Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: بیش از ۴۰ درصد از درآمد شرکت‌های خارجی صرف پژوهش و تحقیقات می‌شود چرا که از فناوری مبتنی بر تولید ثروت استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر یعقوب محمدی‌فر شنبه ۲۴ آذر در مراسم نمادین هفته پژوهش در آموزشگاه خیرساز مرحوم موسی‌خانی واقع در شهرک بهشتی همدان، بیان کرد: همدان به علت انجام پژوهش‌های علمی موفق و با کیفیت به عنوان یک استان علم‌دوست شناخته شده که دانشجویان آن بیش از دو درصد تولید علمی داشته‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه در سال گذشته دانشگاه بوعلی‌سینا در جمع ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته، ‌گفت: این دانشگاه در بین ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان نیز قرار دارد.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر، دانشجویان با انجام پژوهش‌های علمی، همدان را در ارتقاء سطح علمی یاری کردند و دانش‌آموزان امروز، دانشجویان فردایی هستند که باید جانشین این پژوهشگران باشند.

محمدی‌فر اظهار کرد: دنیای علم به قدری گسترده است که پژوهش باید هدفمند باشد و جزئیات را دربرگیرد به طوریکه برای انجام هر تحقیق و پژوهش باید به صورت تخصصی عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه فناوری باید ارزش‌آفرین باشد، عنوان کرد: علوم و تحقیقات و فناوری در کنار یکدیکر باید ارزش‌آفرین و منجر به تولید ثروت شود و یکی از عوامل موفقیت شرکت‌های خارجی همین فناوری ارزش‌آفرین است.

وی با بیان اینکه پژوهشگران قبل از انجام هر پژوهشی باید هویت و فرهنگ خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: پژوهشگران قبل از هر اقدامی باید نگاه هویتی و فرهنگی خود را حفظ کنند تا بتوان انسان‌های توسعه‌یافته‌ای را تربیت کرد.

محمدی‌فر تأکید کرد: هویت هر دانش‌آموز و دانشجو عشق به مدرسه و دانشگاه است تا با آموزش هر تخصص و علم آن را در اختیار بیگانگان قرار ندهند چرا که این جامعه نیازمند انسان‌های محققی است که هویت و فرهنگ را در کنار خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: تفکر غلطی مبنی بر اینکه برای تحقیق و پژوهش باید تمام امکانات و اختیارات وجود داشته باشد در میان جوانان دانش‌پژوه شکل گرفته که کاملا اشتباه است چرا که بسیاری از این اختراعات، مقالات علمی و پژوهش‌ها در سخت‌ترین شرایط از جمله تحریم‌ها شکل گرفته و باعث استقلال پژوهشگران در بسیاری از زمینه‌ها شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان با بیان اینکه درهای دانشگاه بر روی دانشجویان و دانش‌آموزان گشوده است، گفت: پژوهش باید به یک فرهنگ در محیط دانشگاه تبدیل شود و سیستمی دانش‌پژوه در میان دانشجویان رخنه کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه بوعلی سینا منطقه همدان هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تحقیقات مسئله‌محور در مسیر موفقیت/ امیدها به رشد درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد آباده افزایش یافت
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری