Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@18:12:58 GMT

پیاده‌روی موثرترین روش برای درمان وریدهای واریسی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۲۶۷۷

پیاده‌روی موثرترین روش برای درمان وریدهای واریسی

خبرگزاری ایسنا: یک متخصص پزشکی ورزشی می‌گوید، حرکت دوچرخه زدن و پیاده روی حتی اگر کوتاه مدت باشند برای سیاهرگ واریسی بسیار موثرند، ولی اگر طول مدت آن بیشتر و حداقل ۴۰ دقیقه و بدون استراحت باشند، در کاهش وزن هم تاثیرگذار خواهند بود.

دکتر احمد باقری مقدم افزود: شاید موثرترین راه پیشگیری و درمان ورید‌های واریسی، پیاده‌روی است و اگر زمان لازم برای پیاده روی‌های منظم ندارید سعی کنید در صورتی که از بیماری‌های دیگر مثل آرتروز زانو رنج نمی‌برید، از پله به جای استفاده از آسانسور و از پا‌ها به جای استفاده از ماشین شخصی یا وسیله نقلیه عمومی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: چاقی یکی از عوامل موثر در بروز و پیشرفت عروق واریسی است و پیاده روی در کنار تغذیه صحیح، نقش اصلی را در کاهش وزن بیماران دارد. البته دویدن هم به اندازه راه‌پیمایی سریع موثر است.

این متخصص پزشکی ورزشی خاطرنشان کرد: استفاده از دوچرخه متحرک، ثابت و حرکت پدال زدن در حالت خوابیده به پشت به طوری که پا‌ها تا جای ممکن بالا گرفته شوند نیز تاثیر بسزایی در این زمینه دارند. حرکت دوچرخه زدن و پیاده روی حتی اگر کوتاه مدت باشند برای سیاهرگ واریسی بسیار موثرند، ولی اگر طول مدت آن بیشتر و حداقل ۴۰ دقیقه و بدون استراحت باشند، در کاهش وزن هم تاثیرگذار خواهند بود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از تمرینات مناسب برای تقویت عضلات و پیشگیری از ورید‌های واریسی بلند کردن پا‌ها درحالت خوابیده به پهلو است. به طوری که روی سطح نسبتا سفت به بغل دراز بکشید و به آرامی یک پا را بالا بیاورید. لازم است این حرکت ۲۰ بار و حداقل ۵ ست، ۳ بار در روز انجام شود. همچنین بلند شدن روی پنجه‌ها از دیگر تمرینات برای پیشگیری و درمان ورید‌های واریسی است. البته این تمرین در تقویت عضلات پشت ساق پا نیز موثر است.

باقری مقدم در پایان افزود: تمرینات سنگین، یوگا، درازنشست، بشین پا شو با پا‌های یکی جلو و یکی عقب از جمله تمریناتی است که برای کسانی که مبتلا به ورید‌های سیاهرگی است، توصیه نمی‌شود. همچنین به علت ایجاد ضعف در عضلات ساق پا و اختلاف در گردش جریان خون از پا به بالا تنه بهتر است از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند پرهیز کنید.

منبع: فردا

کلیدواژه: درمان پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ کارمندان مسیر سه کیلومتری میدان امام رضا (ع) تا تفرجگاه سه چنار را در میامی طی کردند.
بانوان ایوانکی  هم با شعار شادابی و نشاط و سلامتی یک روز شاد را سپری کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون موثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقاء سلامت
  • برگزاری همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی
  • همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی
  • مدیر ورزشی بایرلورکوزن: گرانیت ژاکا موثرترین خرید ما بود
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • برگزاری همایش پیاده‌روی در مهر
  • پیاده روی به مناسبت هفته سلامت در پیشوا
  • (تصاویر) پیاده‌روی مردمی حمایت از عفاف و حجاب