Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی را به علت انتقال سلاح به سودان جنوبی تحریم کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه سه نهاد تحت مالکیت ژنرال «ایزرائیل زیو» را تحت تحریم قرار داده است.

این ژنرال بازنشسته صهیونیستی متهم است که با همکاری دو تاجر سودانی تحت پوشش پروژه‌های خانه‌سازی و کشاورزی، بیش از 150 میلیون دلار سلاح و مهمات از قبیل تفنگ، نارنجک‌انداز، و راکتهای دوش‌پرتاب به دولت سودان جنوبی و گروه‌های مخالف آن فروخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال  ایزرائیل زیو این اتهام را رد کرده و آن را «بی‌اساس» خوانده و مدعی شده از شنیدن این خبر «شوکه و متعجب» شده است.

سودان جنوبی که جوانترین کشور جهان محسوب می شود در سال 2011 از کشور سودان جدا شد. حدود یک سوم از جمعیت سودان جنوبی به دلیل وقوع درگیری‌های داخلی آواره شده اند. این درگیری ها از دسامبر سال 2013 بین حامیان رئیس جمهور سودان جنوبی و حامیان «ریک ماچار»، معاون اول رئیس جمهور رخ داد. ریک ماچار تلاش کرد یک کودتای نظامی راه اندازی کند که در نهایت منجر به کشته شدن دهها هزار نفر شد.

بنا به گزارش سازمان ملل، از آغاز درگیری‌ها در سال 2013 تاکنون نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار نفر از منطقه سودان جنوبی به کشورهای همسایه فرار کرده و 2 میلیون نفر نیز در داخل کشور آواره شده‌اند و نزدیک دو سوم جمعیت این منطقه نیز در معرض خطر سوء تغذیه قرار دارند.

آمریکا در حالی ریاکارانه فروش سلاح و تجهیزات نظامی به سودان جنوبی را به علت جنگ داخلی ممنوع کرده که خود و متحدانش پیشرفته‌ترین سلاحها را در اختیار گروه‌های تروریستی در عراق، سوریه، افغانستان، و ائتلاف سعودی علیه یمن قرار می‌دهند که نتیجه آن تاکنون کشته‌ شدن هزاران انسان بیگناه و آواره‌شدن میلیون‌ها نفر در این کشورها بوده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جنگ دلار سودان کشاورزی معاون اول رئیس جمهور پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو خطاب به آمریکا: با هر طرفی که درصدد تحریم ارتش اسرائیل باشد، می‌جنگم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح آمریکا برای تحریم یک واحد ارتش این رژیم گفت که وی با چنین طرحی مقابله خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اگر کسی معتقد است که می‌تواند یک واحد ارتش اسرائیل را تحریم کند، با تمام توان با او می‌جنگم.

وی درباره جنگ در نوار غزه نیز بار دیگر ادعاهای واهی گذشته را تکرار کرد و گفت: ما به زودی ضربات بیشتری به حماس خواهیم زد و این ضربات بسیار دردناک خواهد بود.

پایگاه خبری «اکسیوس» شنبه شب به نقل از سه مقام آمریکایی که نامشان را فاش نکرد، اعلام کرد که واشنگتن بزودی گردان «نتزا یهودا» وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی را به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری، تحریم می‌کند.

آکسیوس افزود: این اولین بار است که آمریکا یک واحد نظامی (رژیم) اسرائیل را تحریم می‌کند و به زودی تحریم این گردان از سوی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌شود.

این پایگاه خبری به نقل از منابعی که آنها را «آگاه» خواند، افزود: تحریم‌ها مانع از دریافت هر نوع کمک یا آموزش نظامی به این گردان و اعضای آن می‌شود.

گردان نتزا یهودا در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک واحد ویژه برای نظامیان تندروی صهیونیست تشکیل شد.

آکسیوس افزود: این گردان مستقر در کرانه باختری «به مرکز جذب بسیاری از جوانان شهرک‌نشین راست‌گرای افراطی» که در هیچ گردان دیگر ارتش رژیم اسرائیل پذیرفته نشده‌اند، تبدیل شده است.

در سال‌های گذشته تصاویر زیادی از جنایت گردان نتزا یهودا علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری اشغالی منتشر شده است.

سال گذشته، در حین یورش گردان ۹۷ نتزا یهودا وابسته به ارتش رژیم اسرائیل به منطقه «تلونیم» واقع در غرب رام‌الله، نظامیان وابسته به این گردان که فکر می‌کردند کسی آن‌ها را نمی‌بیند، چند شهروند فلسطینی غیرنظامی را به‌ شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند؛ غافل از اینکه تعدادی دیگر از فلسطینیان در حال رصد و ضبط این توحش ارتش اسرائیل هستند.

آمریکا در حالی قصد تحریم یک گردان ارتش رژیم اشغالگر را دارد که مهمترین تامین کننده سلاح این رژیم صهیونیستی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی را باور ندارند
  • هرتزوگ: آمریکا در سیاست داخلی ما دخالت نکند
  • نتانیاهو خطاب به آمریکا: با هر طرفی که درصدد تحریم ارتش اسرائیل باشد، می‌جنگم
  • نتانیاهو: تحریم ارتش اسرائیل تصمیمی پوچ است
  • درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد
  • گردان افراطی صهیونیستی که آمریکا تحریم اش کرد را بشناسیم
  • تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل تیپ «گولانی» نیز بشود
  • آمریکا یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی را تحریم می‌کند
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • فراخوان برای تحریم ضیافت شام خبرنگاران در کاخ سفید