Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرعامل سازمان تدارکات پزشکي جمعيت هلال احمر از اصلاح و راه اندازي دوباره خط توليد آنژيوکت ايراني و بومي خبر داد و گفت: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده اين محصول به منظور رفع نيازهاي داخلي کشور و قطع وابستگي به منابع خارجي تا پايان امسال توليد و روانه بازار مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايرنا، علي فرجي اظهار داشت: خط توليد آنژيوکت (لوله کوچکي براي تزريق در حفره بدن، مجرا يا رگ) يکي از خطوط قديمي توليد محصولات يکبار مصرف و تجهيزات پزشکي و درماني در هلال احمر بود که پنجم آبان 1391 با حضور مرضيه وحيد دستجردي وزير وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در شرکت تجهيزات پزشکي هلال ايران وابسته به اين سازمان راه اندازي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي توضيح داد: با اشکالاتي که در توليد اين محصول به وجود آمد، در سال هاي گذشته آنژيوکت در اين خط توليد نمي شد و دليل آن کمبود مواد اوليه و انتخاب سايزهاي توليدي بود.
فرجي اظهار داشت: با اصلاح و راه اندازي دوباره اين خط، توليد آزمايشي اين محصول داخلي و بومي در شرکت تجهيزات پزشکي هلال ايران انجام شد و تمام تلاش خود را خواهيم کرد که بخش نخست توليد آنژيوکت ايراني را تا قبل از پايان سال 97 توليد و روانه بازار مصرف کنيم.
مديرعامل سازمان تدارکات پزشکي جمعيت هلال احمر اضافه کرد: اميدواريم با راه اندازي دوباره اين خط توليد بتوانيم سالانه 6 ميليون آنژيوکت را در دو سايز (جي 20) و (جي 22) و در دو رنگ صورتي و آبي توليد و روانه بازار داخلي کنيم.
فرجي به برخي از ويژگي هاي اين آنژيوکت توليد داخل پرداخت و توضيح داد: اين محصول داراي يک ورودي تزريق مجهز به دريچه يک طرفه براي ممانعت از برگشت جريان مايع تزريق است و کانتر آن از جنس (FEP) است که قابليت رديابي از سوي اشعه ايکس را دارد.
اين مقام مسئول در جمعيت هلال احمر اظهار داشت: استريل، يک بار مصرف بودن، غير تب زا و زيست سازگار بودن از ديگر مزاياي اين آنژيوکت ايراني است و سوزن اين محصول از جنس استيل ضد زنگ و آغشته به لايه نازکي از سيليکون است.
وي يادآور شد: اين سازمان وابسته به جمعيت هلال احمر مي تواند بازوي توانايي براي حمايت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي براي تأمين دارو و ملزومات يکبار مصرف پزشکي براي درمان بيماران و نيازمندان به دريافت چنين خدماتي در کشور باشد و خدمات ويژه و در خور شأن و منزلت نظام اسلامي را به بيماران ارائه کنند.
مديرعامل سازمان تدارکات پزشکي جمعيت هلال احمر تصريح کرد: اگر با يک برنامه ريزي منسجم و با يک افق ديد روشن حلقه همکاري هاي مشترک و توسعه اي را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي کامل تر کنيم، مي توانيم در توليدات محصولات راهبردي درماني به ويژه تجهيزات يکبار مصرف پزشکي قدم هاي محکمي را براي عبور از تمام تحريم هاي دشمنان نظام اسلامي از جمله حوزه دارويي و کالاهاي راهبردي درماني برداريم.
وي افزود: براي برون رفت از وضعيت کنوني و تحريم اقتصادي دشمنان عليه ملت سربلند ايران اسلامي بايد در تمام ابعاد صنعتي، توليدي و مصرفي با تعاملي سازنده با ساير دستگاه هاي اجرايي و توليدي کشور به سمت اقتصاد مقاومتي و توليد داخلي حرکت کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی درخصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی آن موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون کشاورزی درباره تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در خصوص عملکرد سازمان حفظ نباتات در ممانعت از تولید سموم کشاورزی داخلی و واردات نمونه خارجی در اجرای ماده ۲۱۲ آئین نامه داخلی مجلس، در دستور کار قرار گرفت و ۱۶۷ نماینده مجلس با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

کد خبر 747152

دیگر خبرها

  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • اعزام اولین گروه پزشکی ایران به حج عمره
  • آماده‌باش نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • حرکت کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه ترکیه به سوی غزه