Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@18:07:24 GMT

دومین جشنواره فرهنگی گردشگری دزفول برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۱۳۸۴

دومین جشنواره فرهنگی گردشگری دزفول برگزار می شود

سیده الهام قاضی زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این جشنواره با موضوع معرفی و شناخت ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی گردشگری دزفول برگزار می شود و شامل غرفه هایی از جمله صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی دزفول، انجمن های مردم نهاد، راهنمایان گردشگری و آژانس های مسافرتی است.

وی توضیح داد: غرفه ی فرصت های سرمایه گزاری گردشگری هیئت های کوهنوردی قایقرانی و گل های خاص دزفول نیز در این جشنواره حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی زاده گفت: در این جشنواره، هنرمندان دزفولی در زمینه های گوناگون دعوت شده اند و ورک شاپ هایی علمی با موضوعات خاص مربوط به گردشگری از جمله تغذیه در سفر بازاریابی گردشگری، بافت و میراث فرهنگی، گردشگری خاص کودکان و... به صورت تخصصی توسط راهنمایان فرهنگی و طبیعت گردی و اساتید دانشگاه به صورت رایگان آموزش داده می شود.

دبیر اجرایی جشنواره فرهنگی گردشگری دزفول با بیان اینکه این جشنوراه ۲۸  تا ۳۰ آذرماه از ساعت ١٨ الی٢٣ برگزار می شود، بیان کرد: این جشنواره به همت فعالان گردشگری دزفول و پشتیبانی شهرداری دزفول و حمایت میراث فرهنگی شهرستان دزفول برگزار خواهد شد.

کد خبر 4485909

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دزفول میراث فرهنگی خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد موسوی اظهار کرد: برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی با مشارکت مردم و شورای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی، اجرا فرمان مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: برای مشارکت مردم دستگاه‌های دولتی و عمومی باید زمینه را فراهم کنند که در شهرستان کوهسرخ با انسجام به‌وجود آمده، زمینه فراهم شده است.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در اجرای رویداد گردشگری جشنواره ریواس، به ویژه شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری کردند که از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

موسوی یادآور شد: توسعه گردشگری شهرستان کوهسرخ بر مبنای ظرفیت‌هایی از جمله گردشگری کشاورزی، گردشگری روستایی، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی برنامه ریزی شده که اجرای برنامه‌ها در این مسیر روند رو به رشدی دارد و تاکنون شش اقامتگاه بوم گردی، شش خانه مسافر در شهرستان آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی همچنین صنایع‌دستی را از دیگر ظرفیت‌های شهرستان کوهسرخ عنوان کرد و افزود: طی دو سال گذشته ۸ کارگاه صنایع دستی در رشته‌های فرت بافی، گلیم بافی و دوخت‌های سنتی، گیوه بافی و قلاب بافی فعال شده و مبلغ ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده و اشتغال مستقیم حدود ۴۰ نفر فراهم شده است.

وی گفت: صنایع‌دستی و گردشگری در یک چرخه و زنجیره ارزش قرار دارند و وابسته به یکدیگرند، رونق گردشگری موجب فروش محصولات صنایع دستی و کشاورزی نیز شده و اقتصاد شهرستان را پویا کرده است.

کد خبر 6084413

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خردادماه برگزار می‌شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • روایت تسنیم از آنچه در نوای هزار‌ دف ‌پالنگان گذشت + فیلم
  • برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ