Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - شخصیت محوری فیلم مستند «فصل بادهای گرم»، گفت: زیبایی های سیستان و بلوچستان آنقدر زیاد است که برای کاهش فقر فرهنگی آن باید مستدهای بسیاری ساخته شود.

به گزارش عصر شنبه خبرنگار سینمایی ایرنا، کبری لک‌زاهد همزمان با آخرین روز برگزاری جشنواره سینما حقیقت در مراسم تجلیل خود، گفت: این فیلم به فرهنگی می پردازد که مردم سیستان و بلوچستان به غلط با آن دسته و پنجه نرم می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تلاش کردیم تا به واسطه این فیلم تغییری در دیدگاه افراد نسبت به محل زندگیمان ایجاد کنیم چراکه سینما تاثیر بسیاری بر ارتقای فرهنگ دارد و برای کاهش فقر فرهنگی در سیستان و بلوچستان باید پای هنر هفتم بیشتر به این منطقه باز شود.
معاون سواد آموزی استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم، گفت: متاسفانه رسانه ها در ترسیم و القای فضای خشونت بار در سیستان و بلوچستان بزرگ نمایی می کنند و برخوردشان اخلاقی نیست.
محمد امیرشاهی با اشاره به اینکه درصد خشونت در این خطه به اندازه 10 درصد اتفاق هایی که در کرج رخ می دهد هم نیست، افزود: این استان به واقع بهشت مستندسازان است لذا از هنرمندان مستندساز درخواست داریم تا با نشان دادن زیبایی های این استان به برطرف شدن فقر فرهنگی این خطه کمک کنند اتفاقی که به نظرم در فیلم آقای ریگی رخ داده است.
در ادامه این مراسم لوح تقدیر، تندیس و همچنین هدایای نقدی به کبری لک زاهد و حسین ریگی اهدا شد.
همچنین نشان ویژه و لوح تقدیری از سوی هولدینگ همگامان توسعه سیستان نیز به این دو نفر تقدیم شد.
در این مراسم سید محمد مهدی طباطبایی نژاد دبیر جشنواره، مرتضی رزاق کریمی قائم مقام دبیر، محمدرضا بهشتی منفرد دبیر اجرایی، امیر شاهی معاون سواد آموزی کل استان سیستان، عبدالحسین حیدری مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و خانواده حسین ریگی در این مراسم حضور داشتند.
دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت امشب با نمایش 40 مستند به کار خود پایان خواهد داد و آیین اختتامیه و شناخت برگزیدگان فردا در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.
فراهنگ ** 9246 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما سينما حقيقت فصل بادهاي گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟ /گریه های او در یک مراسم +تصاویر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اسفند ماه بود که خبر فوت حمید بهبهانی وزیر راه و شهرسازی دولت احمدی نژاد در اسپانیا منتشر شد. او پس از جراحی عمل قلب باز و به دلیل عفونت ریه درگذشت. مراسم تشییع پیکر آن مرحوم طی روزهای اخیر برگزار شده بود.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896156

دیگر خبرها

  • عملیات روانی و روایت نادرست دشمنان از سیل بلوچستان
  • دستور مخبر برای امدادرسانی همه‌جانبه در مناطق سیل‌زده
  • خسارت ۱۸ هزار میلیاردی سیل به زیرساخت‌های بلوچستان
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • بازدیدرایگان ازبنا‌هاومحوطه‌های تاریخی سیستان وبلوچستان
  • ۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ اتوبوس گرفتار سیلاب
  • خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • چهره احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک تغییر کرد؟ /گریه های او در یک مراسم +تصاویر