Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی با حمله توپخانه‌ای به منطقه «۷ جولای» استان الحدیده، توافق اخیر در استکهلم سوئد را نقض کردند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، دور چهارم گفت‌وهای صلح یمن در سوئد پنجشنبه (۱۵ آذرماه) هفته گذشته به مدت یک هفته زیر نظر سازمان ملل در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد و دو طرف بر سر آتش‌بس در برخی مناطق از جمله شهر و بندر الحدیده توافق کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حالا ائتلاف سعودی با گذشت کمتر از دو روز از توافق به دست‌آمده در سوئد در خصوص آتش‌بس الحدیده، آن را نقض کرده است.

منابع یمنی می‌گویند که عناصر مزدور امروز شنبه منطقه «۷ جولای» را با شلیک ۱۵ گلوله توپ هدف قرار دادند و با مسلسل بیش از ۵۰ گلوله شلیک کردند.

یمن امروز همچنین شاهد تجاوزات ائتلاف در دیگر مناطقی بوده است که در آن هیچ توافقی صورت نگرفت که از جمله آن می‌توان به حملات ائتلاف سعودی-اماراتی در صعده واقع در شمال این کشور اشاره کرد.

شبکه المسیره یمن در این خصوص گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف سعودی روز شنبه دو بار به منطقه «قهره النص» در شهرستان سحار حمله کردند و روستا‌های پرجمعیت شهرستان مرزی منبه در صعده را هدف قرار دادند.

نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری یمن اخیرا پس از یک هفته مذاکره با نظارت سازمان ملل، درباره آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده و بنادرالصلیف و عین عیسی به توافق رسیده‌اند.

براساس این توافق که بند‌هایی از آن منتشر شده است، آتش بس باید به صورت فوری در مناطق مزبور برقرار شود و نیرو‌های مشترک در این مناطق و نقاط توافقی در خارج از شهر الحدیده مستقر شوند.

«یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن نیز امروز شنبه اعلام کرد ائتلاف عربی در ۲۴ ساعت اول از پایان مذاکرات سوئد، ۲۱ حمله هوایی به همراه بمباران شدید توپخانه و تلاش مزدوران برای نفوذ به مناطقی در ساحل غربی داشته است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی ادامه داد جنگنده‌های ائتلاف ۲۱ حمله هوایی انجام داده و ۱۰ عدد از آن‌ها علیه استان «الحدیده» و به شرح فوق بوده است: دو حمله به «الفازه»، دو حمله به «الجاح»، سه حمله به «الدریهمی»، دو حمله به «التحیا»، یک حمله به «شارع خمسین» (خیابان پنجاهم) در الحدیده، چهار حمله به «البقع»، چهار حمله به «نجران»، دو حمله به «نهم» و یک حمله به منطقه «الحیمه الخارجیه».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سعودی یمن شبه نظامیان توپخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز

در این مراسم که امروز در سپاه عاشورا ترتیب یافت، یاد و خاطره سردار شهید شفیع‌زاده گرامی داشته شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: شهید شفیع‌زاده مردی بود که نه تنها فرماندهان سپاه بلکه تمام ملت ایران مدیون این شهید والامقام هستند و فعالیت‌های او باعث اقتدار و افتخار سبزپوشان انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: شهید شفیع‌زاده صبور، تواضع و گشاده رو بود و از خود ایثار و گذشت از خود نشان می‌داد و در همه امور خودش پیشقدم می‌شد.

وی یکی از ویژگی‌های آن شهید را شرح صدر و جمع کردن تمام ظرفیت‌های بالقوه در زیر یک چتر مدیریتی دانست و گفت: وی در تصمیم‌گیری‌ها از نظرات دیگران و در برخورد‌ها و قضاوت عدالت را رعایت می‌کرد.

وی سهم شهید شفیع‌زاده در تأسیس و کارکرد توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: رسته توپخانه‌ایده و انگیزه وی بود و امروز ثمره فعالیت او در جمهوری اسلامی یک توپخانه قوی و قدرتمند است و همین پیروزی در عملیات وعده صادق ریشه در ابتکارات دفاع مقدس دارد.

سردار چهارباغی از فرماندهان موشکی سپاه و همرزم شهید شفیع‌زاده نیز در این مراسم قدرت و توان موشکی کشور را مدیون تلاش‌های سردارانی، چون شفیع‌زاده و تهرانی مقدم دانست و شاگردان این شهدای والامقام در موشکباران عین الاسد و اسرائیل کمر و هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکستند.

سردار بابازاده فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا هم گفت: شهدا در اوج مظلومیت امام و اسلام جان بر کف به میدان آمدند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و همه باید در جهت پاسداشت یاد شهیدان مسئولیت خود را ادا کنند.

شهید شفیع‌زاده در تاریخ هشتم اردیبهشت سال ۶۶ در منطقه عملیاتی کربلای ۱۰ در منطقه عمومی ماووت در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، خودروی وی مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود نایل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • حمله افراد نقاب‌پوش به نشست ضدفاشیستی در سوئد
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض