Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:01:04 GMT

یکهزار و 800 تن میگو از آبهای هرمزگان صید شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۹۴۹۹

یکهزار و 800 تن میگو از آبهای هرمزگان صید شد

بندرعباس – ایرنا - مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به پایان فصل صید میگو گفت: افزون بر یک هزار و800 تن میگو از آبهای ساحلی این استان صید شد.

سال گذشته در فصل صید در آبهای هرمزگان 2هزارو30 تن میگو صید شد که صید امسال (97هجری خورشید) در مقایسه با صید پارسال 230تن کاهش نشان می دهد.
محسن یکتاپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در فصل صید امسال (10مهر تا 22آبان سال جاری) تعداد یکهزار و 100نفر صیاد با استفاده از 129 فروند لنج در زمینه صید این آبزی در آبهای هرمزگان فعالیت داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته مدیرکل شیلات هرمزگان صید میگو در هرمزگان از سواحل بندر کوهستک از توابع شهرستان سیریک در شرق این استان (آبهای دریای عمان) آغاز و درصیدگاههای هرمز و تولای قشم ( آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز) پایان یافت.
براساس اخبار مقایسه ای روابط عمومی اداره کل شیلات هرمزگان؛ تعداد صیادان فصل صید میگوی امسال (97هجری خورشیدی) نسبت به مدت مشابه پارسال ( سال96هجری خورشیدی) یکهزار نفر، تعداد لنج های صیادی 47 فروند و میزان صید میگو نیز 230تن کاهش یافته است.
دراین اطلاعات بیشترین نوع میگوی صید شده از نوع درشت عنوان شده و میگوی سرتیز و گنتگ در رتبه های بعدی قرار دارند.
هرمزگان با داشتن 900 کیلومتر نوار ساحلی در آبهای خلیج فارس و دریای عمان ، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، با داشتن چهار هزار و 200 فروند انواع شناور صیادی مجاز و 30هزار نفر صیاد با صید سالانه 40 درصد آب های جنوب به میزان 250هزار تن در سال به عنوان قطب صید و صیادی کشور معرفی شده است.
6149 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شيلات و آبزيان پايان صيد ميگو هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد

به گزارش خبرنگار مهر، زبیر موسوی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سایت یکهزار و ۱۰ واحدی در دهدشت نیز پیشرفت کاری مطلوبی دارد و همچنین در شهرستان‌های لیکک، مارگون و دنا نیز واگذاری زمین و رفع معارضات انجام شده است.

وی بیان داشت: ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که تا کنون طرح هادی برای همه این روستاها انجام و بازنگری طرح هادی در ۵۵۰ روستا نیز انجام شده است.

موسوی تصریح کرد: در سال گذشته، ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در روستاهای استان انجام شد و امیدواریم با تخصیص اعتبار این مهم ادامه یابد.

وی افزود: یکهزار و ۸۳۰ فقره سند مسکن روستایی و شهری در استان صادر شده و در قالب طرح منظومه روستایی نیز با هدف اشتغالزایی، کاشت گیاهان دارویی به صورت پایلوت در شهرستان گچساران در دستور کار قرار دارد.

موسوی اظهار داشت: رفع مشکلات مردم در روستاها به ویژه در حوزه اجرای طرح‌های هادی به جد در دستور کار این بنیاد قرار دارد.

وی افزود: تأمین زمین برای ساخت مسکن در سه شهرستان بویراحمد، باشت و دنا با مشکل مواجه است.

کد خبر 6086511

دیگر خبرها

  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی ترال متخلف در قشم
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • مدیرکل شیلات هرمزگان تقدیر شد
  • بررسی اولویت‌های امسال هرمزگان در نشست شورای برنامه ریزی