Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@11:21:32 GMT

ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان متوقف شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۲۲۲۷

رکنا: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای پیگیری تخلف ساخت و ساز در حریم مجموعه جهانی کاخ گلستان از بازار ناصر خسرو بازدید کرد و گفت: امروز از دادستانی درخواست کردیم به این موضوع ورود و ساخت‌وساز را متوقف کند.

علی‌اصغر مونسان با حضور در بازار Store ناصر خسرو و حریم کاخ جهانی گلستان درباره ساخت و ساز در حریم این مجموعه جهانی یونسکو و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنده 10 روز پیش متوجه این ساخت و ساز شدم و کار حقوقی را برای جلوگیری از تخلفات این ساخت و ساز شروع کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این ساخت و ساز در چند وجه دچار تخلف شده است از جمله در ارتفاع و همچنین حریم کاخ جهانی گلستان را نیز دچار مشکل کرده است.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به دیدار خود با دادستان تهران بیان داشت: متأسفانه به بنده اعلام کرده بودند که جلوی ساخت و ساز گرفته شده است ولی هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم که ساخت و ساز ادامه دارد و در دیدار با آقای جعفری دولت آبادی که صورت می‌پذیرد درخواست می‌کنیم تا این ساخت و ساز متوقف شود. مونسان ادامه داد: ساخت و ساز در حریم کاخ جهانی یونسکو خارج از قواعد سازمانی میراث فرهنگی بوده و تخلف است و انتظار داشتیم شهرداری نیز این ساخت و ساز را متوقف می‌کرد که متأسفانه این‌گونه نبوده است. وی در تشریح چگونگی ارائه مجوز برای چنین ساخت وسازی در حریم کاخ جهانی گلستان توضیح داد: این موضوع به سال 95 برمی‌گردد که هم اداره کل میراث فرهنگی تهران و همچنین شهرداری منطقه 12 باید برای دادن چنین مجوزی پاسخگو باشند و در این راستا معاون میراث فرهنگی کشور پیگیر این مشکلات خواهد بود.

همچنین در ادامه بازدید معاون رئیس جمهوری از تخلف ساخت و ساز در حریم کاخ جهانی گلستان، طالبیان - معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری- نیز در توضیح بیشتری نسبت به تخلفات در این ساخت و ساز در حریم کاخ جهانی گلستان عنوان کرد: ساخت و ساز از منظر ارتفاع دچار تخلف شده است؛ همچنین ساخت و ساز وارد کوچه شده است و این در حالی است که طبق اسنادی که در کاخ گلستان موجود است این زمین‌ها اجاره کاخ گلستان بوده و فیش‌های آن نیز موجود است ولی مالک آن مدعی است که سند 6 دانگ دارد بنابراین باید سند 6 دانگ مالک با فیش‌های اجاره‌ای کاخ گلستان با هم مقایسه شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

شرایط ثبت نام کارت سوخت/ دیگر تمدید نمی شود تشنج بازیگر معروف ایرانی سر صحنه فیلمبرداری/ او بستری شد !+عکس ارتباط پنهانی مهاجم معروف لیگ برتر ایران با یک زن غریبه برای او دردسرساز شد +عکس مهناز افشار در دادسرای تهران تعهد داد خطا نکند! تجاوز شنیع به دختر 14 ساله که مسافر بود! +عکس مسعود با یک جمله دختر 18 ساله را تحت تاثیر قرار داد/ او باید به خلوت 6 مرد می رفت! اعدام برای نویسنده ایرانی که به دختران تجاوز می کرد! محاکمه پسر شیطان صفت/ سحر 14ساله: فرید با وعده هایش خامم کرد+ عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا چرا ترامپ کنار رضاپهلوی نایستاد؟ مرسدس بنز با پوشش برلیان در تهران! + عکس زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد پریناز ایزدیار: بازار پرنده‌فروشان فریدونکنار را تحریم کنید / میهمان‌کشی رسم ما نیست! حمید چند روز دیگر اعدام می شود / او از مردم کمک خواست جزییات قتل زن مشهدی پس از عمل سزارین / رها کردن جسد سوخته وی در کوه

منبع: رکنا

کلیدواژه: بازار Store گلستان دادستان تهران تخلف کاخ حریم عکس دختر جوان مردم طلاق پلیس زندگی اعدام قتل آزار و اذیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنبیه اسراییل ضرورت داشت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد موسوی ظهر دوشنبه با اشاره به حملات موشکی و پهپادی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آن را موجی از خوشحالی برای مسلمانان و آزادیخواهان جهان دانست و گفت: این اقدام نشان‌دهنده اقتدار و قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تنبیه اسرائیل، اضافه کرد: تبیین این موضوع باید در دستور کار همه مسئولان و آحاد مردم قرار گیرد و مسئولان آن را به درستی تبیین کنند.

امام جمعه گلستان با اشاره به تحقق وعده الهی مبنی بر حمله غرور آفرین رزمندگان به اسرائیل، آن را اتفاقی مبارک دانست و بر لزوم شکرگزاری از خداوند متعال در این زمینه تاکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گلستان ضمن تاکید بر نقش مهم شورای فرهنگ عمومی در تبیین و اجرای سیاست‌های فرهنگی در سطح منطقه، خواستار ورود فعالانه این شورا به موضوعات مختلف فرهنگی شد.

موسوی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم، بر لزوم تلاش برای تحقق این شعار و جلب مشارکت مردم در این زمینه تاکید کردن و افزود: می‌بایست موانع تولید رفع و از صاحبان صنعت و تولید حمایت شود.

وی با انتقاد از عدم فعالیت برخی مجموعه‌های فرهنگی در بهارستان، خواستار احیای فعالیت این مجموعه‌ها و برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی در سال جدید شد.

امام جمعه شهر گلستان در این نشست با تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی در سال جدید، بر لزوم مشارکت آحاد مردم در این زمینه تاکید کرد.

کد خبر 6078854

دیگر خبرها

  • تعلیق پرواز‌ها به مقصد رژیم صهیونیستی
  • تنبیه اسراییل ضرورت داشت
  • ساخت ۳۰۶ واحد مسکونی در گنبد کاووس
  • برخورد با ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان
  • جلوگیری از ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان
  • جلوگیری از ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ های همدان
  • برخورد قانونی با ۷۴۶ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان ️
  • پایان زمین‌خواری در حریم پایتخت | جزییات تغییرات مدیریت ۶ هزار کیلومتر حریم مشخص شد
  • اگر جامعه جهانی رژیم اسرائیل را متوقف نکند همه متضرر خواهند شد
  • از دستبرد قاچاقچیان به حریم سنگ نگاره‌های برم دلک تا رخنه گیاهان خودرو در درون این اثر تاریخی