Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرعامل بزرگترین کارخانه تولید خوراک دام و طیور شرق کشور گفت: این کارخانه از سال 94 راه اندازی شده و ماهانه حدود 3 هزار تن خوراک دام و طیور برای تأمین نیاز داخل کشور تولید می کند.

خیریه افزود: ظرفیت تولید ماهانه در این کارخانه 10 هزار تن است اما به دلیل اعمال قانون ممنوعیت صادرات خوراک دام و طیور در چند ماه اخیر، تولید این کارخانه امروز فقط برای تأمین نیاز داخلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن درخواست از دولت برای رفع این محدودیت گفت: به عنوان تولید کننده در شرق کشور خواهان اصلاح تعرفه و پایه صادراتی هستیم.

مدیرعامل بزرگترین کارخانه تولید خوراک دام و طیور شرق کشور با اشاره به اینکه این واحد در 5 ماه نخست امسال توانسته با صادرات حدود 25 هزار تن خوراک دام و طیور به افغانستان جزو برترین واحدهای صادرکننده استان معرفی شود گفت: با توجه به استقبال افغانستان از تولیدات این کارخانه نیاز است تعرفه های صادراتی به نحوی کاهش یابد که بتوانیم در بازار رقابتی در کشور افغانستان پیشی بگیریم.

خیریه با اشاره به اشتغال 100 نیرو به صورت مستقیم در این کارخانه گفت:  همچنین توان به کارگیری 2500 نفر را نیز در بخش حمل و نقل داریم که چنانچه بازارهای خارجی به روی این واحد تولیدی باز شود نه تنها مجبور به کاهش نیرو نخواهیم بود بلکه اشتغال بیشتری را نیز خواهیم داشت.

خیریه از پیگیری این موضوع از سوی وزیر جهاد کشاورزی با وزیر صمت خبر داد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تاریخ 12 آذر در نامه ای خواستار مشخص کردن تعرفه گمرکی برای آزاد سازی صادرات دان شده که امیدواریم هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.

برای احداث و راه اندازی این کارخانه 40 میلیارد تومان هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان جنوبی کارخانه خوراک دام وطیور صادرات واحد برگزیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی

مقوله امنیت غذایی در شرایط کنونی جهان، به عنوان یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی کشور‌ها مطرح است. تولید غذای کشور از مهم‌ترین فعالیت‌ها در همه کشور‌ها است. بر همین اساس تامین امنیت غذایی و تولید غذای سالم، باکیفیت و متناسب با نیاز کشور، جزو استراتژیک‌ترین فعالیت‌های بنیاد مستضعفان است که در سال‌های اخیر با توسعه سرمایه‌گذاری در این بخش، تلاش شده تا امنیت غذای مردم در شرایط مختلف کشور تامین شود و در این راستا تولید شیر و گوشت به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های غذایی مردم ایران، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شرکت کشت و صنعت و دامپـروری دشت آذر نگین در راستای تامین امنیت غذایی کشور به تولید انبوه شیر و گوشت گوساله می‌پردازد و تامین بخشی از سبد غذایی کشور شامل تولید فراورده هـای لبنـی و پروتئینی، پرورش و نگهداری طیور، زنبور عسل، بخشی از فعالیت‌های این شرکت در حوزه تامین امنیت غذایی است.
عکاس: پوریا ترابی  

دیگر خبرها

  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی