Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،بیژن سیستانی با بیان این‌که هفته پژوهش و فناوری همه ساله از ۲۴ تا ۲۸ آذرماه برگزار می‎شود، گفت: مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت به این مناسبت برنامه‎های مختلفی را در ارتباط با دانشگاه‎ها و مراکز تحقیقاتی در نظر گرفته است.

وی به برگزاری همایش «شبیه‎سازی دینامیکی تهاجم زودهنگام گازی به کمک گزارش‌خوانی عملیات حفاری» اشاره و اظهار کرد: این همایش فردا (یکشنبه، ۲۵ آذرماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: افزون ‎بر این نشست تخصصی، همایش دیگری تحت عنوان «نوآوری، فناوری و کارآفرینی» روز دوشنبه ۲۶ آذرماه در دانشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

سیستانی در ادامه به دیگر برنامه‎های هفته پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: با هدف آشنایی هر چه بهتر دانشجویان با صنعت حفاری بازدیدهایی از دستگاه‎های حفاری برنامه‎ریزی شده است که به این منظور یک دستگاه نمودارگیری چاه‎های نفت و گاز با همه تجهیزات تخصصی، روز سه‌شنبه (۲۷ آذرماه) در دانشکده مهندسی نفت اهواز مستقر می‎شود تا علاقه‎مندان از نزدیک با این فناوری پیشرفته صنعت حفاری آشنا شوند.

وی گفت: همچنین روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه دو گروه دانشجویی از دستگاه حفاری و سیستم شبیه‎ساز کنترل فوران چاه‎های نفت و گاز که ازسوی متخصصان ایرانی در قالب پروژه پژوهشی بومی‌سازی شده، بازدید خواهند کرد.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در تشریح فعالیت‎های پژوهشی انجام شده افزود: با همکاری معاونت‎ها و مدیریت‎های مختلف شرکت و تصویب شورای عالی پژوهش، تعداد ۶ پروژه پژوهشی تعریف شد که پس از فراخوان عمومی در بین دانشگاه‎ها و پارک‎های علم و فناوری، هم‎اکنون در مراحل داوری و تصویب قرار دارد.

سیستانی امضای ۷۷ قرارداد پروژه پژوهشی، ۴۰۶ قرارداد پایان‎نامه تحصیلات تکمیلی و شناسایی ۴۰ نفر از همکاران نوآور را از دیگر فعالیت‎های مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری برشمرد.

انتهای پیام/

169 / 159 هفته پژوهش شرکت ملی حفاری ایران عملیات حفاری فناوری دانشگاه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هفته پژوهش شرکت ملی حفاری ایران عملیات حفاری فناوری دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز آب در تاکستان

علی نصراله زاده رییس گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: حفظ و حراست از آب‌های زیرزمینی یکی از اصلی‌ترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای محسوب می‌شود که در همین خصوص با حفاران چاه‌های غیرمجاز برخورد جدی صورت گرفته و دستگاه آنها توقیف می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات حفاری غیرمجاز معمولا در طول شب انجام می‌شود، اضافه کرد: دستگاه‌های حفاری در قالب شرکت‌های حفاری و با مجوز وزارت نیرو فعالیت می‌کنند و هر دستگاهی که این مجوز را نداشته باشد به عنوان دستگاه حفاری غیر مجاز تلقی می‌شوند که با هماهنگی مرجع قضایی در قالب دستور شفاهی و نیروی انتظامی و تیم‌های گشت و بازرسی این دستگاه‌های غیرمجاز به نفع دولت توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای منتقل می‌شوند.

رییس گروه احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه‌ای قزوین بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای در چارچوب قوانین و مقررات با تجهیز گروه‌های گشت و بازرسی ضمن شناسایی تخلفات در حوزه منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی با هرگونه تخلف در این حوزه برخورد قانونی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • نمایش توان فنی و مهندسی ایران در سریلانکا
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • امسال تمام شهر‌های استان قم به فیبر نوری متصل می‌شوند
  • توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز آب در تاکستان