Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@19:56:09 GMT

افزایش تنش ها در کرانه باختری

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۰۶۷۶

به گزارش ایرنا، نیروهای رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) در اقدامی که بسیاری آن را وحشیانه خواندند، خانه یک فلسطینی را در اردوگاه الامعری رام الله در مرکز کرانه باختری ویران کردند.
ساکنان این خانه اعضای خانواده اسلام ابوحمید بودند که چند ماه پیش یک سرباز صهیونیست را به قتل رساند و سپس بازداشت شد.
این سومین بار است که خانه ابوحمید از سوی رژیم صهیونیستی منهدم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بار نخست در سال 1994 به دنبال ترور عبدالمنعم یکی از پسران وی بود و بار دوم هم در سال 2003 پس از بازداشت ناصر یکی دیگر از فرزندان ابوحمید به اتهام دست داشتن در کشتن هفت سرباز اسرائیلی در جریان انتفاضه دوم رخ داد.
در جریان تخریب منزل خانواده ابوحمید، ساکنان منطقه با نیروهای اشغالگر درگیر شدند که بر اثر آن 60 فلسطینی مجروح یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور مسموم شدند. ده ها نفر نیز بازداشت شدند.
علی ابودیاک وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تخریب خانه ابوحمید را مصداق تروریسم دولتی و جنایت جنگی و ضدبشری خواند.
یوسف المحمود سخنگوی حکومت خودگردان فلسطین نیز خواستار مداخله فوری بین المللی برای حمایت از ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی شد.
از سوی دیگر یکی از مسئولان جنبش جهاد اسلامی در رام الله در اظهارنظری، تخریب منزل ابوحمید را جنایت جنگی خواند و تاکید کرد که سیاست های تجاوزکارانه نخواهد توانست اراده ملت فلسطین را در هم بشکند.
بر اساس گزارش ها، برخی گروه های فعال در زمینه حقوق بشر در فلسطین اشغالی نیز از اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب خانه افرادی که به نظامیان این رژیم حمله می کنند، انتقاد کردند و آن را عملی انتقام جویانه و مجازات دسته جمعی خواندند.
با وجود این، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که به اقداماتش برای آنچه مبارزه با تروریسم خواند ادامه می دهد.
کرانه باختری رود اردن طی هفته اخیر شاهد تنش ها و درگیری های خونین بوده است.
در سلسله درگیری های روزهای اخیر چهار فلسطینی به شهادت رسیدند.
در مقابل، سه صهیونیست نیز توسط فلسطینیان کشته شدند.
این در حالی است که حدود یک ماه پیش نیز درگیری های خونباری که طی سال های اخیر کم سابقه بود بین رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطین در غزه به وقوع پیوست.
در جریان این درگیری ها گروه های مقاومت توانستند با حملات موشکی خود، افزایش قدرت بازدارندگی غزه و از طرف دیگر ضربه پذیری رژیم صهیونیستی را نشان دهند.
سرانجام پس از یک هفته درگیری بین گروه های مقاومت غزه و رژیم صهیونیستی آتش بس صورت گرفت که بسیاری آن را نشان دهنده ضعف اسرائیل دانستند.
آویگدور لیبرمن در اعتراض به آتش بس و آنچه عملکرد ضعیف اسرائیل در مقابل گروه های فلسطینی خواند، از سمت وزیر جنگ این رژیم استعفا کرد.
خروج وی و حزبش از ائتلاف حاکم، کابینه بنیامین نتانیاهو را با خطر فروپاشی روبرو کرد.
از همان زمان بسیاری پیش بینی کردند نتانیاهو برای حفظ ائتلاف حاکم و راضی نگه داشتن جریانات راستگرا به سمت افزایش تنش ها با فلسطینیان خواهد رفت.
به نظر می رسد وی با تشدید تنش با فلسطینیان در صدد احیای چهره قدرتمند از خود در اسراییل است. بویژه اینکه تا کمتر از یکسال دیگر انتخابات پارلمانی در این رژیم برگزار می شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، همزمان با حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مقاومت مبارزان فلسطینی در برابر نظامیان صهیونیست، کرانه باختری نیز شاهد تنش میان فلسطینیان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی است.

منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی نزدیک ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «جباره» در شرق شهر «طولکرم» واقع در کرانه باختری به سوی یک خودرو فلسطینی آتش گشوده‌اند. هنوز جزییات بیش‌تری از زخمی‌ها یا شهیدان احتمالی این حادثه گزارشی مخابره نشده است.

همچنین در پی یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک «عزون» در شرق «قلقیلیه» واقع در کرانه باختری، این منطقه شاهد وقوع درگیری میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی بود.

روستای «دوما» در جنوب شهر «نابلس» واقع در کرانه باختری نیز با یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی روبرو شد.

نظامیان صهیونیست در اطراف ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «عناب» واقع در شرق شهر طولکرم نیز یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی «فیروز سلامه» که یکی از بانوان آزاده توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی در غزه است، «لمی غوشه» بانوی خبرنگار و از اسیران آزادشده در گذشته و «رامز عواد» خبرنگار فلسطینی را در ایست بازرسی نظامی صهیونیستی «عطاره» بازداشت کرده‌اند.

کد خبر 6091430

دیگر خبرها

  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی