Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری، گلچینی از پربازدیدترین اخبار گروه وبگردی را مشاهده می‌کنید.

رسوایی جنجالی و جدید دختر خیابان انقلاب/ از پادویی برای جوجه اردک زشت تا خیانت در ازای دریافت پاسپورت +تصاویر

چرا ضد انقلاب از داستان‌سازی با عکس آیت‌الله کاشانی دست بر نمی‌دارد؟ +تصاویر

برخی از کانال‌های تلگرامی علی‌رغم شفاف‌سازی درباره تصویری از آیت‌الله کاشانی، هنوز به حاشیه‌سازی خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهار احمدی‌نژاد در مسیر ناکجاآباد/ چرا رئیس دولت‌های نهم و دهم به جای پاسخگویی طلبکار است؟

چرا احمدی‌نژاد به جای پاسخگویی به تاریخ و افکار عمومی، راه تهاجم را در پیش گرفته است؟ این سوال مهمی است که به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اظهارات بازیگر معروف درباره سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران +فیلم

بازیگر مشهور سینما و تلویزیون درباره سیاسی‌ترین فیلم سینمای ایران توضیحاتی ارائه داد.

نرخ‌های عجیب پیشنهادی برای یارانه نقدی/ وعده جنجالی احمدی‌نژاد از کدام منبع مالی تأمین خواهد شد؟

رئیس جمهور دولت نهم و دهم اعلام کرد، می‌توان یارانه را تا ۹۱۰ هزار تومان افزایش داد، اما توضیح نداد که این مبلغ از کجا تامین می‌شود.

ردپای کشور همسایه در گرانی آجیل شب یلدا/ تجار کدام سرزمین با ورود به این بازار موج نوسانات قیمت به راه انداختند؟

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل‌فروش از عامل اصلی افزایش قیمت آجیل شب یلدا سخن گفت.

۱۵ خوراکی که کالری آن‌ها صفر است

در ادامه با چند ماده غذایی آشنا می‌شوید که تقریبا میزان کالری آن‌ها صفر است.

ایده‌های ساده اما شیک برای تزیین انار شب یلدا +تصاویر

در این مطلب چند ایده ساده، اما شیک برای تزیین انار شب یلدا به شما عزیزان پیشنهاد داده ایم.

همه‌چیز درباره یک قلع‌و‌قمع بیولوژیکی و ترسناک‌ترین ماجرای تاریخ بشر/ آیا انقراض ششم و آخرالزمان اکولوژیک در راه است؟

شاید روزی معلوم شود، کاهش شدید موجودات در سطح جهان، تراژیک‌ترین داستان ترسناک تاریخ بشر است.

خاک ایران به کدام کشورها قاچاق می‌شود؟

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: قاچاق خاک‌های ایران از دهه ۸۰ شروع شده و همچنان ادامه‌دار است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیت الله کاشانی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابی که تئوری کودتای رضا شاه بود

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ پر فراز و نشیب ایران نشان می‌دهد این کشور همواره مورد توجه دول بیگانه برای تصاحب منابع بی‌نظیر آن بوده است. موضوعی که اغلب پنهان مانده و به دلیل ضعف مطالعه، مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد. منصور جدی یکی از نویسندگان تاریخ ایران چه قبل از اسلام و چه پس از آن، معتقد است شکل گیری پهلوی اول با تئوری دقیق و منظمی از سوی انگلیسی‌ها رقم خورده و تاریخ نیز گواه آن است.

این نویسنده دغدغه جدی در خصوص شناخت تاریخ و هویت فرهنگی دارد و می‌گوید بسیاری از وقایع پیرامون ما عادی‌انگاری و ساده‌انگاری می‌شود، در حالی که تاریخ ما تجربه‌های متعددی از دست درازی بیگانگان به منابع کشور را نشان می‌دهد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در حوزه نشر کتب تاریخی، ترجمه نارس از متون عربی، ترکی، انگلیسی و روسی و ... است. تا جایی که کتابی که خوانده می‌شود زمانی که با زبان اصلی خود تطابق داده می‌شود، تفاوت قابل توجهی دارد و همین ضعف موجب شده تا در برخی کتب حتی نظر نویسنده وارونه شود بی‌آنکه مترجم تعمدی داشته باشد.

این نویسنده با اشاره به اینکه در حوزه تاریخ، ادبیات و زبان شناسی فعالیت و پژوهش داشته است، متذکر شد: اساساً زمانی که می‌خواهیم متنی از عربی و ترکی و ... را ترجمه کنیم با مشکل مواجه می‌شویم. زمانی که می‌خواهیم افعال متعددی را به فارسی برگردانیم، متعددی دوم نمی‌تواند ترجمه شود و این امکان در زبان فارسی وجود ندارد. با یک فعل می‌توانیم در عربی یا ترکی مفهومی را به مخاطب برسانیم، اما در زبان فارسی زمانی که ترجمه صورت می‌گیرد باید توضیح لازم ارائه شود.

جدی با اشاره به مطالعه منابع مختلف تاریخی و در ادامه نگارش تاریخ ایران در هشت جلد، اضافه کرد: سه جلد قبل از اسلام، دو جلد بعد از اسلام و سه جلد هم تاریخ معاصر ایران حاصل پژوهش‌های چندین ساله است. همچنین کتب تاریخ منطقه اردبیل، تاریخ آذربایجان از اسلام تا دوره ایلخانی و تاریخ زبان و خط دیگر آثار بنده است.

وی گفت: یکی از مهمترین کتب تاریخی که برای ایران نوشته شده است، اثر سر جان ملکم انگلیسی است. با نام persian history که در ابتدا تحت عنوان تاریخ ایران و بعد تاریخ کامل ایران نام گذاری شد. این کتاب به جرئت یک تاریخ کامل تحریف شده از ایران است که تاریخ ایران را قبل از اسلام می‌داند. در اصل کتاب، تاریخ پارس است، اما مترجم آن را تاریخ ایران نامگذاری کرده است.

به گفته جدی در این کتاب با تحریف کامل ورود اسلام به ایران منفی توصیف شده است و حاکمیت ترک‌ها را دومین خلل معرفی می‌کند. در حالی که بعد از اسلام حکومت پارس نداشتیم تا زمان رضا شاه که رضا شاه نیز با کودتا به پادشاهی رسید.

۱۰۰ سال تلاش در فراموشخانه

وی همچنین با اشاره به نقش فراماسونری در کودتای رضا شاه و قدرت گرفتن وی افزود: در واقع رضا شاه برای تأمین منافع انگلیس و بر اساس پیاده‌سازی نظریه هند و اروپایی به قدرت رسید. برنامه‌ریزی که جان ملکم در تاریخ پارس انجام داده بود و فراماسونر‌ها در فراموش خانه به مدت یک قرن داشتند منجر به این شد که وی را با کودتا به پادشاهی رساندند.

این نویسنده به اختلاف انگلیس و آلمان در جنگ‌های اول و دوم جهانی اشاره کرد و گفت: آلمان به نظریات قدیمی تکیه کرد و دیدگاه آریایی را مطرح کرد  که ما یک نژاد برتر دنیا هستیم و ایرانی‌ها نیز با ما هم نژاد هستند.

وی با اشاره به حرکات استعماری انگلیس در هندوستان با توجیه نظریه نژاد و زبان هند و اروپایی به معنی یکی بودن نژاد هند و انگلیسی، اضافه کرد: انگلیس برای استعمار منابع هندوستان، بهانه توسعه و عمران و آبادانی را مطرح کرد و اتفاقاً به فرهنگ حمله کردند.

وی افزود: در ادامه همان رفتار تحت عنوان هند و ایرانی برای این کشور مطرح شد و رضا شاه هم ممالک محصوره قاجار را تحت عنوان ایران یکی کرد. در بین اقوام ایرانی زبان ترکی متمایز بود و به همین دلیل ترک‌ها از جمله قاجار را مهاجم توصیف کردند.

ایران اینترنشال و تفکر هویت‌زدایی از ایران

پژوهشگر تاریخ ایران با تاکید به اینکه حقوق اعضای فراماسونر بیشتر از نخست وزیر ایران بود، متذکر شد: این تفکر برای استعمار فرهنگ و هویت ایرانی همچنان ادامه دارد. نمونه آن در رسانه‌هایی، چون ایران اینترنشال، من و تو و بی بی سی دیده می‌شود.

این نویسنده تصریح کرد: به دلیل فقر مطالعات مردم دقت نمی‌کنند که نژاد هند و اروپایی و آریایی چه تفاوتی دارند و بر چه اساسی شکل گرفتند. آن هم در شرایطی که شوروری نیز در آن مقطع تاریخی مدعی شد هر دو تفکر نژاد پرستانه است و ما همه را برادر می‌دانیم، اما برادر بزرگتر همه هستیم. هر کشوری کمونیست باشد برادر ما است.

وی با تاکید به اینکه در چین، مائو تفکر روسیه را نمی‌پذیرفت و از همین جا اختلاف روسیه و چین شکل گرفت افزود: مردم برای آگاهی از هرگونه اقدام هویت‌زدایی باید مطالعه کنند و تاریخ خود را بشناسند و فرهنگ و رسوم خود را به نسل‌های آینده آموزش دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی/ واریزی ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومانی برای این خانوار‌ها
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • کتابی که تئوری کودتای رضا شاه بود
  • این غذاها را در بهار بخورید
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت
  • اتخاذ تدابیر امنیتی انتظامی راهپیمایی روز قدس استان تهران
  • باید‌ها و نباید‌های تغذیه در فصل بهار
  • تهرانگردی حوالی خیابانی که شما را به دل تاریخ می‌برد!