Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس داوری در خصوص صحنه‌های داوری بازی استقلال خوزستان- سپاهان توضیح داد. آفتاب‌‌نیوز : در بازی پایانی نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های استقلال خوزستان و سپاهان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. در بازی صحنه‌هایی به وجود آمد که اعتراض هر دو تیم به داور را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در صحنه گل سپاهان، ساسان انصاری از روی یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان، دروازه این تیم را باز کرد. این گل در حالی به ثمر رسید که دروازه‌بان استقلال در حال چیدن دیوار دفاعی تیمش بود. داور این گل را قبول کرد تا اعتراض استقلالی‌ها شروع شود. آنها اعتقاد داشتند چون داور قبل از زدن ضربه، سوت نزده نباید گل را قبول می‌کرد.
مطابق قانون، در بازی فوتبال، زمانی که یک ضربه خطا به سود تیمی اعلام می‌شود (به جز ضربه پنالتی) بازیکنی که می‌خواهد بازی را آغاز کند، برای این کار نیازی به سوت داور ندارد مگر این که داور از قبال از زدن ضربه به بازیکن اعلام کند که باید با سوت او بازی آغاز شود.
حیدر سلیمانی، کارشناس داوری با تایید این موضوع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: داور باید این صحنه را مدیریت می‌کرد یعنی چون ضربه آزاد در منطقه خطرناکی بود، داور باید سریعا وارد عمل می‌شد و به بازیکن اعلام می‌کرد که فقط با سوت او حق دارد بازی را آغاز کند اما او به نوعی نتوانست این صحنه را مدیریت کند. به هر حال چون داور به بازیکن سپاهان این موضوع را اعلام نکرد، گل سپاهان کاملا صحیح است.
او در مورد صحنه پنالتی که منجر به گل استقلال خوزستان شد هم بیان کرد: در آن صحنه بازیکن استقلال خوزستان شبیه‌سازی کرد و داور به اشتباه برای آنها پنالتی گرفت.
سلیمانی همچنین در خصوص صحنه‌ای که در انتهای بازی در محوطه جریمه سپاهان اتفاق افتاد هم توضیح داد: در آن صحنه مدافع سپاهان از پشت با دست و با فشاری غیر طبیعی مهاجم استقلال خوزستان را هل می‌دهد که این صحنه باید با اعلام یک پنالتی به سود استقلال خوزستان و اخراج مدافع سپاهان، قضاوت می‌شد که داور این دو کار را انجام نداد.
سرمربی استقلال خوزستان: با قلعه‌نویی درگیری نداشتم
کریم بوستانی می‌گوید نمی‌داند گل سپاهان صحیح بود یا نه.
به گزارش ایسنا، کریم بوستانی در نشست خبری پس از تساوی یک بر یک استقلال خوزستان برابر سپاهان اظهار کرد: سپاهان تیم بسیار بزرگی است و مربیان بزرگی دارد و از پرافتخارترین تیم‌های ایران است. قلعه‌نویی مرد جام است و هر چه جام در استقلال و سپاهان است، قلعه‌نویی به دست آورده است.
وی ادامه داد: بازیکنان ما بازی منطقی را انجام دادند و بازی خوبی به نمایش گذاشتیم. ما قدر فرصت‌هایمان را ندانستیم و بازی مساوی شد، هر چند این نتیجه برای ما خوب به حساب می‌آید. تیم ما می‌توانست برنده بازی باشد اما این اتفاق نیفتاد. با این‌که سپاهان در اواخر بازی مهاجمانش را افزایش داد و حتی خالد شفیعی هم جلو آمدف اما آن‌ها موفق نشدند نظم دفاعی ما را به هم بریزند.
بوستانی درباره گل مشکوک سپاهان گفت: تیم ما بازی را در دست داشت اما در صحنه گل مشخص نشد چه اتفاقی افتاد. بازیکنانم می‌گفتند داور سوت نزده اما من دور بودم و نشنیده‌ام که چه اتفاقی افتاد. بعد از گل نیز بازیکنانم دست از تلاش نکشیدند و گل مساوی را به ثمر رساندیم. ما با تیم بزرگی بازی می‌کردیم و هدفمان گل نخوردن بود. جلو کشیدن سپاهان باعث شد ما توپ‌هایمان را پشت دفاع کناری آن‌ها بیندازیم که نامداری و دلفی در دو سمت خوب کار کردند. یک امتیاز هم برای تیم ما که قعر جدول است، مناسب است.
وی ادامه داد: من با قلعه‌نویی درگیر نشدم، او استاد بنده است و من ۱۰ سال با او کار کرده‌ام. در آخر بازی به او خسته نباشید گفتم و اتفاق خاصی نیفتاد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سپاهان اصفهان استقلال خوزستان لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، روز یکشنبه بود که اتفاق عجیبی مقابل استادیوم غدیر اهواز رخ داد. جایی که به دلیل ناهماهنگی های صورت گرفته، اجازه حضور بازیکنان دو تیم فجرسپاسی و استقلال آبی پوش ملاثانی در این ورزشگاه داده نشد تا این بازی برگزار نشود و پرونده آن در اختیار کمیته انضباطی قرار بگیرد.

در واقع به دلیل عدم کسب مجوزات لازم از باشگاه استقلال خوزستان که به عنوان مالک فعلی استادیوم غدیر شناخته می شود، اجازه برگزاری این بازی داده نشد تا انتقادهای شدیدی از سوی افراد مختلف از جمله باشگاه های نفت مسجدسلیمان و چادرملو اردکان را به همراه داشته باشد، تیم هایی که برای صعود به لیگ برتر، با فجرسپاسی رقابت دارند.

حالا تیم سیاوش اکبرپور باید سه روز دیگر و در تاریخ هفتم اردیبهشت در دیداری از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، از سپاهان میزبانی کند. مدیران استقلال آبی پوش ملاثانی برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، نامه نگاری های لازم با دو باشگاه استقلال خوزستان و فولاد خوزستان را به عمل آورده اند تا بتوانند علاوه بر این بازی، سه مسابقه باقیمانده خانگی خود در لیگ دسته اول را نیز در یکی از ورزشگاه های غدیر یا فولاد آره نا برگزار کنند.

اما درخواست اولیه استقلال آبی پوش ملاثانی برای میزبانی از سپاهان و برگزاری سه بازی خانگی باقیمانده از لیگ دسته اول، با مخالفت تیم استقلال خوزستان همراه شده است. امیدعلی نجفی، مدیرعامل استقلال خوزستان در جوابیه ای که به درخواست نماینده ملاثانی ارسال کرده، اعلام کرده که به دلیل برگزاری بازی های تیم های رده بزرگسالان، امید و جوانان در ورزشگاه غدیر، آنها امکان میزبانی از استقلال ملاثانی را ندارند.

در حال حاضر باشگاه فولاد جوابیه ای به درخواست باشگاه استقلال ملاثانی نداده و در صورت مخالفت این باشگاه، آنگاه مکان برگزاری دیدار شاگردان سیاوش اکبرپور و سپاهان به یک معضل عجیب و بزرگ تبدیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • کادویی که تیم قلعه‌نویی به پرسپولیس و اوسمار داد
  • گلایه ستاره سابق استقلال از علی دایی و کارلوس کی‌روش!
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم
  • سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ
  • خط و نشان سیاوش اکبرپور برای سپاهان!
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان
  • واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال
  • حیرت بارسلونا: داور ال‌کلاسیکو نمره قبولی گرفت