Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی شنبه به آثار تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر دانشجویان ایرانی در انگلیس پرداخته و نوشته واحدهای درسی بعضی از آنها به همین دلیل معلق شده است. ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم ، یک روزنامه انگلیسی در گزارشی شنبه به آثار تحریم‌های یکجانبه آمریکا بر دانشجویان ایرانی در انگلیس پرداخته و نوشته واحدهای درسی بعضی از آنها به همین دلیل معلق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گاردین نوشته «پارسا سعادت»، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه «ردینگ» یکی از دانشجویان ایرانی‌تبار دانشگاه‌های انگلیس است که قادر به پرداخت شهریه تحصیلش نیست و فارغ‌التحصیل شدنش در معرض خطر قرار گرفته است. 

خانواده این جوان 23 ساله پول پرداخت شهریه را دارند اما او به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر نیست این پول را دریافت کند. دانشگاه به او گفته تنها راه ممکن برای او این است که در تعطیلات کریسمس به تهران سفر کند و با 5350 پوند پول نقد برای ترم آینده برگردد. 

از رونق افتادن بازار فرش ایران در آمریکا به دنبال بازگشت تحریم‌هاکمتر از 15 درصد از مقالات علمی به دلیل تحریم بازگشت داده شدناشر انگلیسی از چاپ مقاله علمی به دلیل تحریم‌ها علیه ایران خودداری کرد

یکی از مقام‌های دانشگاه در ایمیلی به او نوشته است: «این [تعطیلات] فرصت مناسبی است تا پول مورد نظر را بعد از تعطیلات کریسمس از ایران بیاورید. اگر پرداخت پول تا آن تاریخ انجام نشود، ترمتان معلق می‌شود.»

سادات می‌گوید دست‌کم 6 بار به او هشدار داده شده وضعیتش معلق خواهد شد. او دانشجوی  سال آخر است و تا حالا 30600 پوند برای تحصیلش در این دانشگاه هزینه کرده است. 

او گفت: «فقط من اینطور نیستم. یکی از دانشجویان دیگر، والدینش برایش پول نقد آورده‌اند. تحریم‌ها دارند مردم عادی را هدف قرار می‌دهند. در واقع، این یک محاصره اقتصادی است.»

گاردین نوشته مشخص نیست چه تعداد دانشجو با چنین وضعی مواجه هستند ولی «انجمن ایرانیان» در لندن وضعیت آنها را «بسیار غم‌انگیز» توصیف می‌کند.

یکی از اساتید سادات گفته حتی اگر این پول را بتوان تهیه کرد حمل این همه پول نقد کار خطرناکی است. او گفته دانشگاه اینجا بایستی در برابر این بی‌‌عدالتی که نتیجه سیاست‌های دولت ترامپ است ایستادگی کند.

انتهای پیام/  

R36444/P1011199/S8,89,95,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس با وزرای خارجه انگلیس و آلمان گفتگو کرد و در واکنش به پاسخ قاطع کشورمان در عملیات «وعده صادق» گفت: «تمام جهان باید قاطعانه و سرسختانه علیه تهدید ایران که به دنبال تضعیف ثبات منطقه است، همکاری کند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس و آنالنا بائربوک، همتای آلمانی وی از اولین دیپلمات‌هایی هستند که پس از حمله بی‌سابقه موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند.

بائربوک از اتحادیه اروپا خواسته است که تحریم‌های جدیدی را علیه فناوری پهپادی ایران اعمال کند. او روز گذشته گفته بود سفرش به سرزمین‌های اشغالی برای اعلام همبستگی آلمان با این رژیم است.

ادعا‌های رئیس رژیم صهیونیستی در خصوص کشورمان و تنش‌افزایی در منطقه در حالی بیان می‌شود که این رژیم طی ۶ ماه گذشته تمامی نواحی نوار غزه را بمباران کرده و بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های آن را از بین برده است. این رژیم همچنین اول آوریل در اقدامی تجاوزکارانه به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرده و جمعی از فرماندهان نظامی کشورمان را به شهادت رساند. 

حمله ایران به اسرائیل که بر اساس اصل شناخته شده «دفاع مشروع» صورت گرفته، تاکنون واکنش مقامات غربی را به همراه داشته است. پیش از این، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در هراس از تقویت توان دفاعی ایران و در حمایت از تل‌آویو اعلام کرد آمریکا تحریم‌هایی جدیدی علیه تهران وضع خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • واکنش سفیر ایران به تحریم‌های جدید علیه کشورمان
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • کاردار ایران در مصاحبه با گاردین: تله جنگ اسرائیل برای غرب
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس