Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: محمدمهدی زاهدی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی جامعه نیاز داریم به اینکه در کشور علم را به ثروت تبدیل کنیم اظهار داشت: درون دانشگاه و خارج از دانشگاه‌های ما عواملی وجود دارند که می‌توانند به تبدیل شدن علم به ثروت کمک کنند.

وی با اینکه در خارج از دانشگاه، صنعت، وزرا، مجلس و شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله بازیگران مولفه تبدیل شدن علم به ثروت هستند و همه مشکلات به دانشگاه بر نمی‌گردد گفت: همه بازیگران در این حوزه باید نقش خود را به‌موقع و دقیق بازی کنند تا بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه به تنهایی در عدم تبدیل شدن علم به ثروت مقصر نیست عنوان کرد: زمانی که وزیر علوم بودم به همه وزارتخانه‌ها نامه ارسال کردم و از آن‌ها خواستم تا نیاز‌های خود را ارائه کنند، اما متاسفانه حتی یک خط نامه در جواب نیامد.

وی با اشاره به اینکه چند کار باید برای تبدیل شدن علم به ثروت در دانشگاه انجام شود بیان کرد: بازنگری نظام آموزش عالی به نفع مهارت و کارآفرینی یک ضرورت است.

زاهدی بازنگری در نظام ارتقای اعضای هیئت علمی و نظام جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها را یکی دیگر از ضروریات رسیدن به این مهم عنوان کرد و گفت: روش‌های تامین منابع مالی دانشگاه‌ها باید بازنگری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد بودجه دانشگاه از دولت تامین می‌شود که نباید اینگونه باشد گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت خودکفایی در تامین بودجه پیش بروند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چرا باید ارتقا در دانشگاه‌ها یکنواخت دیده شود بیان کرد: ماموریت هر دانشگاه متفاوت است و دانشکده فنی و حرفه‌ای قطعا با دانشگاه فرهنگیان فرق دارد و در جذب هیئت علمی هم باید متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه نظام ارتقای دانشگاه باید بر اساس ماموریت هر دانشگاه تعریف شود گفت: بررسی نظام آموزشی صد ساله نشان می‌دهد که در مقطعی فقط به آموزش و در مقطعی به پژوهش توجه شده است و هر سیستم برای دانشگاه‌ها یک ماموریت را تعریف کرده است.

زاهدی با اشاره به اینکه مقالات ISI باید به نفع فناوری و نیاز‌های کشور نوشته شود و بر این اساس تحقیقات انجام شود بیان کرد: وزارت علوم باید آئین‌نامه ارتقای دانشگاه‌ها را بر اساس ماموریت هر دانشگاه جداگانه تعریف و ابلاغ کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: زاهدی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت:  با اجرای طرح سلامت نوروزی  حدود ۱۳ تن موادغذایی فاسد، تاریخ گذشته و یا بدون مشخصات بهداشتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه کشف و نابود شد.

دکتر حامد جلالیان افزود: در طرح سلامت نوروزی در نیشابور بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای به صورت شبانه روزی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بازدید و درصورت مشاهده مواد غذایی بدون شرایط بهداشتی، اقدام به جمع‌آوری و یا توقیف محصول می‌کنند.

وی از شهروندان خواست موادغذایی خود را از محل‌های معتبر خریداری و هنگام خرید به مشخصات بهداشتی کامل محصول دقت کنند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت:در قالب طرح سلامت نوروزی تاکنون به هفت هزار و ۴۰۰ نفر آموزش‌های لازم ارائه شده است.

جلالیان افزود: کارشناسان بهداشت محیط هنگام مراجعه برای انجام بازدید، آموزش‌های لازم مانند رفع نواقص بهداشتی محل و کنترل موادغذایی را به متصدی آموزش می‌دهند.

وی گفت: دستور‌های بهداشتی واحد‌های صنفی زیر پوشش شامل بهداشت فردی، سلامت موادغذایی، ابزار و تجهیزات و ساختمان است.

طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروزی  امسال ادامه دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به ۵۸۰ هزار نفر جمعیت در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است
  • «فرسایش خاک در ایران» سه برابر میانگین کشورهای آسیایی و 20 برابر میانگین جهانی! - استاد دانشگاه یزد: ایران در رده پنجم از نظر ثروت منابع طبیعی جهان قرار دارد
  • تشریح راهکار‌های شش گانه مشارکت مردم در تحقق جهش تولید
  • انتقاد صریح رهبر معظم انقلاب از تخریب پوشش گیاهی به بهانه درست کردن هتل و حوزه علمیه: زمین خوارها در مناطق خوب شهر با شیوه های مشخص، ثروت عمومی را تبدیل می کنند به ثروت شخصی/ مسؤولین باید "عُرضه" به خرج دهند و برخورد قاطع کنند
  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • ساختار نظام سلامت ایران یک ساختار توسعه یافته در کلاس یک دنیا است
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • تبدیل کربن دی اکسید به سوخت با کمک مس
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت