Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد مبلغی ظهر شنبه در آیین تجلیل ار پژوهشگران مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، در خصوص ویژگی‌های مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بیان کرد: از جمله ویژگی‌های این مرکز، تولید ایده‌ها و ادبیات متناسب با جنس فعالیت‌ها و مطالعات در حوزه‌های مهم از جمله اجتهاد معطوف به قانون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای مطالعه قانون می‌توانیم از فقیه، جامعه شناس، حقوقدان و در مواردی اقتصاددانان حوزوی و دانشگاهی و همچنین اصحاب تجربه و عمل استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: فراهم آوردن زمینه و مقدمات ایجاد جریان نیرومند قانون پژوه دینی در حوزه توسط مرکز تحقیقات اسلامی مجلس امری ضروری است.

وی با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حال تجربه بخشیدن به نسل نو خاسته حوزه است، افزود: این مرکز در تلاش است تا فقه را به سمت قانون در روندی علمی، دقیق و پاسخگو پیش ببرد.

حجت الاسلام مبلغی بیان کرد: در تلاشیم تا حوزه علمیه با حضور فقیهانه خود نقش پررنگی را در پشتیبانی قانون از خود به عمل بیاورند.

وی گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تلاش است تا با برگزاری کنفرانس‌ علمی با موضوعات ویژه و مهم و با تمرکز بر استفاده حداکثری از تولید محتوای علمی اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعی کردیم یک جریان فکری و فقهی را رقم بزنیم، افزود: در آخرین کنفرانس بین المللی فقه، قانون و واقعیت‌های اجتماعی از برخی از حقوقدانان و جامعه‌شناسان جهان اسلام تقدیر شد.

کد خبر 4485833

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد مبلغی حوزه علمیه قم مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و  گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی روز سه‌شنبه _۴ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد و گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درخصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس در دستور کار قرار گرفت.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲، گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی و گزارش کمیسیون عمران درباره طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی نیز در دستور کار امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

همچنین در نشست امروز قرار است گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار، گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری و گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها بحث و بررسی شود.

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه جزء ۱ بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ نیز در دستور کار نشست امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 747107

دیگر خبرها

  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول «قانون مالیات بر سوداگری» می‌شوند
  • عضو هیئت‌علمی واحد علوم و تحقیقات، نشان ملی قانون را دریافت کرد
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • حکم دو رهبر پای متمم قانون اساسی ایران
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • مهلت اجرای قانون اساسنامه «شرکت ملی پست» به مدت دو سال تمدید شد
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی