Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: نگاه به توسعه و پیشرفت شهرها نباید فقط نگاه سازه ای و سخت افزاری باشد.

مهدی جمالی نژاد شنبه شب در مراسم تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید مشهد افزود: برای توسعه همه جانبه شهر نیاز به نگاه جامع نگر و خواجه نصیرها و شیح بهایی های جدید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: شهردار باید از تمام ظرفیتهای شهر استفاده کند و نگاه همه جانبه نگر داشته باشد در حالی که بسیاری از شهرداران دارای نگاه تک بعدی هستند.
وی گفت: داشته های تاریحی افتخارآفرین شهر مشهد بیانگر تلاش مهندسان و مدیران قبلی است، مشهد آینده نیز همانی است که امروز در اندیشه مدیران طراحی می شود لذا باید با تلاش و همت برای آینده افتخار آفرینی کنیم.
جمالی نژاد با تاکید بر اینکه مشهد باید ام القرای جهان اسلام و تشیع باشد، افزود: در تحقق این شهر اسلامی و دانشی نباید وارد کننده علم باشیم.

* دانش بومی
معاون وزیر کشور اظهار داشت: هیچ وارداتی بدتر از دانش نیست لذا باید از دانش بومی خود استفاده و مشهد جدید را بسازیم.
وی گفت: ایجاد همدلی بین جریانهای دلسوز از ضروریات مدیریت شهری به ویژه در مشهد است، در این کلانشهر ظرفیتهای خوبی وجود دارد که باید از آنها با برنامه ریزی و اولویت بندی استفاده کرد.
وی افزود: در شرایط اقتصادی موجود باید اولویتها در نظر گرفته شود، مردم تشنه ساده زیستی، صداقت، شفافیت و پاسخگویی هستند.
معاون وزیر کشور اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر به عنوان خط مقدم خدمت رسانی باید مشکلات مردم را درک کنند و ارتباط تنگاتنگ با نخبگان، علما، روحانیون، هنرمندان و جوانان داشته باشند.
وی گفت: مشهد مقدس مزیتهای منحصر به فرد دارد که اگر مدیریت شهری برای آنها سرمایه گذاری کند این شهر در مسیر توسعه قرار می گیرد.
وی افزود: در جهان تشیع، کمتر الگوی جامع شهر زیارتی داریم لذا مشخصه شهر زیارتی باید در شهر مشهد متبلور شود.

* تغییر راهبرد
جمالی نژاد ادامه داد: وجود حرم مطهر حضرت اما رضا (ع) در مشهد از سال های دور این منطقه را به عنوان قطب علمی مبدل کرده، برگزاری نشستهای مختلف با محوریت حضرت امام رضا (ع) می تواند مشهد را به جایگاه اولیه خود برگرداند که تحقق این مهم نگاه و راهبرد جدید و گفتمان جدی آن هم در چهل سالگی انقلاب می طلبد.
وی اظهار داشت: برای تحقق این امر نیاز به بازاندیشی، بازخوانی و بازآفرینی داریم که الزاما به معنای زیر و رو کردن نیروهای انسانی و تغییر و تحول نیروی انسانی نیست بلکه تغییر نگاه و تغییر راهبرد می طلبد که این تغییر نگاه سالهاست که در مشهد آغاز شده است.
در این مراسم از خدمات قاسم تقی زاده خامسی شهردار قبلی مشهد قدردانی و محمد رضا کلایی به عنوان شهردار جدید این کلانشهر معرفی شد.
تقی زاده خامسی از شهریور پارسال تا آذر ماه امسال شهردار مشهد بود که با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، با رای شورای شهر مشهد سکان این کلانشهر به معاون مالی، اداری وی، محمد رضا کلایی سپرده شد.
7505/ 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي توسعه شهرها تغيير راهبرد استفاده از ظرفيت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

سلامت هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بوشهر به‌عنوان یکی از نعمت‌های خدادادی برای کل کشور به‌حساب می‌آید.

دبیر هفتمین مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلان‌شهر و مراکز استان‌ها گفت: بوشهر در کنار خلیج‌فارس همچون جواهر می‌درخشد، اما وقتی درون شهر گذری می‌کنیم بافت فرسوده، بافت ناکارآمد، حاشیه‌نشینی و بافت تاریخی رهاشده را مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگرچه مدیریت شهری بسیار زحمت می‌کشند و در بازآفرینی شهری در بافت تاریخی همت کرده‌اند، اما بودجه و اعتباری که برای این شهر در نظر گرفته می‌شود و تولید درآمدی که انجام می‌شود برای توسعه شهری کافی نیست.

هدایتی اضافه کرد: بوشهر در یک‌طرف خلیج‌فارس قرارگرفته است و در آن‌طرف خلیج‌فارس نیز شهرهایی را با بالاترین امکانات را می‌بینیم و چرا بوشهر نباید چنینی توسعه پیدا کند؟

وی تصریح کرد: بوشهر می‌تواند پذیرای گردشگران داخلی و بین‌المللی باشد و تولید درآمد پایدار نه‌تنها برای شهر و استان بلکه برای کشور نیز بکند

دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها گفت: مسئولین عالی کشور یک نگاه ویژه به بوشهر و اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری داشته باشند

هدایتی اضافه کرد: هزار و ۸۳۷ هکتار بافت ناکارآمد در شهرهای استان بوشهر داریم و همچنین ۷۷۰ هکتار به‌صورت غیررسمی و حاشیه‌نشینی در شهرهای استان بوشهر داریم.

وی بیان کرد: هزار و ۱۰۸ بافت فرسوده و ۳۷ هکتار بافت تاریخی در استان بوشهر داریم که این بافت‌ها در ۱۱ شهر از ۴۲ شهر استان بوشهر استان بوشهر اعلام‌شده است و اگر سایر شهرها نیز موردبررسی قرار بگیرد این آمار بسیار زیاد خواهد شد.

کد خبر 6087030

دیگر خبرها

  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است