Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس داوری در خصوص صحنه‌های داوری بازی استقلال خوزستان- سپاهان توضیح داد.

به گزارش ایسنا، در بازی پایانی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. در بازی صحنه‌هایی به وجود آمد که اعتراض هر دو تیم به داور را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صحنه گل سپاهان، ساسان انصاری از روی یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان، دروازه این تیم را باز کرد. این گل در حالی به ثمر رسید که دروازه‌بان استقلال در حال چیدن دیوار دفاعی تیمش بود. داور این گل را قبول کرد تا اعتراض استقلالی‌ها شروع شود. آنها اعتقاد داشتند چون داور قبل از زدن ضربه، سوت نزده نباید گل را قبول می‌کرد.

مطابق قانون، در بازی فوتبال، زمانی که یک ضربه خطا به سود تیمی اعلام می‌شود (به جز ضربه پنالتی) بازیکنی که می‌خواهد بازی را آغاز کند، برای این کار نیازی به سوت داور ندارد مگر این که داور از قبال از زدن ضربه به بازیکن اعلام کند که باید با سوت او بازی آغاز شود.

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری با تایید این موضوع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: داور باید این صحنه را مدیریت می‌کرد یعنی چون ضربه آزاد در منطقه خطرناکی بود، داور باید سریعا وارد عمل می‌شد و به بازیکن اعلام می‌کرد که فقط با سوت او حق دارد بازی را آغاز کند اما او به نوعی نتوانست این صحنه را مدیریت کند. به هر حال چون داور به بازیکن سپاهان این موضوع را اعلام نکرد، گل سپاهان کاملا صحیح است.

او در مورد صحنه پنالتی که منجر به گل استقلال خوزستان شد هم بیان کرد: در آن صحنه بازیکن استقلال خوزستان شبیه‌سازی کرد و داور به اشتباه برای آنها پنالتی گرفت.

سلیمانی همچنین در خصوص صحنه‌ای که در انتهای بازی در محوطه جریمه سپاهان اتفاق افتاد هم توضیح داد: در آن صحنه مدافع سپاهان از پشت با دست و با فشاری غیر طبیعی مهاجم استقلال خوزستان را هل می‌دهد که این صحنه باید با اعلام یک پنالتی به سود استقلال خوزستان و اخراج مدافع سپاهان، قضاوت می‌شد که داور این دو کار را انجام نداد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تيم فوتبال استقلال خوزستان تيم فوتبال سپاهان داوری فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه داور سابق به ادعای مدیر سپاهان!

به گزارش “ورزش سه”، ساعاتی بعد از اظهارات تند رضا فتاحی، سرپرست سپاهان، در خصوص هواداران تراکتور مبنی بر استفاده آنها از مواد دودزا و همچنین درخواست برای استفاده از داور ویدیویی، سعید مظفری‌زاده، مدیر تیم تراکتور، در گفتگو با خبرنگار ما بدون اسم بردن از باشگاه سپاهان، پاسخ آنها را داده است:

* از همه تیم‌ها استقبال خوبی داشتیم
فرهنگ هواداری ما زبانزد است و همیشه از همه تیم‌ها به بهترین شکل استقبال داشتیم و مهم‌ترین بازی‌ها را میزبانی کردیم و حتی هواداران ما به استقبال آنها رفتند و مراتب میزبانی را به بهترین شکل انجام دادند.

* ما کوچکترین حاشیه نداشتیم
تعجب می‌کنیم مدیران باشگاهی که به دلیل رفتار هواداران یا مدیریتی آنها چند بازی جریمه شدند، چطور به خودشان اجازه می‌دهند در مورد هواداران و باشگاه تراکتور که کوچکترین حاشیه‌ای نداشته‌اند، صحبت کنند؟  ما تعجب می‌کنیم که بعضی از باشگاه‌ها به خودشان اجازه ‌می‌دهند وارد مسائلی شوند که هیچ ربطی به آنها ندارد.

* ما اولین متقاضی VAR بودیم
در همین فصل ما بارها به دلیل استفاده از وی ای ار در بازیهای خاص اعتراض کردیم و اساسا ما اولین متقاضی ورود وی ای ار به فوتبال ایران هستیم. در عین حال شاهد هستیم تیم‌هایی که با هزینه‌ هنگفت شش مسابقه متوالی را با و بدون وی ای ار باختند، دم از نگرانی از نبود وی ای ار می‌زنند.

* بدون کوچکترین اتفاق میزبان تیم‌ها بودیم
همیشه در طول این فصل به گواه همه نمایندگان و ناظران و مسئولان فدراسیون بازیهای تراکتور بدون کوچکترین حواشی برگزار شده و هرگز نه بیانیه نوشتیم و نه اعتراضی کردیم.

* آنها اهداف خاصی دارند 
تیم‌هایی که باوجود تبلیغات و هزینه انچنانی نتیجه نگرفتند چگونه به خودشان اجازه می‌دهند در مورد ما صحبت کنند؟   همانطور که گفتم ما از اولین تیم‌هایی بودیم که خواستار ورود تکنولوژی داور ویدیوی شدیم و  حالا برای ما جای تعجب دارد که بعضی باشگاه‌ها بخواهند به این شکل و با اهداف خاص این صحبتها را مطرح کنند.

* امیدواریم فدراسیون رسیدگی کند
از مسئولان فدراسیون درخواست داریم این گونه رفتارهای مدیران هیجان زده  را رصد کنند و اجازه بدهند فوتبال در فضای ورزشی و درست به دور از هرگونه تنش و حواشی برگزار شود.

* داوران پاکترین قشر فوتبال هستند
ما می‌دانیم که این افراد قصد دارند با صحبتهای خود روی داوران یا نمایندگان بازی تاثیر بگذارند  اما در عین حال به سلامت و دانش داوران و نمایندگان و ناظران اطمینان داریم و هیچوقت به خودمان اجازه نمیدهبم که آنها را به دو دسته قوی و ضعیف تقسیم کنیم و قطعا هر داوری که کمیته داوران برای بازی ها انتخاب کند،  مورد اعتماد خواهد بود.

* هواداران ما به اتوبوس تیم‌ها سنگ نزدند 
ما به همه تیم‌ها و هواداران فوتبال احترام می‌گذاریم اما برخی رفتار و صحبتها باعث می‌شود که ما هم مواردی را به یاد بیاوریم و بیان کنیم. فراموش نکنید به هیچ اتوبوسی در تبریز سنگ ‌پرانی نشده و هرگز هواداران ما چشم ماموران و سربازان انتظامی اسیب نزدند. هرگز هواداران ما مانع ورود به اتوبوس تیم‌ها به ورزشگاه نشدند. بنابراین وقتی می‌خواهید در مورد هواداران شریف و پرشور تراکتور صحبت کنید باید مبادی ادب و احترام را رعایت کنید و در عین حال اخلاق حرفه‌ای داشته باشید و به قوانین فوتبال ایرلن پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • درخواست باشگاه سپاهان برای بازی حساس فصل
  • جوابیه داور سابق به ادعای مدیر سپاهان!
  • سپاهان باشگاه تراکتور را تهدید کرد
  • خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!
  • عکس| خشم رونالدو و واکنش تند به داور چهارم!
  • مربی تونس تقلب پنالتی رساند (عکس)
  • خشم رونالدو: لعنتی 2 پنالتی‌مان را نگرفتی!
  • آژیر قرمز برای ۳ تیم خوزستانی/ نابسامانی مدیریتی عامل اصلی ناکامی
  • پنالتی بحث‌برانگیز در دیدار اسپانیا-برزیل (عکس)
  • اخطار عجیب کنعانی، خطا هم نبود!