Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@20:41:57 GMT

حاجی دلیگانی: مخالف افزایش قیمت بنزین هستیم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۱۸۰۲

حاجی دلیگانی: مخالف افزایش قیمت بنزین هستیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بنا نداریم قیمت سوخت بنزین را افزایش دهیم و مخالف بالا رفتن قیمت‌ها هستیم. ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه قانون طرح کارت سوخت بنزین در 2 سال گذشته توسط نمایندگان در مجلس پیگیری و با رأی بهارستان‌نشینان تصویب شد، اظهار داشت: این قانون پس از کسب رأی در مجلس ابلاغ شد و دولت موظف به اجرای آن در یکسال ‌گذشته بود اما بنا به‌دلایلی از سوی دولت اجرایی نشد اما در شرایط فعلی درصدد اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیرامون اینکه تنها راه کنترل مصرف سوخت در کشور اجرای قانون کارت سوخت بنزین است، افزود: براساس گفته‌ها متاسفانه روزانه 10 میلیون لیتر بنزین و ارقام بالایی قاچاق گازوئیل از طریق مرزهای کشورها صورت می‌گیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس درباره اینکه با برقراری کارت سوخت بنزین میزان قابل توجهی از قاچاق سوخت کشور جلوگیری می‌شود، بیان کرد: با اجرای این طرح نه تنها می‌توانیم آمار دقیقی از مصرف سوخت در کشور را داشته و کنترل کنیم بلکه امنیت بیشتری برای پیشگیری از سرقت خودرو‌ها محسوب می‌شود.

فردا شنبه 24 آذر، آخرین مهلت ثبت‌نام درخواست کارت سوخت المثنیزنگنه: تصمیمی برای سهمیه‌بندی و تغییر قیمت بنزین گرفته نشده/ اعلام الزامی‌شدن کارت سوخت در آینده‌ای نزدیکاطلاعیه جدید در مورد کارت سوخت/ امکان ویرایش اطلاعات فراهم شد

وی بیان اینکه با وجود کارت سوخت امکان قاچاق سوخت کاهش می‌یابد، گفت: با اجرای این طرح ورودی و خروجی جایگاه‌های سوخت به وسیله سامانه هوشمند قابل ردیابی است؛ زیرا پس از تک‌نرخی شدن قیمت بنزین و عملا با بلااستفاده شدن کارت سوخت مشاهده کردیم که مصرف بنزین افزایش چشمگیری داشته است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: نبود کارت سوخت به افزایش باندها و قاچاق سازمان‌یافته در بنزین کمک می‌کند، و از سوی دیگر افرادی با کمین در مسیر رانندگان، جایگاه‌داران و انبارداران با دور زدن قانون مشکلاتی را ایجاد می‌کنند، اما با اجرای آن براساس میزان تحویل بنزین از قاچاق ممانعت خواهد شد.

وی با مخالفت از طرح افزایش قیمت بنزین در کشور، افزود: ما مخالف هستیم که قیمت سوخت اضافه شود، زیرا با افزایش قیمت‌ها براساس تجربه‌ چندین ساله مصرف سوخت در کشور نه تنها کنترل نمی‌شود بلکه شاهد رشد مصرف نیز بوده‌ایم و از سوی دیگر بالا رفتن نرخ بنزین می‌تواند شوک جدید تورمی به جامعه از لحاظ روانی القا کند.

انتهای پیام/ ع

R41346/P4001/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۱۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرزبانی هرمزگان سردار بهادر اسماعیلی در تشریح این خبر افزود: مرزبانان هرمزگان در نوار مرزی و پایگاه‌های دریابانی از ابتدای امسال، با اشراف کامل اطلاعاتی بر محورهای مواصلاتی و اجرای طرح‌های عملیاتی، ۲۳۷ فروند شناور غیرمجاز و متخلف حامل گازوئیل قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

وی میزان کشفیات سوخت و توقیف شناورهای متخلف امسال را نسبت به زمان مشابه در سال قبل به ترتیب با افزایش ۱۰۰ و ۵۶ درصد اعلام کرد.

فرمانده مرزبانی هرمزگان ادامه داد: در این مدت با تلاش مرزبانان پایگاه‌های دریابانی مستقر در نوار مرزی مقدار سه میلیون و ۷۳۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

سردار اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: مرزبانان استان با اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با این پدیده شوم و قاچاقچیان به صورت قاطع، قانونی و بدون اغماض برخورد می‌کنند.

کد خبر 6099493

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • انهدام 237 شناور حامل گازوئیل قاچاق و کشف 3.7 میلیون لیتر سوخت در هرمزگان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای هرمزگان
  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در یک سال
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!