Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@23:28:28 GMT

20 کشته بر اثر بمباران هوایی در شرق افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۱۱۹۳

پول‌نیوز -  دست‌کم ۲۰ غیرنظامی از جمله ۱۲ کودک بر اثر بمباران هوایی در منطقه شیگل ولایت کنر در شرق افغانستان کشته شدند.
 رویترز به نقل از مقام‌های محلی گزارش داد، این بمباران به منظور هدف قرار دادن شریف معاویه، یکی از رهبران طالبان بوده است.
عبدالطیف فضلی، از اعضای شورای ولایتی کنر می‌گوید در جریان این حمله هشت زن و ۱۲ کودک جان خود را از دست داده‌اند و ۱۵ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که وزرات کشور افغانستان می‌گوید بمباران شیگل عملیات مشترک ارتش این کشور و نیروهای بین‌المللی بوده، خبرگزاری طلوع به نقل از دفتر سخنگوی نیروهای آمریکایی گزارش کرد: این نیروها در عملیات کنر صرفاً نقش مشاوره‌ای داشته‌اند.
یکی از فرماندهان ناتو تأکید کرده است که نیروهای خارجی در هفته‌های اخیر هیچ عملیاتی در ولایت کنر نداشته‌اند.
عبدالستار میرزکوال، والی کنر گفته است، در جریان عملیات اخیر ارتش افغانستان، ۳۸ عضو طالبان و القاعده کشته و چندین شبه‌نظامی دیگر زخمی شدند. میرزکوال کشته و زخمی شدن «شمار نامعلومی» از غیرنظامیان را تایید کرده است.
شمار قربانیان بمباران‌های هوایی ناتو و ارتش افغانستان در سال ۲۰۱۸ به شدت افزایش یافته است. بر اساس گزارش‌ سازمان ملل متحد این دست حملات در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی، ۳۱۳ کشته و ۳۳۶ زخمی در میان غیرنظامیان بر جا گذاشته است؛ رقمی که ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: افغانستان بمباران هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی

شبکه المیادین از کمین بزرگ رزمندگان مقاومت لبنان علیه نظامیان اسرائیلی در نقطه مرزی «رویسات العلم» و همچنین «المالکیه» خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رزمندگان حزب‌الله لبنان بامداد امروز موفق به شکار نظامیان ارتش اشغالگر صهیونیستی در دو نقطه مرزی در جنوب لبنان شدند.

1650 عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی 200 روزشهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفت

شبکه المیادین خبر داد که در کمین اول، زمانی که خودروی نظامیان اسرائیلی به نقطه مرزی مجاور شهرک «رویسات العلم» رسید، رزمندگان لبنانی با انواع موشک‌های هدایت‌شونده آن‌ را هدف دقیق قرار دادند که در پی آن تعدادی از نظامیان اشغالگر کشته و زخمی شدند.

در کمین دوم نیز نیروهای پیاده ارتش اسرائیل در نقطه مرزی «المالکیه» در تیررس نیروهای حزب‌الله قرار گرفتند که در این عملیات نیز تعدادی از آن‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

به گفته منابع لبنانی، ارتش اسرائیل هم اکنون وارد منطقه شده است تا کشته‌ها و زخمی‌ها را خارج کند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
  • بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد