Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

«مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا روز جمعه تلاش کرد اختلافات بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و کنگره را درباره جنگ یمن به سرکردگی سعودی ها کم اهمیت نشان دهد.

سنا در مصوبه جدید خود خواستار پایان حمایت آمریکا از جنگ یمن شده است. 

پمپئو در اظهاراتی با حضور «جیمز متیس» وزیر دفاع و همتایان کانادایی شان در وزارت امورخارجه آمریکا گفت: ما همواره احترام زیادی برای تصمیمات هردو مجلس آمریکا قائل هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما پیوسته با اعضای کنگره در تماس هستیم تا درک کاملی از نگرانی های آنها داشته باشیم و تلاش می کنیم که به بهترین سیاست به نفع آمریکا و امنیت آن دست یابیم. 

اما به نوشته رسانه های آمریکایی (هیل) مصوبه ای که سنا روز پنجشنبه تصویب کرد، «ضربه ای مهلک» به رئیس جمهوری آمریکا به ویژه در بحبوحه تنش ها بر سر قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی مقیم آمریکا بوده است.

به موجب این مصوبه، رئیس جمهوری آمریکا باید نیروهایش در یمن را ظرف 30 روز خارج کند مگر این که موضوع جنگ با القاعده در میان باشد. 

دولت آمریکا ماه گذشته در اقدامی ناکام تلاش کرد با ماموریت دادن به پمپئو و متیس برای توجیه سناتورها و وادار کردن آنها به توقف چنین اقدامی مانع تصویب مصوبه جلوگیری از حمایت آمریکا از جنگ یمن شود.

ترامپ که درمخمصه اتهامات ولیعهد عربستان درباره قتل خاشقچی گرفتار شده است اوایل هفته گذشته گفت که با وجود گزارش مقامات اطلاعاتی در کنار دولت عربستان باقی می ماند.

در مصوبه دیگری که سنای آمریکا روز پنجشنبه تصویب کرد به نام ولیعهد عربستان به عنوان مسئول قتل خاشقچی اشاره است. 

پمپئو در دفاع از ترامپ گفت موضع رئیس جمهور درباره اهمیت پاسخگو دانستن افراد دخیل در قتل خاشقچی بسیار صریح و روشن بوده است. وی بالافاصله موضع بحث را به ایران تغییر داد؛ تاکتیکی که تارنمای هیل اذعان کرده که رئیس جمهوری آمریکا نیز بکار می بندد.

** اختلافات بر سر بودجه ساخت دیوار مرزی و تهدید تعطیلی دولت

«چاک شومر» رهبراقلیت سنای آمریکا روز جمعه درباره احتمال تعطیلی دولت گفت امیدوار است ترامپ تهدید درباره تعطیلی دولت فدرال بر سر بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را عملی نکند. 

اظهارات شومر در یک کنفرانس خبری و دو روز بعد از دیدار ترامپ با «نانسی پلوسی» رئیس آینده مجلس نمایندگان آمریکا در اتاق بیضی شکل کاخ سفید مطرح شد. ترامپ در دیدار با پلوسی و «چاک شومر» از دیگر رهبران دمکرات، این حزب را برای حمایت مالی از ساخت دیوار تحت فشار قرار داد و تهدید کرد که اگر نتواند موافقت آنها را جلب کند دولت را تعطیل خواهد کرد.

کنگره و ترامپ تا 21 دسامبر (30 آذر) فرصت دارند تا به توافقی درباره طرح بودجه ساخت دیوار دست یابند تا مانع از تعطیلی دولت شوند. 

سناتورهای دمکرات تمایلی به حمایت از بودجه ساخت این دیوار ندارند. شومر روز جمعه تهدید ترامپ به تعطیلی دولت را «مایه تاسف» خواند و گفت این اتفاق خیلی بدی خواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا هفته پیش گفت از تعطیلی دولت بر سر 5 میلیارددلاری که برای ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا مطالبه کرده به خود می بالد اما بعد لحن ملایم تری بکار بست و در توئیتی خطاب به دمکرات ها نوشت «بیایید دولت را تعطیل نکنیم. کاری را انجام دهید که به نفع مردم آمریکا است.»

رهبران دمکرات کنگره از جمله نانسی پلوسی و چاک شومر در جلسه چالشی خود با ترامپ در کاخ سفید بیشتر از 1.6 میلیارد دلار را قبول نکردند. این مبلغی است که در طرح دو حزبی سنا در نظر گرفته شده است. این پول صرف ساخت دیوار نمی شود بلکه به بهبود وضعیت سیم خاردارها و دیگر ابزارهای امنیت مرزی اختصاص می یابد. دمکرات ها همچنین حفظ سطح کنونی یعنی 1.3 میلیارد دلار را پیشنهاد داده اند.

در صورتی که توافقی حاصل نشود، بخش هایی از دولت فدرال از جمله دپارتمان های امنیت داخلی، حمل و نقل، کشاورزی، دادگستری و بانک های ملی در نیمه شب 21 دسامبر (30 آذر) تعطیل می شود.

**مولر همچنان علاقه مند به مصاحبه با ترامپ است

اختلافات بین کنگره و ترامپ یک جنبه از چالشی است که رئیس جمهوری آمریکا در کشورش با آن مواجه است و جنبه دیگر آن را تداوم فشارهای ناشی از تحقیقات مسئول ویژه تحقیقات دخالت احتمالی مسکو در انتخابات سال 2016 آمریکا تشکیل می دهد. 

«رابرت مولر» مسئول این تحقیقات، ظاهرا همچنان علاقه مند به مصاحبه با شخص ترامپ است. این نکته را دو تن از منابع آگاه از این مساله به شبکه خبری سی ان گفته اند. 

آنها می گویند موضع مولر در یک سال و نیم گذشته درباره مصاحبه با رئیس جمهور تغییری نکرده است. این درحالیست که ترامپ و وکلایش همچنان مخالف هر گونه مصاحبه ای هستند. تیم حقوقی ترامپ مذاکرات با مولر را در هفته های پس از پاسخ مکتوب ترامپ به سوالات وی از سر گرفته اند. 

گفته می شودد مولر علاقه مند است دیدگاه های ترامپ را درباره اقدامات مربوط به مانع تراشی در روند قضایی جویا شود. دو طرف توافق کردند موضوع مصاحبه را با توجه به پاسخ های مکتوب رئیس جمهور متوقف کنند . این اولین گام در مذاکرات یک سال گذشته بین تیم حقوقی ترامپ و تیم مولر بوده است و وکلای ترامپ امیدوار بودند که پاسخ های ترامپ مولر را به توقف تحقیقاتش نزدیک تر کند. 

یکی از منابع مذکور به شبکه خبری سی ان ان گفته است که نشانه ای دال برای احضاریه مولر برای ترامپ وجود ندارد. «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ روز جمعه بار دیگر با مصاحبه مولر با رئیس جمهور مخالفت و تاکید کرد که به تحقیقات مولر اطمینان ندارد. 

دفتر مولر روز جمعه هزینه های تحقیقات دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا برای وزارت دادگستری آمریکا را بیش از 25 میلیون دلار اعلام کرد. ترامپ تاکنون بارها از این تحقیقات انتقاد کرده است و از عنوان «شکار ساحره» برای بی نتیجه بودن آن استفاده کرده است. وی مولر را به هدر دادن بیش از 40 میلیون دلار برای اثبات این که «تبانی در کار نبوده» متهم کرده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: یمن وزیر دفاع رسانه سنا القاعده رئیس جمهور ایران مکزیک کاخ سفید دلار پول مصاحبه مسکو انتخابات روسیه انتخابات آمریکا وزارت دادگستری بودجه جنگ دولت قتل یمن پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ

یک سناتور آمریکایی اظهار کرد اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، او نمی‌تواند ادامه کمک‌ها به اوکراین را تضمین کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور جمهوری خواه دن سالیوان از ایالت آلاسکا اظهار کرد او نمی تواند ادامه کمک رسانی به اوکراین را تضمین کند اگر ترامپ بار دیگر در ماه نوامبر به عنوان رئیس جمهور کشور انتخاب شود.

وی در مصاحبه با شبکه سی بی اس در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا او می تواند تضمین کند که آمریکا همچنان در کنار اوکراین می ماند اگر ترامپ بار دیگر به کاخ سفید بازگردد؟ گفت: من نمی توانم هیچ چیزی را تضمین کنم اما به راستی خوب است که رئیس جمهور زلنسکی نگاهی به افغانستان بیاندازد زیرا این کشور چیزهای زیادی را از دست داد.

اشاره سالیوان به اظهارات اخیر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پس از تصویب بودجه کمکی حدود 61 میلیارد دلاری در کنگره آمریکا برای این کشور در مقابله با روسیه است. زلنسکی پس از تصویب این بودجه گفته بود: اختصاص بودجه برای کمک به اوکراین، نشان می دهد که کشورش افغانستان دوم نیست و آمریکا در کنار اوکراین ایستاده است.

سالیوان ادامه داد من فکر می کنم ما باید به شرایط اوکراین نگاه کنیم. من قویا معتقدم به دلیل ضعف دولت بایدن، آنها هر ساله هزینه های دفاعی را در بودجه کشور کاهش دادند. سیاست های انرژی آنها نیز منعکس کننده ضعف آنهاست و خروج ناشیانه آمریکا از افغانستان، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به حمله به اوکراین، تشویق کرد.

این در حالی است که مجلس نمایندگان با 311 رای موافق و 112 رای مخالف در نهایت کمک 60.84 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

این لایحه اکنون به مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است فرستاده خواهد شد و به احتمال زیاد در آنجا مورد تایید متحدان دولت جو بایدن قرار خواهد گرفت.

این طرح ماه‌هاست به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

این کمک‌ها به معنی تامین مهمات توپخانه و موشک‌های دفاع هوایی خواهد بود. دولت کی‌یف، که به شدت به این کمک‌ها نیاز دارد، بارها از کنگره آمریکا خواسته آن را تصویب کند چرا که این کمک‌ها را مسئله مرگ و زندگی برای اوکراین اعلام کرده است.

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا کمک 26.38 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی را با 366 رای موافقت در مقابل 58 رای مخالف به تصویب رساند. علاوه بر این، 8 میلیارد دلار برای کشورهای دوست و متحد آمریکا در حوزه هند-اقیانوس آرام شامل تایوان، و مبلغی نیز برای کمک های بشردوستانه برای غیرنظامیان غزه و دیگر مناطق درگیر جنگ اختصاص داده شد. همچنین قوانینی مربوط به امنیت ملی آمریکا از جمله ممنوعیت احتمالی شبکه اجتماعی تیک تاک، تصویب شد.

در همین حال سناتور جمهوری خواه ران جانسون از ایالت ویسکانسین، مجلس نمایندگان آمریکا را به دلیل تصویب لوایح کمک های خارجی مورد انتقاد قرار داد و گفت: کنگره پولی را برای این لوایح اختصاص داده که ما نداریم.

وی در جریان یک مصاحبه افزود: آمریکا به جای ارسال کمک های خارجی به کشورهای دیگر باید بر تضمین امنیت مرزهای خود تمرکز کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ نیز در ماه های اخیر درباره ارسال کمک ها به اوکراین ابراز تردید کرده  و اظهار داشته که حمایت از اوکراین منافع حیاتی آمریکایی ها نیست. با این حال ترامپ در دیدار با مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان موافقت خود را با اعطای کمک ها به اوکراین به صورت وام، اعلام کرده است.

پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجیپیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده 6 ژانویه برای ترامپبهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ