Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : برخی از معادن استان سالهاست که در رکود به سر می‌برند که باطل شدن مجوز بهره برداری آنان با هدف در اختیاردادن این ظرفیت برای دیگر کارآفرینان انجام می‌شود.

سالاری گفت : با توجه به نرخ بیکاری استان نباید از ظرفیت اشتغالزایی معادن غفلت شود که این بی توجهی مورد قبول مدیریت ارشد استان نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر ساماندهی دانش آموختگان حوزه معدن تاکید کرد و افزود: باید از توان این افراد برای ایجاد ظرفیت‌های جدید شغلی استفاده شود.

در ادامه رئیس خانه معدن استان کرمانشاه از وجود ۳۳ معدن قیر طبیعی دارای پروانه بهره برداری در استان خبر داد و افزود: از این میزان تنها پنج معدن، یعنی کمتر از یک ششم معادن قیرطبیعی استان فعال است.

عارف ابراهیمی با بیان اینکه معادنی که بیشتر از ظرفیت پروانه، تولید کنند جریمه می‌شوند، افزود: بالابودن هزینه‌های تولید و حقوق دولتی از دیگر عوامل تعطیلی معادن است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه هم با بیان اینکه شهرستان گیلانغرب از ظرفیت‌های بالای معدنی برخوردار است، افزود: این ظرفیت‌ها باید مطالعه شود و نتایج آن برای کسب تحولی بزرگ اعلام شود.

علی اسماعیلی، با بیان اینکه ۲۱۹ معدن در استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۱۸ معدن فعال است و قرار براین است تا پایان امسال ۲۰ معدن راکد فعال شود.

 

 

انتهای پیام/د

برخی از معادن استان سالهاست که در رکود به سر می‌برند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معادن اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۸۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت فاز توسعه شرکت صنایع شیمیایی در شهرک صنعتی سمنان به بهره برداری رسید، ابراز داشت: برای این طرح هشت هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه این واحد ظرفیت تولید ۲۳۲ هزار تن انواع محصولات شیمیایی را دارد، افزود: طرح توسعه برای ۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرد و این شرکت به صورت کلی ۸۶۰ نفر را شاغل کرده است.

رئیس سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه رئیس جمهور از شرکت تولید کاشی با حضور وزیر صمت بازدید کرده است، ابراز داشت: این واحد پس از ۱۴ سال تعطیلی به چرخه تولید بازگشت و با اشتغال ۱۰۰ نفره ظرفیت تولید پنج میلیون متر مربع کاشی دیواری را دارد.

احمدی ضمن بیان اینکه با حضور وزیر صمت مسائل شرکت قطعات کنترل حرارتی و الکتریکی نیز بررسی شدند، تصریح کرد: این واحد ظرفیت تولید سالانه ۱۰ میلیون قطعه کنترل حرارتی و الکتریکی با اشتغال ۱۹۰ را دارد.

وی ضمن بیان اینکه دیگر بازدید ضمن از شرکت تولید هواکش برقی با ظرفیت تولید ۹۰۰ هزار موتور برقی تک فاز القایی دیگر برنامه امروز بود، افزود: برای این شرکت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد و ۱۱۰ نفر را شاغل کرده است.

کد خبر 6081710

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد