Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از لس آنجلس تایمز، الکس حلمی در میان قالی های ایرانی گالری خود قدم می زد و دانه به دانه تحسینشان می‌کرد. تابلویی که از سقف آویزان شده بود قلبش را به درد آورد:« حراج پایانی » .
سی سال بود که حلمی فروشگاه خود را در وست وود با هنری که کالیفرنیای جنوبی را به روستاهای ایران بافنده این قالیها متصل می‌کرد، پرکرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فروشنده 62 ساله نمی خواهد فروشگاهش را ببندد ولی پس از وضع تحریم‌های سخت علیه ایران از ماه نوامبر، حلمی حس کرد از اینکه کسب و کارش در وسط یک جنگ  ژئوپلیتیکی گیر افتاده، خسته شده است .
حلمی گفت:« دلم شکسته من این کار را برای پول انجام نمی‌دهم. بخاطر تاریخ انجام می‌دهم. چرا باید فرهنگ را تحریم کرد؟»
آمریکا در سال 2010 تجارت کالاهای ایرانی را ممنوع کرد. وقتی در سال 2015 این ممنوعیت برداشته شد، صاحبان کسب و کار های ایرانی آمریکایی امیدوار شدند. آنها تصور می‌کردند که پایان این ممنوعیت یک شاهراه تجاری از بین رفته را تجدید میکند. غیر از قالی، بازرگانان محصولات کمتر شناخته شده دیگر مثل زعفران، خاویار و پسته هم وارد می‌کردند .
در سال 2016 حلمی اولین محموله کالاهای تجاری خود را از ایران دریافت کرد . در این محموله 40 قالی دستباف هم وجود داشت که ارزش آن به حدود 500 هزار دلار می‌رسید .
بعد ترامپ از معاهده معروف برجام بیرون رفت . تحریم‌های جدید دولت بخش‌های  اصلی اقتصاد ایران مثل انرژی، کشتیرانی، کشتی‌سازی و مالی را هدف قرار داد .
در کل بیش از 700 کشتی، هواپیما، بانک، شرکت و سایر نهادها در لیست سیاه آمریکا قرار گرفت، 300 تا بیشتر از قبل .
حلمی گفت:« صبرم تمام شده. می خواهم بیرون بروم. دیگر امیدی ندارم» .
ادل توسی که فروشگاه قالی توسی را با پدر و برادرش در وست وود اداره می‌کند گفت:« به محض اینکه داشتیم تاثیرات لغو تحریم ها را حس می کردیم، دوباره ضربه خوردیم» .
توسی که 5 نسل از خانواده اش در صنعت قالی ایران کار میکنند، گفت تازه داشت همه چیز متعادل می شد که بعد دوباره برگشتیم سر خانه اول .
چند ماه پیش یک تولید کننده ایرانی از فروشگاه آنها دیدن کرده بود و پیشنهاد یک همکاری جدید را داده بود. بافت فرش های ماشینی در ایران و فروش آن در آمریکا به مشتریان جوانتری که قدرت خرید قالی های دستباف هزاران دلاری ایران را ندارند. طوسی گفت که حالا تولیدکنندگان آسیایی این بازار را کنار گذاشته اند .
متخصصان می‌گویند که قبل از تحریم های زمان اوباما، آمریکا حدود 20 تا 30 درصد صادرات قالی ایران را در دست داشت .
حلمی،یک مالک در حال بازنشستگی فروشگاه فرش ایرانی گفت که او ده ها سال قبل از ایران مهاجرت کرده با این هدف که هنر کشور خود را گسترش دهد. از آن زمان هزاران قالی ایران را تبلیغ کرده است که قدمت برخی به 200 سال می‌رسد. برخی حتی با مواد طبیعی مثل انار، پوست گردو و بلوط رنگ شده اند و برای بافتنشان یک دهه زمان لازم است .
حلمی گفت که هرگز تصور نمی کرد این فروشگاه را ببندد ولی به خاطر تحریم‌ها و عدم علاقه فرزندانش به ادامه این شغل خانوادگی چاره ای ندارد .
شاید این فضا را به رویدادهای فرهنگی اختصاص دهد مثل جشن های سال نو ایرانی و ترکیبی از ایرانی-آمریکایی های جوانتر. او گفت:« من تا جایی که می توانستم تلاش کردم. دیگر کافیست. چقدر میتوان شکست خورد و بلند شد؟»

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا

دولت ایالات‌متحده آمریکا از بازگشت تحریم‌ها علیه صنعت نفت ونزوئلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا اعلام کرد به‌دلیل پایبندنبودن نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، به تعهدهایش در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری، مجوز کاهش تحریم‌ها علیه صنعت نفت این کشور را که روز پنجشنبه (۳۰ فروردین‌) منقضی شد، تمدید نخواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا ساعاتی پیش از پایان مهلت این مجوز اعلام کرد که مجوزی را که به شرکت‌ها ۴۵ روز فرصت می‌دهد تجارت و معامله‌های خود را در بخش نفت و گاز این کشور متوقف کنند، جایگزین کرده است.

واشینگتن در ماه‌های اخیر بارها تهدید کرده بود تحریم‌های انرژی را بازمی‌گرداند، مگر اینکه مادورو به وعده‌های خود عمل کند. پس از توافق انتخاباتی مورد حمایت آمریکا بین دولت و مخالفان ونزوئلا، بخشی از تحریم‌های آمریکا از اکتبر پارسال لغو شده بود.

تحریم‌های گسترده علیه صنعت نفت ونزوئلا نخستین بار ازسوی دولت ترامپ در سال ۲۰۱۹ پس از پیروزی دوباره مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور اعمال شد؛ انتخاباتی که ایالات‌متحده و دیگر دولت‌های غربی نتیجه آن را نپذیرفتند.

مقام‌های بلندپایه آمریکا اعلام کردند با اینکه مادورو به بعضی از تعهدهای مربوط به توافق پارسال پایبند بوده، اما نتوانسته است به دیگر تعهدهای خود عمل کند، مادورو متعهد شده بود اجازه دهد نامزد موردنظر مخالفان برای رقابت با او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۸ ژوئیه (یکشنبه، هفتم مرداد) شرکت کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: درنتیجه واشینگتن قصد دارد مجوز عمومی ۶ماهه کنونی را بدون تمدید منقضی کند.

بااین‌حال خورخه رودریگز، رئیس مجلس ونزوئلا، با بیان اینکه کاراکاس به شروط اعلام‌شده در سال گذشته میلادی متعهد بوده است، در یک نشست خبری کنفرانس خبری گفته بود: بازگرداندن تحریم‌ها اقدامی آسیب‌زننده علیه ونزوئلا است.

دیگر خبرها

  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا