Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@10:54:22 GMT

کلاهبرداری 240 میلیاردی با نقشه طرح ریجستری گوشی !

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۶۹۹۰۹

رکنا: فرمانده انتظامی استان کردستان از کلاهبرداری ۲۴۰ میلیاردی قاچاق گوشی تلفن همراه و دستگیری ۲۸ نفردر این رابطه خبر داد.

به گزارش رکنا، سردار علی آزادی Freedom اظهارداشت: درپی اعلام فراخوان عمومی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در شهرستان مریوان مبنی بر واگذاری سیم کارت رایگان مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس Police امنیت عمومی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ماموران دربررسی‌های اولیه دریافتند فرد یا افرادی پس از اخذ مدارک هویتی شهروندان با همکاری ۲ دفتر خدمات ارتباطی نسبت به ثبت نام آنان در سامانه یکی از اپراتور‌های تلفن همراه برای واگذاری سیم کارت رایگان اقدام می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: کلاهبرداران با وقفه حدودا ۲ هفته ای، سیم کارت‌های فعال شده را قبل از واگذاری و بدون اطلاع افراد به شهرستان‌های بانه و سقز برای ثبت غیر قانونی طرح ریجستری گوشی‌های تلفن همراه قاچاق Contraband ارسال و از آن طریق با استفاده از این سیم کارت ها، گوشی‌های فوق را ثبت و ریجستری می‌کردند.

وی ادامه داد: متهمان با هر کدام از این سیم کارت ها، ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه را در سامانه اپراتور مزبور ثبت می‌کردند.

سردار آزادی ادامه داد: ماموران با توجه به سرنخ‌های موجود و نیز انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند نفر اول و متهم اصلی این پرونده را شناسایی و وی را طی عملیات ضربتی در مریوان دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از محل فعالیت این متهم، ۷ هزار و ۳۰۰ عدد سیم کارت، ۱۳۰ جلد شناسنامه و مدارک هویتی، ۶ دستگاه لپ تاپ و ۵ دستگاه کیس رایانه کشف شد.

فرمانده انتظامی کردستان تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به همدستی ۲۸ نفر در ارتکاب این اقدام مجرمانه اعتراف کرد که کلیه اعضاء این باند طی عملیات ضربتی در شهرستان‌های سقز، بانه، سنندج، سروآباد و شهرستان بوکان آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه برابر اعترافات متهمان حدود ۱۲ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه از این طریق ریجستری شدند، تصریح کرد: اعضا این باند گوشی‌های تلفن همراه قاچاق را در سایر شهر‌ها و استان‌های دیگر خصوصا تهران به فروش رسانده که ارزش ریالی آن‌ها بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت:: متهمان پس از انجام تحقیقات با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و با قرار صادره روانه زندان Prison شدند.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: پلیس با اشرافیت خوبی که در سطح استان دارد اجازه هیچ گونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه را به سودجویان نمی‌دهد بنابراین به شهروندان توصیه می‌کنیم با حفظ هوشیاری به هیچ وجه فریب تبلیغات افراد سود جو و فرصت طلب را نخورند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز شنیع به دختر 14 ساله که مسافر بود! +عکس مسعود با یک جمله دختر 18 ساله را تحت تاثیر قرار داد/ او باید به خلوت 6 مرد می رفت! اعدام برای نویسنده ایرانی که به دختران تجاوز می کرد! حمید چند روز دیگر اعدام می شود / او از مردم کمک خواست محاکمه پسر شیطان صفت/ سحر 14ساله: فرید با وعده هایش خامم کرد+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا نقشه کثیف بهروز برای تصاحب ثروت زن بیمار+ عکس چرا ترامپ کنار رضاپهلوی نایستاد؟ مرسدس بنز با پوشش برلیان در تهران! + عکس زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد جوان ساده شهرستانی در تهران کارتل درجه یک شد ! + جزییات سوتی سرباز آمریکایی همرزمش را تا یک قدمی مرگ برد + فیلم اشک های یلدا برای فرزند 7 ساله اش / پدری که خانواده اش را قربانی خودش کرد این مرد مظلوم نوشهری به طرز ناجوانمردانه ای به قتل رسید+عکس دوستی عجیب پسر 12 ساله با 35 حیوان وحشی + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: آزادی Freedom فضای مجازی پلیس Police قاچاق Contraband زندان Prison اخبار حوادث فرمانده انتظامی استان قاچاق گوشی تلفن همراه میلیاردی کردستان عکس دختر قتل جوان زندگی طلاق اعدام زن پلیس فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟

اخیراً اصطلاح جدیدی  اسم  «انگشت آیفون» رایج شده است. این موضوع نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است، زیرا انگشت آیفون به این تئوری اشاره دارد که استفاده طولانی مدت از تلفن‌های هوشمند، به‌ویژه آیفون‌ها، ممکن است اثری روی انگشت صورتی باقی بگذارد که اغلب برای پشتیبانی از دستگاه در حین کار با یک دست استفاده می‌شود.

به گزارش ایتنا،اخیراً نگرانی جدیدی در رابطه با اثرات بالقوه استفاده طولانی مدت از گوشی‌های هوشمند پدیدار شده است، زیرا اصطلاح «انگشت آیفون» با اشاره به علامت یا خمشی که ممکن است به دلیل نگه داشتن گوشی به روشی خاص روی انگشت صورتی ظاهر شود، گسترش یافته است. 

این روزها اصطلاح جدیدی  اسم  «انگشت آیفون» رایج شده است. این موضوع نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است، زیرا انگشت آیفون به این تئوری اشاره دارد که استفاده طولانی مدت از تلفن‌های هوشمند، به‌ویژه آیفون‌ها، ممکن است اثری روی انگشت صورتی باقی بگذارد که اغلب برای پشتیبانی از دستگاه در حین کار با یک دست استفاده می‌شود.

تشخیص «انگشت آیفون»
هیچ شکی وجود ندارد که استفاده مداوم از گوشی می‌تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از مشکلات شود، و در حالی که برخی ادعاها در مورد آسیب‌، ممکن است اغراق‌آمیز باشند، برخی دیگر واقعی هستند و آسیب‌های جدی و طولانی‌مدت به همراه دارند.

در میان این موارد چیزی است که به نام «بدشکلی بالینی» شناخته می‌شود، که تغییر شکل انگشت است که باعث خم شدن نوک انگشت کوچک در نزدیکی انگشت حلقه می‌شود.

برای تعیین اینکه آیا کسی «انگشت آیفون» دارد یا خیر، باید هر دو انگشت صورتی را روی دستان خود بکشند و ببینند که آیا یکی از آنها تفاوت محسوسی با دیگری دارد، به ویژه در دست غالب خود که در آن گوشی را گرفته است. ممکن است یک خم یا برآمدگی در مفصل پایینی انگشت کوچک وجود داشته باشد.

نظر پزشکان
بسیاری از جراحان ارتوپد ایده «انگشت آیفون» را به عنوان یک موضوع گسترده رد کرده‌اند و توضیح می‌دهند که اکثر تصاویری که ادعا می‌کنند شکاف‌ها و تغییرات انگشت صورتی را نشان می‌دهند، تنها تغییراتی را در آناتومی طبیعی نشان می‌دهند و شواهدی از بیماری ناشی از گوشی‌های هوشمند نیستند. 

خوشبختانه، پزشکان می‌گویند تلفن‌های همراه آنقدر سنگین نیستند که جریان خون را متوقف کنند یا به اعصاب آسیب بزنند. در حوزه پزشکی به طور کلی، هیچ تشخیص رسمی برای «انگشت آیفون» وجود ندارد.
 

چندین مشکل دیگر
اگرچه مفهوم «انگشت آیفون» هنوز نامشخص است، کارشناسان به کاربران گوشی‌های هوشمند هشدار می‌دهند که اثرات بالقوه استفاده بیش از حد از این دستگاه‌ها را برای سلامتی نادیده نگیرند.

استفاده طولانی مدت از گوشی می‌تواند به بسیاری از مشکلات مفاصل و مشکلات اسکلتی عضلانی منجر شود، در حالی که سندروم آرنج گوشی هوشمند هم هست که از نظر پزشکی به عنوان سندرم تونل کوبیتال شناخته می‌شود، افرادی که معمولاً هنگام ارسال پیام‌ها آرنج خود را برای مدت طولانی تا بیش از ۹۰ درجه خم می‌کنند، تاثیر می گذارد. 

به‌علاوه، چیزی به نام «شست پیامک» یا گردن مخوف هم وجود دارد.

در مورد گردن، پزشکان معتقدند که وزن سر حدود ۴.۵ تا ۵.۵ کیلوگرم است، که هنگام خیره شدن به گوشی هوشمند، وقتی به پایین نگاه می‌کنید، بار روی عضلات گردن خود را افزایش می دهید. این فشار اضافی می‌تواند باعث درد و اسپاسم عضلانی شود.

راه‌های پیشگیری
شاید با خواندن این مقاله، نگران سندرم انگشت آیفون شوید. اما بهتر است بدانید که اوضاع آنچنان هم نگران کننده نیست ولی مهم است که خطرات احتمالی ناشی از استفاده طولانی مدت از تلفن هوشمند را بپذیریم.

انجام اقدامات پیشگیرانه و محدود کردن استفاده از گوشی هوشمند، و همچنین تغییر روش حمل آن، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات اسکلتی عضلانی یا هر بیماری دیگر مانند «انگشت آیفون» کمک کند.

tags # آیفون سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • چند نکته برای مدیریت گوشی همراه هنگام سفرهای خارجی