Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@19:25:42 GMT

حاجی دلیگانی: مخالف افزایش قیمت بنزین هستیم

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۲۲۲۵

حاجی دلیگانی: مخالف افزایش قیمت بنزین هستیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بنا نداریم قیمت سوخت بنزین را افزایش دهیم و مخالف بالا رفتن قیمت‌ها هستیم.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه قانون طرح کارت سوخت بنزین در ۲ سال گذشته توسط نمایندگان در مجلس پیگیری و با رأی بهارستان‌نشینان تصویب شد، اظهار داشت: این قانون پس از کسب رأی در مجلس ابلاغ شد و دولت موظف به اجرای آن در یکسال ‌گذشته بود اما بنا به‌دلایلی از سوی دولت اجرایی نشد اما در شرایط فعلی درصدد اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیرامون اینکه تنها راه کنترل مصرف سوخت در کشور اجرای قانون کارت سوخت بنزین است، افزود: براساس گفته‌ها متاسفانه روزانه ۱۰ میلیون لیتر بنزین و ارقام بالایی قاچاق گازوئیل از طریق مرزهای کشورها صورت می‌گیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس درباره اینکه با برقراری کارت سوخت بنزین میزان قابل توجهی از قاچاق سوخت کشور جلوگیری می‌شود، بیان کرد: با اجرای این طرح نه تنها می‌توانیم آمار دقیقی از مصرف سوخت در کشور را داشته و کنترل کنیم بلکه امنیت بیشتری برای پیشگیری از سرقت خودروها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دخل و خرج دولت با چه تغییراتی از بهارستان عبور می‌کند؟ ۵ سناریو برای قیمت گذاری و توزیع «بنزین» مخالفت کمیسیون انرژی با افزایش قیمت بنزین

وی بیان اینکه با وجود کارت سوخت امکان قاچاق سوخت کاهش می‌یابد، گفت: با اجرای این طرح ورودی و خروجی جایگاه‌های سوخت به وسیله سامانه هوشمند قابل ردیابی است؛ زیرا پس از تک‌نرخی شدن قیمت بنزین و عملا با بلااستفاده شدن کارت سوخت مشاهده کردیم که مصرف بنزین افزایش چشمگیری داشته است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: نبود کارت سوخت به افزایش باندها و قاچاق سازمان‌یافته در بنزین کمک می‌کند، و از سوی دیگر افرادی با کمین در مسیر رانندگان، جایگاه‌داران و انبارداران با دور زدن قانون مشکلاتی را ایجاد می‌کنند، اما با اجرای آن براساس میزان تحویل بنزین از قاچاق ممانعت خواهد شد.

وی با مخالفت از طرح افزایش قیمت بنزین در کشور، افزود: ما مخالف هستیم که قیمت سوخت اضافه شود، زیرا با افزایش قیمت‌ها براساس تجربه‌ چندین ساله مصرف سوخت در کشور نه تنها کنترل نمی‌شود بلکه شاهد رشد مصرف نیز بوده‌ایم و از سوی دیگر بالا رفتن نرخ بنزین می‌تواند شوک جدید تورمی به جامعه از لحاظ روانی القا کند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: قانون بازنشستگان بازار سکه و ارز ظریف اعتراضات فرانسه افزایش قیمت بنزین بهارستان دولت قاچاق سوخت کارت سوخت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در واکنش به این نکته که «خواست نمایندگان یک جلسه فوق‌العاده درخصوص مساله ارز در صحن بود نه در دفتر رییس مجلس»، گفت: بله، نظر ما همین است باید می آمدند در صحن و شفاف مطالب بیان می‌شد، ما گفتیم که در صحن، جلسه [فوق العاده ارزی] برگزار شود نگفتیم که بروید و جداگانه جلسه بگذارید.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: با این جلسات چند نفره جداگانه نتیجه نمی‌گیریم و الان هم که مشکلات حل نشده است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: به نظر ما اگر قانون را رعایت می‌کردند این مشکلات را نداشتیم، بانک مرکزی قانون را رعایت نمی‌کند چه قانونی که اخیرا تصویب کردیم و چه احکامی که در برنامه مصوب شده؛ اگر این قوانین و احکام از سوی بانک مرکزی رعایت شود این مشکلات را نخواهیم داشت.

وی ابراز داشت: ما همچنان مطالبه برگزاری جلسه ارزی در صحن را داریم و معتقدیم که همه نمایندگان باید در جریان این موضوع قرار بگیرند نه اینکه یک جلسه جدا باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898959

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • حاجی دلیگانی: جلسه فوق‌العاده ارزی باید در صحن برگزار شود نه جداگانه
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید