Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@15:23:39 GMT

آجیل «شب چله» چند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۹۶۳۵

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، گرچه قیمت‌ها در بازار خشکبار و آجیل تا اندازه‌ای فروکش کرده و خبری از صعود عجیب و غریب قیمت‌ها در بازار نیست ولی مقایسه قیمت‌های فعلی که بازار آجیل و خشکبار را همزمان با شب یلدا داغ کرده با قیمت‌های سال قبل، شاهد افزایش نزدیک به 3 برابری قیمت‌ها به نسبت سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش قیمت انواع پسته در بازار به شرح زیر است:

1- پسته

پسته اکبری از 210 تا 225 هزار تومان

پسته احمد آقایی از 170 تا 190 هزار تومان

پسته فندقی از 136 تا 155 هزار تومان

2- بادام هندی

بادام هندی از 165 تا 200 هزار تومان

3- بادام درختی

مغز بادام درختی خام درجه یک حدود 135 هزار تومان

بادام منقا ایرانی 95 تا 100 هزار تومان

4- گردو

مغز گردو ایرانی از 110 تا 168 هزار تومان

5- انجیر خشک

انجیر خشک و پرک از 70 تا 150 هزار تومان

6- توت خشک

توت خشک معمولی و لوکس 85 تا 180 هزار تومان

7- آجیل

آجیل 4 مغز کیلویی 168 هزار تومان

آجیل شب چله شامل مغز پسته، مغز بادام، مغز گردو، بادام هندی، توت خشک و مغز فندق کیلویی 130 هزار تومان

آجیل شب یلدا شامل مغز پسته، مغز بادام درشت، مغز گردو، بادام هندی، مغز فندق، چیپس میوه، کشمش و بادام زمینی کیلویی 140 هزار تومان

به گزارش تسنیم، با مقایسه قیمت‌های فعلی آجیل و خشکبار در بازار تهران با قیمت‌های سال گذشته و نرخ 38 تا 55 هزار تومانی هر کیلو آجیل در شب یلدای سال قبل، به نظر می‌رسد امسال تهرانی‌ها شب یلدای داغی را پیش رو دارند و برای شب‌نشینی شب چله، مجبورند 3 برابر سال قبل هزینه کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی شهرستان زارچ: دوره آموزشی مدیریت آفات پسته با حضور عسگری به عنوان مدرس و جمعی از بهره برداران در چرخاب کهنه شهرستان زارچ برگزار شد.

 

 باتوجه به نصب تله فرمونی چوبخوار جهت ردیابی و پایش تله‌ها به صورت هفتگی و تشخیص زمان پیک آفت و بازدید‌های میدانی توسط کارشناسان تولیدات گیاهی و مشاهده آفات پسته در این راستا دوره آموزشی مدیریت آفات پسته برگزار شد.

 

در این کلاس که با استقبال باغداران همراه بود، راهکار‌های تشخیص، پایش و مدیریت آفات مهم پسته از جمله چوبخوار، سنک، گوموزو... ارائه شد، همچنین، توصیه‌های کاربردی برای اعمال مدیریت یکپارچه آفات با استفاده از روش‌های زراعی و شیمیایی و نکاتی در مورد تغذیه به باغداران ارائه گردید.

 

هادی کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ اظهار کرد: این اقدامات در راستای حمایت از باغداران و افزایش تولید پایدار محصول پسته در این منطقه صورت گرفته است، امیدواریم با همکاری باغداران و اجرای به‌موقع اقدامات مدیریتی، بتوانیم از خسارات ناشی از آفات پسته جلوگیری کنیم.

دیگر خبرها

  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته
  • دانه چیا را اینگونه مصرف کنید تا لاغر شوید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • سیاست پسته‌ای ایران، در جنگ با اسرائیل هم برنده بود!
  • پروانه چوبخوار پسته، مهمترین آفت درختان پسته
  • این بخاری ها چطور ناجی باغ پسته می شوند؟ | از بخاری های باغی چه می‌ دانید؟