Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چندماهی است که قیمت اقلام اساسی در بازار دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است که با سقوط نرخ دلار به کانال ۱۰ هزار تومان، انتظار آحاد جامعه برآن بود که ترمز گرانی ها کشیده شود.

ناگفته نماند که گزارش های میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، برنج، حبوبات، روغن، آجیل و خشکبار نه تنها در بازار کاهشی نداشته بلکه روند افزایشی و با ثباتی را در بازار  تجربه کرده که این امر واکنش بسیاری از مصرف کنندگان را به همراه داشته است چرا که با افزایش نرخ دلار، قیمت تمامی کالاها به سبب جو روانی بازار سیر صعودی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مسئولان بر این باروند که قیمت اقلام تحت تاثیر افزایش قیمت ارز به سرعت در بازار افزایش می یابد، در حالیکه با سقوط نرخ دلار  و سودجویی دلالان ماه ها زمان نیاز است تا قیمت ها به روال سابق بازگردد.

به نظر می رسد با توجه به اختصاص ارز یارانه ای به واردات نهاده های دامی، مسئولان با اعمال نظارت بیشتر باید از نوسان قیمت ذرت و کنجاله سویا که تاثیر بسزایی در افزایش قیمت تمام شده محصولاتی نظیر گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ دارد، جلوگیری کنند.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا از آخرین وضعیت تاثیر کاهش نرخ ارز بر بازار اقلام اساسی با خبر شویم:

قیمت اقلام اساسی باید درصد ۶۰ کاهش داشته باشد

قاسمعلی حسنی دبیر کل بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،  با اشاره به تاثیر کاهش نرخ دلار بر قیمت اقلام اساسی اظهار کرد: اگرچه عموم مردم با کاهش ۷ تا ۸ هزار تومانی نرخ دلار انتظار داشتند که قیمت اقلام اساسی نظیر حبوبات، برنج، قند و شکر، روغن و... به همین نسبت در بازار کاهش یابد، اما متاسفانه سودجویی واردکنندگان، کم فروشی و گران فروشی کارخانه‌های تولیدی و امید به افزایش مجدد قیمت‌ها موجب شده است تا روند نزولی قیمت نرخ دلار تاثیر چندانی بر بازار اقلام اساسی نداشته باشد.

وی افزود: با کاهش نرخ دلار از مرز ۱۸ هزار تومان به کانال ۱۰ هزار تومان انتظار برآن بود که قیمت اقلام اساسی ۶۰ تا ۷۰ درصد ارزان شود، درحالیکه هم اکنون قیمت‌ها تنها ۵ درصد در بازار اُفت داشته است.

حسنی، آزاد سازی نرخ ارز را تنها راهکار تنظیم بازار اقلام اساسی دانست و گفت: با آزاد سازی نرخ ارز به سبب از بین رفتن انحصار و ایجاد رقابت میان واردکنندگان قیمت‌ها واقعی می‌شود، این درحالی است که در شرایط فعلی علی رغم اختصاص ارز یارانه‌ای به واردات، کالا با ارز آزاد در بازار به فروش می‌رسد که این امر به معنای سودجویی ۲۰۰ درصدی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با آزاد سازی نرخ ارز، عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت هاست، بیان کرد: تا زمانی که رقابت شفاف و واقعی میان واردکنندگان با آزادسازی نرخ ارز ایجاد نشود، روند افزایش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کاهش قیمت رب گوجه در بازار ملموس نیست، افزود: علی رغم افزایش چشمگیر قیمت رب گوجه در ماه‌های اخیر به دنبال ممنوعیت صادرات، قیمت تنها ۱۰ درصد در بازار کاهش یافته است.

حسنی در پایان تصریح کرد: با وجود کاهش نرخ دلار و مواد اولیه، اما قیمت درج شده بر روی کالا مربوط به ۲ تا ۳ ماه گذشته است.

نوسان نرخ ارز یکی از عوامل اُفت قیمت آجیل و خشکبار

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به اینکه نوسان نرخ ارز یکی از عوامل کاهش قیمت آجیل و خشکبار است، اظهار کرد: نوسان نرخ ارز یکی از دلایل گرانی خشکبار در بازار به شمار می‌رود که تنها روند نزولی قیمت دلار، کاهش ۱۰ درصدی نرخ اقلام آجیل و خشکبار را به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد عامل گرانی اقلام آجیل و خشکبار مربوط به سودجویی دلالان است، افزود: همچنین کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی تولید ناشی از سرمازدگی بهاره نسبت به مدت مشابه سال قبل در گرانی بی تاثیر نبوده است.

احمدی، ۳۰ درصد قیمت‌های فعلی آجیل و خشکبار را کاذب برشمرد و گفت: با توجه به اُفت قیمت دلار انتظار می‌رود که روند نزولی قیمت آجیل و خشکبار در بازار کاهش یابد تا قدرت خرید مردم بالا رود چرا که با نوسان ۱۰۰ درصدی قیمت اقلام آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل رکود سنگینی بر بازار حاکم است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به اینکه قیمت اقلام برحسب نرخ دلار کاهش نیافته است، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو اقلام آجیل و خشکبار براساس کیفیت، نوع جنس و... با نرخ‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود که این امر به معنای گران فروشی نیست.

وی در پایان تصریح کرد: با استمرار روند نزولی قیمت دلار انتظار می‌رود که قیمت آجیل و خشکبار به نرخ واقعی خود برسد تا بازار به رونق برسد.

سقوط نرخ دلار بر اُفت قیمت میوه تاثیری نداشته است

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به اینکه کاهش نرخ دلار بر بازار میوه تاثیر چندانی نداشته است، اظهار کرد: با توجه به آنکه ۹۵ درصد میوه‌های موجود در بازار داخلی بوده و تنها ۵ درصد اقلام همچون موز، آناناس، انبه و نارگیل وارداتی است، از این رو کاهش یا افزایش نرخ دلار تاثیر چندانی بر بازار ندارد.

وی افزود: اگرچه با افزایش نرخ دلار، قیمت تمامی اقلام اعم از میوه و صیفی تحت تاثیر جو روانی بازار سیر صعودی دارد، اما کاهش نرخ دلار در عموم مردم کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

کارگر ادامه داد: با وجود آنکه با افزایش نرخ دلار، مغازه داران قیمت روز را مبنای بازار قرار می‌دهند، اما با کاهش قیمت توجهی به این موضوع ندارند و معتقدند که این اجناس با نرخ قبلی خریداری شده است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه رونق صادرات ناشی از نوسان نرخ ارز یکی از عوامل گرانی به شمار می‌رود، بیان کرد: به عنوان مثال در ماه‌های اخیر رونق صادرات گوجه فرنگی به دنبال نوسان نرخ ارز موجب شد تا قیمت محصول بر مبنای دلار در بازار عرضه شود، درحالیکه مقایسه دلار با ریال اصولی نیست.

وی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه احتساب اقلام صادراتی بر مبنای دلار اصولی نیست، از این رو مسئولان ذی ربط باید پاسخگوی این امر باشند چرا که افزایش چشمگیر قیمت محصولات در بازار داخل بر رکود بازار دامن می‌زند.

قیمت گوشت قرمز همچنان در بازار بالاست

علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به تاثیر کاهش نرخ دلار بر بازار گوشت قرمز اظهار کرد: با توجه به آنکه دام کافی در میادین عرضه نمی‌شود، از این رو کاهش نرخ ارز تاثیری بر اُفت قیمت گوشت در بازار ندارد.

وی افزود: با وجود افزایش روزمره قیمت دام زنده، دامداران انگیزه‌ای برای فروش دام ندارند که همین امر به سبب کمبود، بر نوسان نرخ دام زنده اثرگذار است.

ملکی ادامه داد: در ماه‌های اخیر که قیمت دلار به طور لحظه‌ای در نوسان بود، مقدار قابل توجهی دام از مرز‌های کشور خارج شد که همین امر بر کمبود دام زنده در بازار داخل و افزایش قیمت دامن زد از اینرو  کاهش نرخ دلار نمی‌تواند بر کنترل قیمت در بازار تاثیر چندانی داشته باشد چرا که دامی برای عرضه در میادین موجود نیست.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، نرخ هر کیلو دام زنده را ۲۸ تا ۳۰ هزارتومان و شقه گوسفندی بدون دنبه را ۶۹ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به وضعیت کنونی بازار نمی‌توان پیش بینی خاصی  راجع به وضعیت قیمت داشت.

کاهش نرخ دلار ارتباطی به نهاده های دامی ندارد

عظیم حجت عضو اتحادیه مرغدران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به اینکه اُفت قیمت دلار ارتباطی به نرخ نهاده های دامی ندارد، اظهار کرد: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی، کاهش نرخ دلار ارتباطی به نهاده‌های دامی ندارد.

وی افزود: علی رغم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی و کاهش نرخ دلار، قیمت ذرت و کنجاله سویا، نه تنها کاهشی نداشته بلکه طی یک ماه اخیر ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان افزایش یافته است.

حجت ادامه داد: با وجود آنکه ۷۰ درصد قیمت تمام شده تولید مرغ مربوط به نهاده‌های خوراک دام است، بنابراین افزایش قیمت نهاده‌های دامی بر قیمت تمام شده و فروش تاثیر بسزایی دارد.

این مقام مسئول از رشد ۱۰۰ درصدی قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: در ماه‌های اخیر قیمت هر قطعه جوجه یکروزه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان بود، درحالیکه هم اکنون به ۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است که این امر ۱۲ تا ۱۳ درصد قیمت تمام شده تولید را افزایش می‌دهد.

به گفته وی افزایش قیمت دلار به سبب جو روانی بازار بر قیمت تمام شده تولید و کالای نهایی تاثیر بسزایی دارد چرا که به تبع نرخ دلار، قیمت عوامل تولید بالا می‌رود.

حجت در پایان با اشاره به اینکه در چندماه اخیر مرغداران برای جلوگیری از نوسان قیمت، به اندازه کافی اقدام به تولید مرغ کرده اند، تصریح کرد: با توجه به اعلام نرخ مصوب ۹۸۰۰ تومانی برای هر کیلو مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار نگرانی‌هایی در بین تولیدکنندگان ایجاد شده است که انتظار می‌رود براساس هزینه‌های تولید، تجدید نظری در نرخ صورت گیرد.

قیمت تخم مرغ با نوساناتی در بازار روبروست

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، درباره آخرین وضعیت بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۹ هزار تومان معادل شانه‌ای ۱۸ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر قیمت تخم مرغ ناشی از افزایش نرخ نهاده‌های دامی در بازار با نوساناتی روبرو بوده است، افزود: علی رغم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی، اما قیمت ذرت و کنجاله سویا با نوساناتی در بازار روبروست.

نبی پور در پایان قیمت هر کیلو ذرت تحویل به مرغدار را یک هزار و ۲۳۰ و کنجاله سویا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: اگرچه مشکلات حمل و نقل تا حدودی بهبود یافته است، اما نرخ نهاده‌های دامی با نوساناتی در بازار مواجه است.

سودجویی عوامل واسطه و افزایش قیمت های جهانی از جمله علل گرانی نهاده های دامی در بازار

مهدی مسعودی مدیرعامل اتحادیه تعاونی خوراک دام، طیور و آبزیان در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به علل نوسان نرخ نهاده های دامی در بازار اظهار کرد: علی رغم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده های دامی، اما قیمت آن تحت تاثیر مسائل مختلف همچون افزایش قیمت جهانی در بازه زمانی های مختلف با نوساناتی روبروست که این امر هیچ ارتباطی به سودجویی واردکنندگان ندارد.

وی افزود: با توجه به اختصاص ارز یارانه ای، واردکنندگان موظفند با احتساب سود معقول، نهاده های دامی نظیر ذرت و کنجاله سویا را در بازار عرضه کنند، در غیر این صورت دستگاه های ذی ربط با واردکنندگان متخلف برخورد می کنند.

مسعودی در پایان با اشاره به دیگر عوامل گرانی قیمت ذرت و کنجاله سویا در بازار تصریح کرد: قیمت ذرت و کنجاله سویا تحت تاثیر مسائلی همچون سودجویی عوامل واسطه، احتساب سود برای خریدهای مدت دار، مقدار تناژ خرید و هزینه های حمل و نقل در نوسان است.

گزارش از آزاده محبی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️ ️قیمت کالا‌ها به این شرح است:

برنج طارم اعلا-گیلان کیلو گرم ۱,۲۰۰,۰۰۰
برنج داخلی هاشمی-مازندران کیلو گرم ۱,۱۵۰,۰۰۰
برنج پاکستانی باسماتی کیلو گرم ۶۷۰,۰۰۰
برنج تایلندی غیر از هومالی کیلو گرم
برنج هندی ۱۱۲۱ کیلو گرم ۶۳۰,۰۰۰
برنج داخلی (خزر) کیلو گرم ۰
نخود داخلی (درجه یک) کیلو گرم ۷۲۰,۰۰۰
لوبیاچیتی داخلی (درجه یک) کیلو گرم ۹۵۰,۰۰۰
لوبیا قرمز داخلی (درجه یک) کیلو گرم ۱,۰۰۰,۰۰۰
لوبیا سفید داخلی (درجه یک) کیلو گرم ۱,۰۵۰,۰۰۰
لپه داخلی (درجه یک) کیلو گرم ۸۲۰,۰۰۰
عدس (درجه یک) کیلو گرم ۹۸۰,۰۰۰
سیب زرد (درجه یک) گرید وزنی هر عدد ۱۸۰ گرم کیلو گرم ۴۵۰,۰۰۰
سیب قرمز (درجه یک) گرید وزنی هر عدد ۱۸۰ گرم کیلو گرم ۴۵۰,۰۰۰
موز- (درجه یک) وارداتی کیلو گرم ۸۷۰,۰۰۰
گوجه فرنگی کیلو گرم ۲۲۰,۰۰۰
انار کیلو گرم ۰
سیب زمینی کیلو گرم ۲۳۰,۰۰۰
پیاز زرد کیلو گرم ۲۹۰,۰۰۰
خیار کیلو گرم ۲۵۰,۰۰۰
هندوانه کیلو گرم ۱۰۰,۰۰۰
نارنگی گرید وزنی هر عدد ۷۰ گرم کیلو گرم ۰
پرتقال تامسون شمال گرید وزنی هر عدد ۲۲۰ گرم کیلو گرم ۲۷۰,۰۰۰
پرتقال تامسون جنوب گرید وزنی هر عدد ۲۲۰ گرم کیلو گرم ۰
طالبی کیلو گرم ۳۵,۰۰۰
انگور کیلو گرم ۰
زردآلو کیلو گرم ۰
شلیل کیلو گرم ۰
هلو کیلو گرم ۰
گیلاس کیلو گرم ۰
لیموترش کیلو گرم ۴۵۰,۰۰۰
خرما مضافتی بم کیلو گرم ۱,۴۰۰,۰۰۰
خرمای کبکاب کیلو گرم ۵۰۰,۰۰۰
گوشت گوسفندی- شقه کیلو گرم ۶,۵۰۰,۰۰۰
گوشت گوسفندی ران گرم داخلی کیلو گرم ۶,۵۰۰,۰۰۰
گوشت گوساله (مخلوط) کیلو گرم ۵,۲۰۰,۰۰۰
گوشت گوساله ران گرم داخلی کیلو گرم ۵,۶۰۰,۰۰۰
گوشت مرغ (تازه) کیلو گرم ۸۲۵,۰۰۰
تخم مرغ داخلی شانه ۸۰۰,۰۰۰
جوجه یکروزه راس چهار منفی قطعه ۲۴۵,۰۰۰
مرغ زنده (درب مرغداری) کیلو گرم ۵۳۵,۰۰۰
گوسفند زنده کیلو گرم ۲,۹۰۰,۰۰۰
گوساله زنده کیلو گرم ۲,۱۵۰,۰۰۰
ماست پاستوریزه ۹۰۰ گرمی پرچرب (پگاه) گرم ۰
ماست ۹۰۰ گرمی ۱/۵% چربی (پگاه) گرم ۰
ماست دبه‌ای ۲۵۰۰ گرمی کم چرب (پگاه) دبه ۰
پنیر ۴۰۰ گرمی (پگاه) بسته ۰
پنیر ۵۲۰ گرمی تتراپک روزانه بسته ۸۱۰,۰۰۰
شیر استریل ۱ لیتری پاکتی پرچرب لیتر ۳۹۰,۰۰۰
شیرخام درب واحد صنفی کیلو گرم ۱۷۲,۵۰۰
شیر بطری ۱ لیتری کم چرب (پگاه) بطر ۱ لیتری
کره پاستوریزه ۱۰۰ گرمی (پگاه) بسته ۳۲۰,۰۰۰
کره پاستوریزه ۵۰ گرمی (پگاه) بسته ۱۶۹,۰۰۰
شکر یک کیلویی بسته ۳۴۰,۰۰۰
شکرسفید کیلو گرم ۰
قند شکسته کیلو گرم ۵۵۰,۰۰۰
چای خارجی دو غزال بسته ۵۰۰ گرمی ۳,۲۰۰,۰۰۰
چای خارجی (احمد عطری) بسته ۵۰۰ گرمی ۳,۲۰۰,۰۰۰
چای ساده گلستان بسته ۵۰۰ گرمی ۳,۲۰۰,۰۰۰
چای شکسته درجه یک فله داخلی کیلو گرم ۱,۷۵۰,۰۰۰
چای شکسته درجه دو فله داخلی کیلو گرم ۱,۴۰۰,۰۰۰
روغن نباتی جامد ۵ کیلویی ۳,۲۱۵,۰۰۰
روغن ۱۶ کیلوگرمی بهشهر حلب ۱۶ کیلویی ۸,۱۷۰,۰۰۰
روغن مایع آفتابگردان معمولی ۸۱۰ گرمی لادن بطری ۸۱۰ گرمی ۵۰۵,۰۰۰
روغن مایع سرخ کردنی معمولی ۸۱۰ گرمی بهار بطری ۸۱۰ گرمی ۵۰۵,۰۰۰
روغن نیمه جامد معمولی ۴/۵ کیلوگرمی حلب ۴/۵ کیلویی ۰
کنجاله سویا کیلو گرم ۲۷۵,۰۰۰
جو خارجی کیلو گرم ۱۲۵,۰۰۰
جو داخلی کیلو گرم ۰
ذرت خارجی کیلو گرم ۱۱۰,۰۰۰
ذرت داخلی کیلو گرم
سبوس گندم کیلو گرم ۸۵,۰۰۰
کاغذ چاپ ۷۰ گرمی اندونزی بند ۰
کاغذ چاپ ۷۰ گرمی صنایع چوب وکاغذمازندران ۷۰*۱۰۰ بسته ۰
کاغذروزنامه تولیدداخل عرض ۸۶ کیلو گرم ۰
کاغذ A۴ (بسته ۵۰۰ برگی) بسته ۱,۸۰۰,۰۰۰
دفترچه مشق دانش آموزی ۴۰ برگ یک رنگ چاپ جلد ۰
کاغذروزنامه وارداتی کیلو گرم
سیمان خاکستری تیپ ۲ فله تن ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
سیمان خاکستری تیپ ۱-۳۲۵ (پاکتی) پاکت ۷۵۰,۰۰۰
سیمان خاکستری تیپ ۲ -۵۰ کیلویی پاکت
سیمان سفید ۴۰ کیلوگرمی کیسه
گچ سفید کیسه ۳۰ کیلوگرمی کیسه ۳۰۰,۰۰۰
تیرآهن نمره ۱۴ ذوب آهن اصفهان کیلو گرم ۳۸۰,۰۰۰
تیرآهن نمره ۱۶ ذوب آهن اصفهان کیلو گرم ۳۴۰,۰۰۰
تیرآهن نمره ۱۸ ذوب آهن اصفهان کیلو گرم ۳۴۰,۰۰۰
میلگرد آجدار نمره ۱۲ کیلو گرم ۳۳۰,۰۰۰
میلگرد آجدار نمره ۱۴ کیلو گرم ۳۳۰,۰۰۰
ورق سیاه ۳ میلی متر مبارکه کیلو گرم ۴۹۰,۰۰۰
تیرآهن نمره ۲۷ سنگین ذوب آهن اصفهان کیلو گرم
نبشی نمره ۸ کیلو گرم ۳۳۰,۰۰۰
نبشی نمره ۱۲ کیلو گرم ۳۳۰,۰۰۰
سیم ۱.۵*۱ کلاف ۹,۶۰۰,۰۰۰
سیم ۲.۵*۱ کلاف ۱۵,۴۰۰,۰۰۰
لاستیک پرایدی بارز ۱۶۵/۶۵/۱۳ حلقه ۷,۵۲۶,۰۰۰
لاستیک پژویی بارز ۱۸۵/۶۵/۱۴ حلقه ۹,۸۷۵,۰۰۰
لاستیک بارز سمندی/ال نود ۱۸۵/۸۵/۱۵ حلقه ۱۰,۶۲۰,۰۰۰
لاستیک دنا ۷۵۰/۱۶ عقب نیسان حلقه ۳۲,۱۵۰,۰۰۰
لاستیک دنا ۷۰۰/۱۶ جلو نیسان حلقه ۳۱,۰۰۰,۰۰۰
لاستیک ۵/۲۲-۸۰/۳۱۵ اتوبوسی وکامیونی (هانکوک) حلقه ۰
لاستیک برند JINYU ۳۱۵/۸۰R۲۲.۵ (وارداتی ارز رسمی) حلقه ۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
لاستیک بارز اتوبوسی ۵/۲۲*۸۰*۳۱۵ حلقه ۰
لاستیک ۱۲*۲۴ پیروزی کامیونی حلقه ۱۱۷,۸۰۰,۰۰۰
روغن موتور ۱۲۰۰۰ ایرانول ۲۰w۵۰sj چهار لیتری گالن فلزی ۱,۶۱۰,۰۰۰
روغن موتور بهران پیشتاز ۲۰w۵۰sj چهار لیتری گالن پلاستیکی ۲,۰۴۰,۰۰۰
روغن موتور پارس پایا ۲۰w۵۰sj چهار لیتری فلزی گالن ۱,۷۶۹,۰۰۰
روغن موتور پاور اسپیدی ۲۰w۵۰sj چهار لیتری فلزی گالن ۱,۹۴۶,۰۰۰
روغن موتور بهران‌بندر CD۵۰ دیزلی سطل فلزی گالن ۲۰ لیتری ۷۳,۰۰۰,۰۰۰
مکمل بنزین کاسپین قوطی ۱,۳۱۹,۰۰۰
دستمال کاغذی سافتلن جعبه کاغذی ۱۰۰ برگ دولا بسته ۰
دستمال کاغذی تنو ۱۰۰ برگ ۲ لا بسته ۱۴۸,۰۰۰
دستمال کاغذی معمولی چشمک ۲۰۰ برگ بسته ۰
دستمال کاغذی ۳۰۰ برگ معمولی چشمک بسته ۰
صابون گلنار ۱۳۰ گرمی- عدد ۱۳۰ گرمی ۱۲۹,۶۰۰
مایع ظرفشویی پریل ۳۷۵۰ گرمی ۳۷۵۰ گرمی ۱,۷۶۳,۰۰۰
مایع ظرفشویی پریل ۱ لیتری ۵۱۶,۰۰۰
مایع دستشویی AVE طرح S ۵۰۰ گرمی ۴۰۲,۰۰۰
پودر دستی تاژ ۵۰۰ گرمی بسته ۰
پودر ماشینی ۵ آنزیم تاژ ۵۰۰ گرمی بسته ۰
پودر پرسیل ماشینی لوندر ۳۶۰ -۵۰۰ گرمی ۵۰۰ گرمی ۰
پودر پرسیل دستی لوندر ۳۶۰ -۵۰۰ گرمی ۵۰۰ گرمی ۰
پوشک بچه مای بیبی سایز ۴ بسته ۳۴ عددی بسته ۱,۶۶۰,۰۰۰
پوشک بچه مولفیکس سایز ۴ بسته ۳۴ عددی بسته ۱,۵۵۰,۰۰۰
تلویزیون ۴۳ اینچ LED ایکس ویژن xtu۵۷۰ دستگاه ۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰
تلویزیون ۵۵ اینچ LED ایکس ویژن xtu۷۲۵ دستگاه ۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تلویزیون LED اسنوا ۵۵ اینچ مدل SSD-۵۵SA۶۲۰ UL دستگاه ۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰
یخچال الکترواستیل مدل ESR۲۴ دستگاه ۰
یخچال فریزردوقلو الکترواستیل مدل ESR۲۴ دستگاه ۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
یخچال فریزر ۲۲ فوت سفید امرسان مدل BFN۲۲D-M/TP دستگاه ۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
لباسشویی ۶ کیلویی اسنوا نقره‌ای مدل SWD-۲۶۰S دستگاه ۰
ماشین لباسشویی ۷ کیلویی اتوماتیک سفید اسنوا مدل SWM-۷۱۱۲۱ دستگاه ۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ماشین لباسشویی ۷ کیلویی اتوماتیک سفید پاکشوما مدل TFU-۷۵۴۰۱WT دستگاه ۰
لباسشویی آبسال ۷ کیلویی سفید دستگاه ۱۳۷,۵۰۰,۰۰۰
لباسشویی سامسونگ هفت کیلوئی مدل ۱۲۴۳ سیلور دستگاه ۰
تک ماکارون ۵۰۰ گرمی بسته ۵۰۰ گرمی ۰
تک ماکارون ۷۰۰ گرمی بسته ۷۰۰ گرمی ۲۷۰,۰۰۰
زر ماکارون ۷۰۰ گرمی بسته ۷۰۰ گرمی ۲۷۰,۰۰۰
آب معدنی ۱/۵ بطری
تن ماهی ۱۸۰ گرمی شیلانه روغن معمولی قوطی ۱۸۰ گرمی ۹۰۰,۰۰۰
آبلیمو ۳۳۰ سی سی- یک و یک ۳۳۰ سی سی
رب گوجه فرنگی تبرک ۸۰۰ گرمی قوطی ۸۰۰ گرمی ۵۵۰,۰۰۰
رب گوجه فرنگی یک و یک ۸۰۰ گرمی قوطی ۸۰۰ گرمی ۵۹۰,۰۰۰

دیگر خبرها

  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • قیمت نفت نزولی شد
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه سوم اردیبهشت
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟