Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:03:08 GMT

کاهش ۲۵ درصدی تصادفات جاده ای در شهرستان قلعه گنج

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۹۱۱۶

کاهش ۲۵ درصدی تصادفات جاده ای در شهرستان قلعه گنج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، سجاد افشارمنش در جمع کارکنان و جانشین فرماندهی پلیس راه جنوب استان گفت: امروز امنیت جاده ای در دست ماموران پلیس راهور است  و تعامل و همکاری بیشتر پلیس  می تواند رضایتمندی عمومی و امنیت بیشتری ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باید به مردم احترام بگذاریم تا حقشان ضایع نشود، افزود: راهنمایی و رانندگی باید در نظر داشته باشد در مرحله اول موظف است رانندگان را راهنمایی کنند و سپس با متخلفان برخورد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی وانقلاب قلعه گنج گفت: اگر بخواهیم آمار تخلفات رانندگی، تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن کاهش یابد باید فرهنگ سازی کنیم و راهنمایی و رانندگی باید به این موضوع توجه ویژه ای  داشته باشد.

افشار منش با اعلام اینکه راهنمایی و رانندگی باید با اقتدار، عدالت و در عین حال با مهربانی با متخلفان برخورد کند، افزود: در برخورد با متخلفان، جریمه ها باید به گونه ای باشد ضمن بازدارندگی از بروز مجدد تخلف، برای شهروندان حالت آموزشی داشته باشد.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی کارکنان و فرمانده پلیس راه جنوب استان کرمان افزود: برای کاهش آمار تخلفات رانندگی، تلاش کارکنان راهنمایی و رانندگی به تنهایی کافی نیست بلکه نهادهای فرهنگ سازی و نهادهایی که نقش ایجابی و روشنگری دارند باید وارد عمل شوند و مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 4485891

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه