابوالقاسم موسوی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: کشت زعفران به روش ایروپونیک برای اولین بار در شهرستان کاشمر به اجرا در آمده است. اولین تجربه کاشت زعفران به روش ایروپونیک توسط یکی از بهره‌برداران بخش مرکزی در شهریورماه سال جاری اجرا و درحال حاضر به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این گلخانه که در فضای 100 متر مربع و در 8 طبقه اجرایی شده می‌تواند تجارب ارزشمند و مفیدی را دراختیار متقاضیان قرار دهد. روش ایروپونیک یاسیستم هواکاشت روشی نوین در کاشت برخی محصولات از جمله زعفران است که با توجه به استفاده حداکثری از فضاهای عمودی و افقی گلخانه می‌توان از آن به عنوان یک سیستم بهره‌ور در تولید نام برد.

موسوی هدف اصلی اجرای این طرح را حصول اطمینان از توجیه‌پذیری اقتصادی در این سیستم برای بهره‌برداران منطقه ذکر کرد و گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب، استفاده بهینه از فضا، حفظ محصول از سرمازدگی و تولید زعفران ارگانیک و سالم از جمله مزیت‌های این روش است و در ایجاد و توسعه اشتغال خانگی در راستای هدف اقتصاد مقاومتی نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: شهرستان کاشمر دارای 12 هزار و 300 خانوار بهره‌بردار زعفران است و با سطح زیر کشت 7200 هکتاری زعفران در جایگاه سوم استان قرار دارد؛ باتوجه به قیمت فعلی زعفران درحدود 8.5 تا 12.5 میلیون تومان، درآمد حاصل از آن معادل 253 میلیارد تومان است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زعفران منطقه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود

محمدعلی حاتمی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه استان یزد محور تحقیق و توسعه شتر تک کوهانه کشور و منطقه است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت شتر در سند تحولی یزد نوین و نامگذاری سال ۲۰۲۴ به نام شتر، تکمیل زنجیره ارزش این حیوان ارزشمند در آینده دامی کشور اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: اولین کنگره بین المللی شتر کشور در استان یزد، در شهرستان بافق با حضور نخبگان، اندیشمندان و محققانی از ایران و سایر کشورها در شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

حاتمی زاده عنوان کرد: نشست کمیته فنی شتر کشور با موضوع الزامات ایجاد شترداری اکولوژیک با بهره مندی از ظرفیتهای ملی و بین المللی و برنامه ریزی برگزاری کنگره بین المللی شتر کشور با حضور رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و سایر مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهرستان بافق برگزار می شود.

گفتنی است؛ در حاشیه این نشست مجموعه گردشگری کشاورزی پرورش شتر، دام کهن دژ واقع در روستای فهرج افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6086508

دیگر خبرها

  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • استان یزد میزبان اولین کنگره بین المللی شتر در کشور می‌شود
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!