Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: سوء مدیریت ها در دهه گذشته عامل اصلی تعطیلی سینماهای استان است.
مسعود یکانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، بابیان اینکه ۱۲سینما در سطح استان در شهرستان های ماکو، خوی، سلماس، نقده، شاهین دژ. اشنویه و ارومیه وجود دارد افزود: از کل سالن های سینمای تحت مدیریت حوزه هنری آذربایجان غربی فقط ۳سالن سینمای ایران، انقلاب، آزادی در ارومیه فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکانی با اشاره به تعطیلی اکثر سینماهای استان در دهه۸۰ و با تاکید بر اینکه تصمیم گیری های غلط مدیریتی عامل اصلی تعطیلی های سینماهای استان در دهه اخیر بوده است خاطرنشان کرد: در پرونده های اکثر سینماهای غیرفعال استان عدم توجیه اقتصادی و استقبال کم مردم به عنوان دلیل راکد بودن فعالیت این سینماها ذکر شده است.
وی افزود: در حال حاضر شرایط سخت افزاری و نرم افزاری سینماها و کیفیت فیلم ها نسبت به گذشته تغییرکرده و میتوان با بهسازی سینماها از ظرفیت فرهنگی این مکان ها استفاده کرد اما مسئولان شهرستانی عزم لازم برای احیای سینماهای غیرفعال در شهرستان ها را ندارند.
مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه راه اندازی مجدد سینماهای غیرفعال استان به تنهایی از عهده حوزه هنری استان خارج و نیازمند تامین اعتبار از شهرستان های مربوطه است تصریح کرد:  برای راه اندازی مجدد سینماهای غیرفعال در شهرستان ها به همکاری و مساعدت نهادهای ذی ربط شهرستانی به ویژه مجموعه شهرداری و شورای شهر، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و نمایندگان آنان نیاز داریم اما مسئولان شهرستانی تاکنون هیچگاه برای احیای سینماهای شهرستان های خود پیش قدم نشده اند و نگاه کارسازی به مقوله فرهنگ ندارند.
یکانی گفت: ۲۱۰۰ صندلی در کل سینماهای فعال استان داریم که پاسخگوی نیاز استان نیست و باید در احیای سینماهای غیرفعال استان اقدامات اساسی صورت گیرد.
ساخت پردیس سینمایی ارومیه در انتظار جذب اعتبار و سرمایه گذار
مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان غربی یکی از ملزومات حوزه فرهنگ و هنر استان را ساخت پردیس سینمایی ارومیه برشمرد و اظهار کرد: برای محقق شدن این طرح نیازمند تامین اعتبار و جذب سرمایه گذار هستیم و موضوع ساخت پردیس سینمایی ارومیه تنها در حد یک طرح است و برنامه اجرایی برای آن نداریم.
وی افزود: در روزهای گذشته تعدادی سرمایه گذار چینی از طرح پردیس سینمایی ارومیه بازدید داشته اند اما تاکنون پیشنهاد اجرایی از آنان دریافت نکرده ایم.
در ۸ ساله گذشته هیچ اعتبار عمرانی برای امورسینمایی حوزه هنری تخصیص نیافته است
یکانی با بیان اینکه نگاه مدیران بالا دستی، مدیریت امور داخلی سینماها از طریق درآمد خود سینماها است افزود: در ۸ سال گذشته کوچکترین اعتبار عمرانی برای بازسازی و نگهداری سینماهای استان به امور سینمایی حوزه هنری تخصیص نیافته است که نتیجه آن غیرفعال شدن سینماهای استان در دهه گذشته تاکنون بوده است.
وی اظهار کرد: با پیگیری های بهادری نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی از سوی سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۳میلیارد تومان برای بهسازی سینماهای فعال استان ابلاغ شده است اما تاکنون هیچ اعتباری در این خصوص تخصیص نیافته است.
مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی و محدودیت بودجه ای، دغدغه اصلی حوزه هنری استان تعمیر، ارتقا کیفی و نگهداری از سالن های فعال فعلی است افزود: امیدواریم با تامین و تخصیص اعتبار از بودجه عمرانی بخش فرهنگ استان به امور سینمایی شاهد بهبود کیفیت سینماهای استان باشیم.
وی ادامه داد: برای بهسازی فقط صندلی سینماهای فعال استان بیش از یک میلیارد اعتبار نیاز است.
افزایش ۲۰۰ درصدی استقبال از سینماهای استان
یکانی با بیان اینکه در سال جاری و تاکنون استقبال مردم از فیلم های اکران شده در سینماهای استان از رشد بیش از ۲۰۰ درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته داشته است افزود: در سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار نفر از فیلم های اکران شده در سینماهای استان استقبال کرده اند.
وی در خصوص بیشترین استقبال از فیلم های اکران شده نیز اظهار کرد: بالاترین استقبال مربوط به فیلم های به وقت شام با بیش از ۲۵هزار نفر، لاتاری با ۱۹ هزارنفر و هزارپا با بیش از ۱۱هزار نفر بوده است.
مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان غربی سینما را یکی از شاخص های مهم و تاثیر گذار بخش فرهنگ هر جامعه ای عنوان کرد و افزود: فیلمسازان ارزشی بسیاری در کشور داریم و باید با حمایت از آن ها نسبت به احیای ارزش های ایرانی اسلامی در جامعه و از طریق حوزه سینما و فیلم گام برداریم.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آذربایجان غربی جامعه سازمان برنامه و بودجه سرمایه فرهنگ و ارشاد اسلامی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این جلسه که به ریاست رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و با حضور کلیه اعضاء تشکیل شد، برنامه‌ها و طرح‌های مربوط به شناسایی و وصول منابع مالی و همچنین روش‌های کاهش هزینه‌های غیر ضرور و مدیریت هزینه‌ها ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این جلسه بر ضرورت تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها جهت ارائه خدمات مطلوب و پایدار به مردم  استان و افزایش رضایتمندی آنان تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است
  • واگذاری سهم دولت از اراضی محدوده شرکت تعاونی مسکن والدین شاهد ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد