Web Analytics Made Easy - Statcounter

الجزیره-ایرنا- جمعه شب مهلت ثبت نام برای نامزدی میزبانی جام ملت های آفریقا که قرار است تابستان سال 2019 برگزار شود، به پایان رسید و دو کشور مصر و آفریقایی جنوبی نامزدی خود را برای برگزاری این جام اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، کنفدراسیون فوتبال آفریقا روز شنبه به صورت رسمی اعلام کرد، دو کشور مصر و آفریقای جنوبی درخواست میزبانی جام ملت های آفریقا در سال 2019 را داده اند و در نتیجه تنها این دو کشور در این امر به رقابت با هم می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کنفدراسیون فوتبال آفریقا افزود، شرکت مشورتی بین المللی«رولند برگر» به ارزیابی امکانات این دو کشور خواهد پرداخت و به زودی بازدید از امکانات این دو کشور آغاز و نهم ژانویه ( 19 دی ) میزبان این رقابت ها در داکار پایتخت سنگال تعیین می شود.
پیش از این رسانه ها اعلام کرده بودند، مغرب یکی از گزینه های اصلی میزبانی جام ملت های آفریقا پس از محروم شدن کامرون است زیرا تاکنون پنج بار نامزد میزبانی جام جهانی فوتبال شده است اما این کشور برای میزبانی ثبت نام نکرد.مغرب هر پنج بار در این امر ناکام ماند.
مصر در سال های 1959، 1974،1986 و 2006 میزبان جام ملت های آفریقا بوده است و از سوی دیگر آفریقای جنوبی به عنوان تنها کشور آفریقایی ، در سال 2010 میزبان جام جهانی فوتبال بود و در سال های 1996 و 2013 نیز میزبان جام ملت های آفریقا بود.
کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آفریقا 9 آذر در «آکرا» پایتخت غنا جلسه ای تشکیل داد و در این جلسه تصمیم گرفته شد میزبانی جام ملت های آفریقا در سال 2019 از کامرون پس گرفته شود زیرا کمیته های بازرسی اعلام کرده اند، طرح های مربوط به این جام به موقع به اجرا در نیامده و به پایان نرسیده است.
جام ملت های آفریقا در ماه جولای سال 2019 برگزار می شود ودر این سال برای نخستین بار24 تیم در قالب 6 گروه به رقابت با هم می پردازند در حالی که در گذشته تعداد تیم ها در این رقابت منطقه ای 16 تیم ملی بود.
کنفدراسیون فوتبال آفریقا(کاف) اواخر شهریور 1393 شمسی اعلام کرد، میزبانی رقابت های فوتبال جام ملت های آفریقا در سال 2019 به کامرون واگذار شد.آن زمان کشورهای ساحل عاج و گینه به ترتیب به عنوان میزبان جام ملت های آفریقا در سال های 2021 و 2023 انتخاب و معرفی شدند.
خاورم **2041**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش جام ملت هاي آفريقا مصر آفريقاي جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اردبیل برای میزبانی از رقابت‌ های بین المللی کشتی فرنگی «جام صفوی»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ این رقابت‌ ها روز‌های پنجم وششم اردیبهشت در سالن رضازاده اردبیل برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • پاراتیرانداز ایران در رده هشتم ماده تفنگ بادی ایستاد
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • اسدآباد میزبان مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰
  • تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • آمادگی اردبیل برای میزبانی از رقابت‌ های بین المللی کشتی فرنگی «جام صفوی»