Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی، آیین قدردانی از عوامل سریال «حوالی پاییز» ظهر امروز با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی فروغی مدیر، ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی و مهدی آذرپندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه، رویا تیموریان، حسین نمازی، سینا سرلک، بهرام ابراهیمی و جمعی از عوامل این مجموعه تلویزیونی و جمعی از خانواده شهدای منا در فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ابتدای مراسم گفت: فاجعه منا در تاریخ اسلام بی‌سابقه بود، روز‌های سختی پس از حادثه بر ما گذشت و فرزندان شهدایی که در جمع حضور دارند خودشان گواه این اتفاقند، من در کتاب «شرحی غم بار در فاجعه منا» گوشه‌ای از این اتفاقات را نوشته‌ام، اما بسیاری از ماجرا‌ها قابل بازگو شدن نیستند.

اوحدی با قدردانی از مجموعه بسیج صدا و سیما گفت: یکی از مهم‌ترین بیانات مقام معظم رهبری درباره فاجعه منا، تلاش برای زنده‌نگاه داشتن آن بود، خوشحالیم که شما فارغ از برخورد شکلی و با تحقیق عمیق‌تری اتفاقی را رقم زدید که از زبان هنر بر دل مردم نشست و ماندگار شد.

وی افزود: خداوند در آیات فراوانی به این اشاره کرده است که «حج» متعلق به مردم است؛ نه حتی مسلمانان و نه متعلق به یک کشور و قبیله، و دولت‌ها در این مراسم پرشکوه تنها مسئولیتشان حفظ امنیت زائران است که کارشکنی‌ها و بی‌کفایتی‌های دولت عربستان در این امر بر کسی پوشیده نیست، کار به جایی رسیده است که «صد عن سبیل الله» شده‌اند و جلوی ورود مردم مظلوم سوریه و برخی دیگر از کشور‌های خاورمیانه را هم گرفته‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به نقش تاثیرگذار مقام معظم رهبری در مدیریت فاجعه منا گفت: بسیاری از سفرا به من می‌گفتند که ما باور نمی‌کنیم شما توانستید اجساد شهدایتان را از عربستان پس بگیرید و این اتفاق رخ نمی‌داد مگر با برخورد محکم مقام معظم رهبری؛ امیدواریم هرچه زودتر شورای مشورتی با حضور کشور‌هایی که هر ساله در موسم حج حضور دارند و شورای حقیقت یاب با حضور کشور‌هایی که در این حادثه لطمه دیدند تشکیل شود.

اوحدی افزود: قدرشناسی اتفاقی است که در آموزه‌های دین ما به آن بسیار تاکید شده است ما قدردان این حرکت شما هستیم و امیدواریم کار ارزشمند شما که اولین قدم برای بازگویی این فاجعه بزرگ بود راهگشای فعالیت‌های فرهنگی بسیاری شود.

علی فروغی مدیر شبکه سه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دیگر سخنران این مراسم با اشاره به پر مخاطب بودن مجموعه تلویزیونی «حوالی پاییز» گفت: بر اساس نظرسنجی که در تهران صورت گرفت، تعداد مخاطبان این مجموعه تلویزیونی ۳۳ درصد اعلام شد؛ عموما اینگونه است که تعداد بیننده در کل کشور ۲۰ درصد بیشتر از تهران است و این موضوع بیانگر این است که این مجموعه تلویزیونی توانسته است ۴۵ درصد از مخاطبان را به خود جلب کند که برای یک مجموعه تلویزیونی ۲۰ قسمتی عدد قابل توجهی است.

مدیر شبکه ۳ افزود: عموما با مجموعه تلویزیونی هایی مواجه می‌شویم که تفاوتی نمی‌کند چه زمانی ساخته شده، اما حوالی پاییز فرزند زمانه خویش است و برای همین دوره و برای همین روزگار ساخته شده است.

وی گفت: در احادیث معصومین ما «حج» یک فریضه دینی-سیاسی است، امام خمینی (ره) نیز در بیانه خود در اتفاقات حج خونین یک بیانیه دینی-سیاسی است، ما از این جنبه سیاسی غافل شده‌ایم و در «حوالی پاییز» سعی شد تا به این جنبه مغفول مانده توجه شود.

فروغی گفت: این سریال چه در زمان تولید و چه در زمان نمایش با سختی و حواشی زیادی همراه بود و تنها چیزی که همه این سختی‌ها را برای همه ما آسان کرد، نامه ۱۰۰ خانواده شهید به این مجموعه تلویزیونی بود، این نامه برای من و برای همه عوامل جوان تولید این فیلم ارزشمندترین هدیه بود.

آیین قدردانی از عوامل این مجموعه تلویزیونی با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی فروغی مدیر شبکه سه، علی‌محمد اسماعیلی رئیس فرهنگ‌سرای رسانه، مهدی آذرپندار مدیرگروه فیلم و سریال شبکه سه و یکی از فرزندان شهدای منا از عوامل این سریال تقدیر شد.

حسین مهری بازیگر این مجموعه تلویزیونی در این مراسم درباره حضور در این مجموعه تلویزیونی گفت: مدت‌ها بود که در تلویزیون حضور نداشتم، بعد از آنکه طرح این مجموعه تلویزیونی را خواندم تصمیم گرفتم که در آن بازی کنم، اما یک عذرخواهی بزرگ به خانواده شهدای منا بدهکارم چرا که این کار به نظر من نتوانست گوشه‌ای از غمی را که در دل تک‌تک ما پس از این حادثه به وجود آمد نشان دهد و معتقدم کاری در شان شهدای منا نکردیم.

رویا تیموریان دیگر بازیگر این مجموعه تلویزیونی نیز در سخنانی در این مراسم درباره حضور در «حوالی پاییز» گفت: من به ایران افتخار می‌کنم و در مسائلی مثل منا در کنار مردم بودن را وظیفه ذاتی خودم می‌دانم، از فاجعه منا بسیار اندوهگین بودم و پس از خواندن طرح فیلمنامه و دیدار با حسین نمازی احساس کردم که باید در این مجموعه تلویزیونی حضور پیدا کنم، قطعا کارمان نقاط ضعفی داشته است و به نظر من نقاط ضعف باید باشند تا میل تعالی درون انسان ایجاد شود.

وی افزود: فاجعه منا یک قتل‌عام جهانی بود، چه چیزی غم‌انگیزتر از مرگ انسان‌های مظلوم در یک سرزمین مقدس است؟ برای من حضور در نقش خانواده شهدا در فیلم‌ها، نمایش‌ها و مجموعه‌ها تعظیم به صبر و شکوه این خانواده‌هاست، امیدواریم خانواده «حوالی پاییز» توانسته باشد یادآوری کوتاهی از شما خانواده این شهدا باشد.

لیلا رحیمیان‌ثابت فرزند شهید منا رضا رحیمیان‌ثابت نیز در این مراسم با قدردانی از رئیس سازمان فرهنگی هنری برای توجه ویژه به خانواده شهدای منا گفت: نمایندگانی از خانواده شهدای منایی که در این جمع حضور دارند به عنوان مخاطبان این مجموعه تنها نقدی که به نویسنده و کارگردان این مجموعه دارند پرداخت سطحی به این اتفاق است، آنچه ما در حوالی پاییز دیدیم حتی یک هزارم اتفاقاتی نبود که بر خانواده این شهدا گذشت.

وی افزود: ما در فاجعه منا عده‌ای شهید داریم و یک عده جانباز؛ بسیاری از خانواده این شهدا پس از این حادثه آسیب دیدند، آسیبی که به سادگی قابل جبران نیست، مانند پایان مجموعه تلویزیونی شما با کنفرانس خبری که می‌خواهید به بیننده این را القا کند که پرونده این فاجعه هنوز باز است، همه آسیب دیدگان این فاجعه و همه خانواده‌های شهدای منا چشم به راه رسیدگی به این پرونده‌ایم و امیدواریم آثار باکیفیتی درباره این فاجعه بزرگ تولید شود تا از یادمان نرود چرا که آثار هنری بهترین یادآوری است.

«حوالی پاییز» به کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی سعید پروینی با موضوع حادثه منا در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه آبان ۹۷ روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قدردانی مجموعه تلویزیونی حوالی پاییز فرهنگسرا سعید اوحدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان از برگزاری بیش از ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی ضمن تبریک فرارسیدن این هفته و روز معلم گفت: شهید مطهری جایگاه ویژه‌ای در سازماندهی نظام اسلامی در قالب برنامه‌های محتوایی و قوانین بالادستی مثل قانون اساسی داشتند.

وی با بیان اینکه نظرات این شهید بزرگوار در تمامی زمان‌ها کارایی دارد، تصریح کرد: شهید مطهری تاثیرگذاری ویژه‌ای در بین نسل جوان در طول حیات خود و پس از آن دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان خاطرنشان کرد: الگو قرار دادن افکار و اندیشه‌های شهید مطهری سبب هدایت و مصون ماندن از گمراهی در جامعه است.

وی با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی در سپاه سپاه پاسداران گفت: سپاه یک مجموعه نظامی ، عقیدتی و مذهبی است که در عین حال از عقیده، اعتقاد و تفکر الهی نمی‌تواند جدا باشد.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به شاخصه‌ها و وظایف مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران افزود: تعمیق رواج معارف، روحیه و عمل انقلابی و جهادی یکی از این وطایف است چرا که سپاه نمی‌تواند بدون تفکر جهادی به اهداف و مأموریت خود برسد.

وی به دیگر اهداف این مجموعه اشاره کرد و گفت: ارتقا و تعمیق معرفت و بصیرت دینی و انقلابی، تعمیق بصیرت سیاسی، رواج اندیشه، ارزش‌ها، نمادها و سبک زندگی اسلامی چه در قالب فردی چه اجتماعی، پاسداری و صیانت از هویت فردی و سازمانی و تعیین مکتب انقلابی از سپاه در جامعه از دیگر وظایف و اهداف مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تأکید بر اینکه مطابق فرموده رهبر معظم انقلاب سپاه سیاسی است اما حزبی، گروهی و جریانی نیست،گفت: سپاه به هیچ حزب و جریانی وابستگی ندارد اما آگاه به مسائل سیاسی است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به اینکه پاسداری و کمک سپاه به نهادهای دیگر در پیش برندگی انقلاب اسلامی است، بیان کرد: سپاه از متن مردم بوده و همواره در صحنه است چرا که سپاه خود را متعلق به مردم و جامعه می‌داند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های اجرا شده توسط مجموعه عقیدتی سیاسی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در سال گذشته گفت: برگزاری 20 هزار جلسه بصیرتی ، برگزاری 2 هزار و 320 جلسه بصیرتی بصورت غیرحضوری و مجازی در سطح حوزه‌ها و پایگاه های مختلف با حضور و شرکت یک میلیون و 120 هزار نفر در این جلسات،‌ بسیج استادیاران، اسوه‌ها و حلقات صالحین در استان با حضور 80 هزار نفر در مجموع نمونه‌ای از برنامه‌های اجرا شده است.

وی ادامه داد: برگزاری 56 دوره دانا و توانا با حضور 7 هزار و 530 نفر در مجموع، برگزاری 800 محفل قرآنی با حضور بیش از 40 هزار نفر در مجموع، اعزام 300 خانواده به مشهد و قم، برگزاری راهیان نور دانش آموزی و پیشرفت، تهیه و توزیع بیش از 25 هزار و 200 نسخه محتوایی در بین بسیجیان و متولیان و توزیع قریب به یک هزار جلد کتاب صعود چهل ساله برخی از اقدامات این مجموعه در سال گذشته بوده است.

حجت‌الاسلام بیگدلی بابیان اینکه بیش از 400 برنامه در هفته عقیدتی امسال در زنجان اجرا می شود ادامه داد: گلباران و عطرافشانی مزار و تجدید میثاق با شهدا، دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان و شهرستان‌ها، سخنرانی قبل از خطبه در نماز جمعه، سرکشی از خانواده‌های شهدا و معلمین و مربیان، برگزاری همایش حکمت مطهر، برگزاری مسابقات قرآن و کتابخوانی آثار شهید مطهری برخی از برنامه هاست.

وی در پایان  یادآور شد: برگزاری مسابقات ورزشی و کوهپیمایی، فراخوان مقاله در راستای پژوهش تربیتی، نواختن زنگ سپاس در مدارس، نشست‌های معرفتی و بصیرتی و عملی در قالب فضای مجازی و حضوری در پایگاه‌های مقاومت ، طرح ثامن، دیدار از معلمان مربیان و اساتید برگزاری نمایشگاه کتاب و … از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • برگزاری ۴۰۰ عنوان برنامه توسط سپاه زنجان در هفته عقیدتی
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان
  • خانواده نخستین خاستگاه پرورش عزت نفس در افراد است