Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از اسپوتنيک؛ ­در حالی که در اواخر قرن نوزدهم جمهوری فیلیپین برای کسب استقلال می جنگید، در سال 1899 جنگی میان آمریکا و فیلیپین شکل گرفت. این جنگ منجر به کشته شدن 16 هزار مبارز فیلیپینی و همچنین کشته شدن صدها هزار نفر دیگر بر اثر بیماری و قحطی شد.
حال ساکنان شهر بالانگیگا در فیلیپین بازگشت ناقوس های برنزی را که در دهه 1900 و در طول این جنگ توسط نظامیان آمریکایی به سرقت رفته بودند، جشن گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع پس از دهها سال درخواست های مکرر فیلیپین برای بازگرداندن این ناقوس ها انجام گرفت و آمریکا در نهایت با این مسئله موافقت کرد. در فیلیپین این ناقوس ها به عنوان نماد مبارزه علیه استعمار آمریکا تلقی می شوند.
بر اساس اين گزارش، در زمان بازگشت سه ناقوس به سرقت رفته به شهر بالانگیگا، شمار بسیار زیادی از مردم فیلیپین برای جشن گرفتن در این مراسم حضور یافتند. رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین نیز با حضور در این مراسم اعلام کرد بازگشت این ناقوس ها با تلاش های مشترک مردم فیلیپین و آمریکا حاصل شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فيليپين آمريکا نماد استقلال جنگ رئيس جمهور ناقوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد

احمدرضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۴۲۸ واحد صنفی این شهرستان پارسال بازرسی شد که از این تعداد واحد صنفی ۱۱۸۳ واحد نانوایی‌های سطح شهرستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۱۰ فقره پرونده در این بازه زمانی به تعزیرات حکومتی ارسال شد، افزود: از این تعداد، ۳۳۲ مورد از تخلفات شامل گرانفروشی، درج نکردن قیمت، عدم صدور فاکتور، ارائه نکردن فاکتور خرید، تقلب و تداخل صنفی است.

مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: ۲۷۸ مورد از پرونده‌های متخلف مربوط به نانوایی‌های این شهرستان است.

جعفری ادامه داد: ۸۴۰ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۲۳ ریال بر اثر تراکنش‌های مازاد توسط نانوایی‌ها دریافت شده به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی گفت: همچنین با پیگیری‌های انجام شده سهمیه ١١مورد نانوایی که تعداد ۵۸۲ کیسه که کسر شده بود، اصلاح و بازگردانده شد و٣٠٠ کیسه نیز به عنوان سهمیه آرد ویژه ایام ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ بین نانوایان توزیع شد.

کد خبر 6096867

دیگر خبرها

  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • سپیدار بهترین عملکرد فروش
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • پیکر شهید مفقودالاثر پس از ۴۰ سال به خانه بازگشت + فیلم
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • اولین تصاویر از حضور آتیلا حجازی در تمرین استقلال تهران | بازگشت به خانه پدری