Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس با حضور دانشجویان سراسر کشور و چهره های شاخص فرهنگی، هنری و سینمایی کشور در ساری آغاز به کار کرد. به گزارش بلاغ، سومین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس با حضور دانشجویان سراسر کشور و چهره های شاخص فرهنگی، هنری و سینمایی کشور در ساری آغاز به کار کرد.

این جشنواره هنری که سه هزار اثر را به نقد و داوری کشاند، 64 اثر را حائز تقدیر دانسته که در مراسم اختتامیه نفرات برتر را اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حاشیه سومین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس از سید محمود رضوی تهیه کننده سینما و فعال رسانه ای در حوزه فیلم و هنر انقلاب اسلامی تقدیر شد و از وی به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی یاد شد.

محمود رضوی در قالب کارگاه پرسش و پاسخ بیش از ۳ ساعت به سوالات و پرسش‌های دانشجویان هنرمند به جشنواره ققنوس پاسخ داد و به برخی مسائل روز سینمای ایران پرداخت.

شایان ذکر است رضوی از فعالان با سابقه و پرکار سینمای انقلاب است که تهیه کنندگی فیلم های لاتاری، ماجرای نیمروز و دارکوب را در کارنامه هنری خود دارد.

دانشجویان هنرمند جشنواره ققنوس از فعالیت های چند ساله وی به عنوان تهیه کننده فیلم های سینمایی با گرایش های انقلابی تقدیر کردند.

درخواست مخاطبان موجب ترغیب تهیه کنندگان به ساخت فیلم‌های انقلابی

سید محمود رضوی بیان کرد: اگر نیروهای انقلابی سالی یک بار وقت برای رفتن به سینما گذاشته و به دیدن فیلم های عرصه هنر انقلاب اسلامی بگذارند یقیناً مشکلات تولید فیلم سینمایی تراز انقلاب کاهش پیدا کرده و زمینه های تعدد فیلم های انقلابی را به وجود می آورد.

تهیه کننده سینما در جمع دانشجویان جشنواره هنری دانشجویی ققنوس با ابراز خرسندی از برگزاری چنین جشنواره‌هایی بیان کرد: من هم از دانشگاه فعالیتم را شروع کردم و حضور دانشجویان به خصوص دانشجویان بسیجی در موضوعات فرهنگی و هنری را موجب پویایی هنر انقلاب اسلامی میدانم و در هر زمانی که فرصت داشته باشم یقیناً برای حضور در بین دانشجویان بسیجی هنرمند تعلل نخواهم داشت.

رضوی با بیان اینکه بسیج و هنر در واقع دو روح از یک پیکرند تاکید کرد: تفکرات یک مجموعه زمانی بروز و ظهور پیدا می‌کند که در قالب هنر و اندیشه هنر گام های موثر و بلندی بردارد.

وی افزود: وقتی بسیج در زمینه فرهنگی فعالیت می کند نمی توان آن را از هنر مستثنی دانست و بسیجی هنرمند کسی است که در عرصه فرهنگی نیز ورود پیدا کند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی ماجرای نیم روز و لاتاری در ادامه بیان کرد: تهیه‌کنندگان عرصه هنر انقلاب اسلامی همیشه قدر شناس فعالیت بی‌منت دانشجویان و دانشجویان بسیجی در عرصه هنر هستند و امید است که جشنواره‌هایی همچون ققنوس بتواند زمینه بروز و ظهور چهره های ناب و جدید را در عرصه هنر انقلاب اسلامی به وجود آورد.

این تهیه کننده سینما در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آینده سینمای ایران را چگونه می بیند؟ بیان کرد: سینمای ایران بسته به مخاطب آن ظهور پیدا می‌کند وقتی سالی ۲۰ میلیون نفر مخاطب سینما هستند پس می‌توان با ذائقه شناسی مخاطبان فیلم هایی تولید کرد که موجب نشر فرهنگ ناب در عرصه انقلاب باشند.

وی افزود: اگر نیروهای انقلابی سالی یک بار وقت برای رفتن به سینما گذاشته و به دیدن فیلم های عرصه هنر انقلاب اسلامی بگذارند یقیناً مشکلات تولید فیلم سینمایی تراز انقلاب کاهش پیدا کرده و زمینه های تعدد فیلم های انقلابی را به وجود می آورد.

رضوی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از دانشجویان در مورد فیلم هایی که ساخته است، تصریح کرد: فیلم هایی مثل لاتاری و ماجرای نیمروز توسط افرادی ساخته شد که در دهه ۶۰ سن آنها به پنج سال هم نمی‌رسید اما نتیجه یک تحقیقات خوب و مفید موجب شد تا بازسازی زمان وقایع موجود در فیلم مورد پسند مخاطبان قرار گرفته و نتیجه مطلوب را بدهد.

تهیه‌کننده سینما با بیان اینکه هرچه قدر که مخاطبان درخواست یک ژانر سینمایی را دهند تهیه کنندگان سینما به آن سمت سوق پیدا می‌کنند، بیان کرد: اگر جامعه انقلابی ایران بتواند با تعدد حضور در اکران فیلم های انقلابی و حمایت از ژانرهای انقلابی و این بستر را به وجود آورد که سرمایه‌گذاری در عرصه فیلم های انقلابی بازخورد و مخاطب دارد یقیناً به این سمت نیل پیدا می‌کنند.

در پایان این مراسم از سید محمود رضوی به عنوان چهره برتر حوزه هنر انقلاب اسلامی توسط دانشجویان جشنواره ققنوس تقدیر به عمل آمد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،  سرلشکر پاسدار حسین سلامی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی نوشت:

۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

 
 فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیات‌بخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

سرلشکر سلامی تاکید کرد: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

وی تاکید کرد: اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • پایان داوری آثار نخستین جشنواره هنری «گنجینه مِهر»
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد