Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: معافیت پنج درصد عوارض فروش بلیط از هنرهای نمایشی و موسیقی در این استان امری ضروری است.

به گزارش ایرنا، «محسن شریفی» عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: درخواست معافیت صرفا برای موسیقی در بخش موسیقی سنتی، محلی و ایرانی است زیرا موسیقی پاپ درآمد زایی خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: تحقق این مهم نقش موثری در حمایت از هنرمندان تئاتر و موسیقی سنتی دارد که امید است با نگاه ویژه دنبال شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: مصوبه مهم سفر معاون قرآنی وزارت ارشاد اسلامی به این استان ساخت تندیس کربلایی کاظم ساروقی و نصب آن در یکی از میادین شهر اراک است که 60 درصد بودجه ساخت آن توسط این وزارتخانه تقبل شده است.
شریفی اظهار داشت: انتظار است شهرداری و شورای اسلامی شهر در راستای تحقق 40 درصد اعتبار مورد نیاز، حمایت های جدی تری داشته باشند.
وی تصریح کرد: راه اندازی گذر فرهنگ در استان ها و شهرهای کشور مطرح است که تحقق این مهم مزایای زیادی برای استان مرکزی دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: حدود 20 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به تشکل های فرهنگی و هنری که در راستای این گذر سرمایه گذاری کنند، در نظر گرفته شده است.
شریفی عنوان کرد: رسانه ها و مطبوعات استان مرکزی درخواست اختصاص مکانی در کنار میدان مرکزی شهر اراک برای نمایشگاه و یا موزه تاریخ مطبوعات را دارند که شایسته است این موضوع نیز با جدیت دنبال شود.
وی گفت: شهرداری و شواری شهر در صورت امکان بخشی از پایه های بنر سطح شهر را به هنر و حمایت از هنرمندان اختصاص دهد، چرا که حوزه فرهنگ و هنر با اقتصاد شکننده مواجه است و درآمدزایی زیادی ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: رسانه های این استان نیز با مشکلات زیادی به لحاظ درآمدزایی همراه هستند که انتظار است حمایت لازم از این قشر نیز صورت گیرد و هزینه انتشار بولتن و ویژه نامه های داخلی به چاپ مطالب در مطبوعات اختصاص یابد.
شریفی بیان کرد: سبک تئاتر کشور تغییر کرده و بیشتر نمایش ها در کف صحنه اجرا می شود و برای رقابت هنرمندان تئاتر صحنه ای استان مرکزی ایجاد فضای مناسب، ضروری است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک در سخنرانی پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی این کلانشهر گفت: اصلاح فرایند و افزایش کیفیت خدمات صدور پروانه امری ضروری است.
«طوفان محمدی» افزود: یکی از ویژگی های تکریم ارباب رجوع، چابکی در خدمات و وضوح در فرایند صدور پروانه است که در یک سال گذشته مراجعان بسیاری از کیفیت خدمات و مشخص نبودن در فرایند صدور پروانه، موازی کاری، نبود هماهنگی بین شهرداری و نظام مهندسی به خصوص در مورد بخشنامه های جدید گله مند بوده اند.
وی بیان کرد: باید پرونده های ماده 100، 77 و تهاترها و تملکات شهرداری روی سایت شهردای قرار گیرد.
دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در سخنرانی پیش از نطق صحن علنی شورا گفت: قانون اساسی به عنوان محکمترین میثاق ملی و سند نظم بخشی به روابط اجتماعی و مهمترین عامل وحدت بخش آحاد جامعه با وجود سلایق و تفکرات مختلف است.
«فرزانه رحمتی» افزود: استفاده بهینه از تمام ظرفیت های قانون اساسی با هدف نهادینه شدن و تعمیق مردم سالاری مهمترین راهبرد برای تقویت امنیت و مشارکت همه ایرانیان در سرنوشت ایران است.
وی بیان کرد: توجه ویژه به تمام ظرفیت های قانون اساسی که ثمره ایثار و مجاهدت های بسیاری از فرزندان این سرزمین است، می تواند حس تعلق سرزمینی تمام آحاد ایرانیان را در بهترین شرایط قرار داده و به تبع، کشور را در برابر تهدیدهای مختلف بیگانگان بیمه کند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: تهیه پیش نویس لایحه پرسمان همگانی محلی یا رفراندوم محلی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری یک اتفاق خوب است و اهداف تهیه این لایحه، افزایش نقش همکاری مردم در اداره امور محلی و پررنگ شدن شاخص مشارکت اجتماعی با بهره گیری از ظرفیتهای بومی، محلی است.
رحمتی اظهار داشت: عمیق ترین لایه دموکراسی، شوراهای شهر و روستاها است اما اکنون شهروندان در اداره امور شهری مشارکت جدی و مؤثری ندارند و این آسیب تا جایی پیش می رود که برخی افراد یا محافل غیر مسئول خود را سخنگوی شهروندان می دانند.
دبیر شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: تهیه پیش نویس این لایحه و تصویب نهایی آن می تواند مسیری مناسب و اثربخش در دخالت عموم شهروندان در مهمترین مسائل مدیریت شهری و اداره شهرشان و نیز مسدود شدن راه های سوء استفاده فرصت طلبان و موج سواری آنان بر امواج مطالبات شهروندی باشد.
رحمتی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چندی پیش تخلفاتی در حوزه تملکات رخ داد و ابعاد مختلفی داشت که با هوشیاری دستگاه قضایی، نمایندگان مردم در شورای شهر و رسانه های مردمی از تضییع حقوق عمومی جلوگیری شد.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در این نشست گفت: در روزهای اخیر مصاحبه ای در خصوص کم کاری شهرداری در خصوص جمع آوری پسماندهای عفونی مطرح شده که صحت ندارد.
«علیرضا مرادی» افزود: وقتی شهرداری فراتر از وظایف خود وارد می شود این مشکلات رخ می دهد و شهرداری نباید بیشتر از وظایف خود وظایف دیگری را عهده دار شود.
وی بیان کرد: نیاز است هر چه سریعتر قرارداد مدیریت پسماندهای عفونی اراک به تولیدکنندگان آن واگذار شود.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزایش عرض معبر کوچه شهید قائمی در کرهرود و نقشه برداری از طرفین رودخانه اراک حد فاصل ابتدای کرهرود تا میدان شریعتی مصوب شد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 600 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهري و شوراها شوراي شهر استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۶۹۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به شناسایی هفت هزار موقوفه در این استان از بهره‌مندی در اجرای اعمال مجوز معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، امروز_چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین _ در جمع خبرنگاران با اشاره به اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اولیه موقوفات در شهرها و روستاهای اظهار کرد: شهروندانی که تاکنون به دلایل مختلف با موقوفات قرارداد اجاره نداشتند، اکنون با این معافیت می‌توانند بدون پرداخت پذیره به راحتی نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

وی افزود: بسیاری از اراضی و املاک شهری و روستایی در استان موقوفه هستند و ساکنان این املاک باید قرارداد اجاره با موقوفه داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه هنگام انعقاد قرارداد اولیه و نقل و انتقال، پذیره‌های مختلفی برابر قانون و آئین‌نامه‌ها از شهروندان دریافت می‌شده است که در برخی موارد پرداخت این مبالغ برای مردم امکان‌پذیر نبود، عنوان کرد: با پیگیری‌های این اداره‌کل دریافت پذیره برای انعقاد قرارداد اجاره موقوفات شامل معافیت شده است.

حیدری‌جناسمی معافیت‌های اعلامی را متفاوت دانست و مطرح کرد: با توجه به ماهیت پرونده از صفر تا ۱۰۰ درصد قابل اعمال این معافیت است.

وی ادامه داد: این معافیت تنها برای استان مازندران لحاظ شده است و مردم استان از این فرصت بهره بگیرند و اقدام به انعقاد قرارداد کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه حدود هفت هزار موقوفه در این استان شناسایی شده است که شامل مجوز معافیت در پرداخت پذیره شده است، یادآور شد: این معافیت‌ها و تخفیف‌ها دائمی نیست و بهتر است شهروندانی که از اراضی وقفی بهره‌برداری می‌کنند، به ادارات اوقاف شهرهای استان مراجعه کنند و از مزایای آن برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از روستاهای استان وقفی هستند که تاکنون به دلایل مختلف با ادارات اوقاف قرارداد اجاره نداشته‌اند اما اکنون با این معافیت‌ها می‌توانند بدون پرداخت پذیره به راحتی نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند.

کد خبر 745443

دیگر خبرها

  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • اکران «مست عشق» از پنج اردیبهشت / فروش بلیط از یک شنبه
  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • پاسخ مقتدرانه سپاه ابهت پوشالی صهیونیست‌ها را فرو ریخت