Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

شبکه تلویزیون رسمی رژیم اسرائیل فاش کرد که یک کشور عرب حوزه خلیج فارس چند سال پیش خواهان خریداری پهپاد "هرمس 450" ملقب به «زیک» بود.

به گفته این شبکه، مسئولان امنیتی در تل آویو درخواست این کشور عرب حوزه خلیج فارس را رد کردند و همین امر سبب شد تا این کشور از چین پهپاد خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت جنگ رژیم اسرائیل در واکنش به این امر اعلام کرد که درباره قراردادهای امنیتی صادرات اظهار نظر نمی کند .

با وجود بایکوت رژیم اسرائیل درخصوص نام این کشور عرب حوزه خلیج فارس به درخواست واحد نظارت نظامی این رژیم، شبکه تلویزیون رسمی رژیم اسرائیل اعلام کرد که نام این کشور امارات است که در سال 2017 میلادی قراردادی با چین برای خریداری پهپاد به منظور اجرای عملیات هجومی و ترور در یمن امضا کرد.

این امر برخی خبرها و گزارش ها درخصوص رویکرد بعضی از کشورهای عربی و اسلامی برای توسعه همکاری نظامی و اطلاعاتی با رژیم اسرائیل را دور از انظار عمومی تقویت می کند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در اواخر ماه نوامبر گذشته در تحقیقاتی فاش کرد: عربستان از سامانه های جاسوسی الکترونیکی اسرائیلی موسوم به "بیگاسوس 3" استفاده می کند که بر اساس تماس ها و قراردادهای امضا شده بین سال های 2014 تا 2017 میلادی از شرکت اسرائیلی "ان. اس. او" خریداری کرد. ارزش اولیه این قرارداد 55 میلیون دلار از مجموع 208 میلیون دلار قراردادهای یاد شده بود.

واحد صادرات نظامی وزارت جنگ رژیم اسرائیل ارائه اطلاعات درباره مبادلات تجاری نظامی با کشورهای عربی و اسلامی را که روابط دیپلماتیک با تل آویو ندارند، مستثنی کرده است.

بر اساس اطلاعات سال 2017 وزارت جنگ رژیم اسرائیل، صادرات سلاح تل آویو در سال 2017 میلادی با رشد 40 درصدی در مقایسه با سال قبل از آن به 9 میلیارد و دویست میلیون دلار رسیده است که 58 درصد این صادرات به کشورهای آسیایی و حاشیه اقیانوس آرام بوده است.

ایال علیمه تحلیلگر امور نظامی و امنیتی در رادیوی رژیم اسرائیل به شبکه الجزیره گفت: برخی کشورهای عربی و اسلامی روابط امنیتی و قراردادهای نظامی خود با تل آویو را پوشیده نگه داشته اند. این امر به نفع اسرائیل نیز هست، زیرا نمی خواهد برای این کشورها که رابطه دیپلماتیک با اسرائیل ندارند یا روابط آنها اساسا از حساسیت برخوردار است، چالش یا مشکلی پیش بیاید.

به گفته وی، درخواست امارات برای خرید پهپاد از رژیم اسرائیل "عجیب و غریب" نیست، زیرا نتانیاهو نخست وزیر و سایر سران این رژیم از "روابط مستحکم" بین تل آویو و کشورهای عربی سخن گفته اند که به درخواست این کشورها همچنان محرمانه باقی مانده است.

وی درباره ماهیت روابط امنیتی و نظامی بین رژیم اسرائیل و کشورهای عربی گفت: می توانیم از قراردادهای سلاح های پیشرفته و سامانه های فناوری یا پروژه های نظامی تولیدات مشترک صنایع نظامی اسرائیل و آمریکا سخن بگوییم که مورد توجه کشورهایی در خاورمیانه است که برای بستن قراردادها با تل آویو به سرعت وارد عمل شده اند.

علیمه گفت: رواج قراردادهای تسلیحاتی و افزایش سخن درباره آنها در این مرحله دارای پیش زمینه همکاری اطلاعاتی و هماهنگی امنیتی اسرائیل با "کشورهای میانه روی عرب" در زمینه "مبارزه با تروریسم" بوده است.

بیشتر بخوانید

کالاهای سعودی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین؛ ریاض راهبر قطار عادی‌سازی روابط

علمای فلسطین: عادی‌سازی روابط با تل‌آویو خنجری در قلب امت اسلام است

چه کسی به کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو چراغ سبز نشان داد؟

تلاش رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط با سودان و بحرین

طومار مردمی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در مخالفت با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

"نمرود جون" مدیر مرکز تخصصی "میتفیم" رژیم اسرائیل که در زمینه سیاست خارجی رژیم اسرائیل و خاورمیانه فعالیت می کند، نیز در گفت وگو با شبکه الجزیره از تاریخ گسترده روابط سری بین این رژیم و برخی کشورهای عربی در زمینه امنیتی، نظامی، دیپلماتیک، اطلاعاتی و و تسلیحاتی سخن گفت.

وی افزود: موضوع جدید این است که پشت پرده این روابط و قراردادها اکنون فاش و منتشر می شود. اسرائیل با قرارداد فروش پهپاد به یک کشور عرب خلیج فارس مخالفت کرد زیرا اساسا نمی خواست فناوری آن حتی در اختیار کشورهایی که آنها را دوست می داند، قرار گیرد یا اینکه چه بسا این درخواست را به خاطر مخالفت آمریکا رد کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: تلویزیون چین جنگ یمن هاآرتص عربستان جاسوسی دلار رشد اقیانوس آرام فناوری خاورمیانه قلب رژیم صهیونیستی سودان حاشیه خلیج فارس سیاست خارجی پشت پرده جنگ حوزه خلیج فارس خلیج فارس کشورهای عربی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت المیادین از جزئیات مذاکرات حماس و تل‌آویو

شبکه المیادین به نقل از منابع ویژه خود جزئیات مذاکرات غیرمستقیم تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، یک منبع ویژه در مقاومت اسلامی فلسطین امروز-سه‌شنبه- در اظهاراتی گفت که به‌رغم دشواری در مذاکرات ‌و مخالفت جنبش حماس با پیشنهادهای رژیم صهیونیستی اما مذاکرات همچنان ادامه دارد.

این منبع ویژه در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: به‌رغم انعطاف جنبش حماس به‌ویژه در مساله تبادل اسرا و کاهش تعداد آن‌ها به منظور اثبات حسن‌نیت، اما اسرائیل در پاسخ تعداد اسرا را به کم‌ترین حد کاهش داد و پاسخ اسرائیل در مورد مساله اسرا بدتر از پاسخ قبلی بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات گفت: جنبش حماس پیشنهاد اسرائیل در مورد تعداد و مکانیزم بازگشت آوارگان را نپذیرفت. اسرائیل پیشنهاد داد که آوارگان به اردوگاه‌هایی در شمال غزه تحت نظارت سازمان ملل انتقال داده شوند و حماس این پیشنهاد را نپذیرفت.

این منبع افزود: حماس و مقاومت بر این مساله پافشاری دارند که آوارگان به خانه‌های خود بازگردند، حتی اگر ویران شده‌ باشند. رژیم اسرائیل پیشنهاد بازگشت تدریجی و مشروط آوارگان زن، کودک و سالخورده را داد که تعداد آن‌ها تقریبا ۶۰ هزار آواره است درحالی که آمار کلی آوارگان بیش از ۸۰۰ هزار نفر است.

وی همچنین تاکید کرد: اسرائیل مساله ایجاد آتش‌بس را ذکر نکرده و پیشنهاد روشنی در مورد خروج از مناطق پرجمعیت نداده است. روشن است که رژیم اشغالگر به دنبال تقویت حضور خود در شمال، مرکز، شرق و جنوب نوار غزه است. جنبش حماس و مقاومت بر دیدن نقشه‌ها و خروج کامل اسرائیلی‌ها از نوار غزه پافشاری دارند.

این منبع در ادامه اظهارات خود گفت که جنبش حماس بر بازگشت آژانس آنروا به شهر غزه و شمال این باریکه پافشاری دارد اما اسرائیل این مساله را نمی‌پذیرد.

این در حالی است که در پی انتشار اخباری مبنی بر خروج هیأت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی از دوحه، سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز (سه‌شنبه) با تکذیب این خبر از ادامه مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه خبر داد و گفت، رایزنی‌ها میان طرفین در سطح تیم‌های فنی ادامه دارد.

او گفت: جدول زمانی مشخصی برای مذاکرات وجود ندارد، اما با شرکای خود به تلاش‌های میانجی‌گری ادامه می‌دهیم. مشکلات میدانی در زمینه مذاکرات وجود دارد، اما دیدارها همچنان در دوحه ادامه دارد.

او درباره تصویب قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در نشست دوشنبه شورای امنیت نیز تاکید کرد: امیدواریم تصمیم شورای امنیت بر مذاکرات آتش‌بس منعکس شود.

این مقام قطری همچنین اضافه کرد: هیأت اسرائیل از دوحه خارج نشده و بخشی از هیأت همچنان در دوحه حضور دارد.

با گذشت ۱۵ روز از ماه مبارک رمضان، فعلا از توافق آتش‌بس در غزه خبری نیست.

حماس خواهان هرگونه توافقی است که شامل پایان دائمی جنگ باشد، در حالی که اشغالگران قصد دارند آن را تا دستیابی به هدف ادعایی یعنی «نابودی حماس» ادامه دهند.

به گفته منابع رسمی فلسطینی، اشغالگران دست‌کم ۹۱۰۰ فلسطینی را در زندان‌های خود نگه داشته‌اند، در حالی که تعداد اسرای صهیونیست در غزه به دلیل امتناع حماس از افشای این تعداد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این در حالی است که رسانه‌های عبری از بین ۲۴۰ تا ۲۵۳ اسیر صهیونیست، از جمله سه نفر آزاد شده و ۱۰۵ نفر که توسط حماس در یک معامله تبادل اسیران در نوامبر گذشته آزاد شدند، صحبت می‌کنند.

جنبش حماس در عین حال از کشته شدن ۷۰ نفر دیگر در نتیجه بمباران اشغالگران خبر داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • درخواست آمریکا برای مشارکت ژنرال‌هایش در طراحی حمله به رفح
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • آمریکا: به اسرائیل فقط مشاوره نظامی می‌دهیم
  • درخواست سناتور آمریکایی برای مشروط کردن صادرات سلاح به تل آویو
  • روایت المیادین از جزئیات مذاکرات حماس و تل‌آویو
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم
  • تل‌آویو برای سناریوی توقف کمک تسلیحاتی آمریکا آماده می‌شود