Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@18:56:32 GMT

جلیقه زردهای ایتالیا تظاهرات کردند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۲۷۸۹

جلیقه زردهای ایتالیا تظاهرات کردند

شهر رم در ایتالیا شنبه صحنه تظاهرات هزاران نفر از معترضانی بود که برای اعتراض به سیاست‌های ضدمهاجرتی دولت این کشور به خیابان آمدند.

به گزارش فارس، هزاران نفر روز شنبه در شهر «رم» در اعتراض به قوانین ضدمهاجرتی جدید ایتالیا تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، تظاهرات‌کنندگان پرچم‌هایی در دست داشتند که روی آنها شعارهایی در حمایت از حقوق مهاجران نوشته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کان براهیما»، یکی از معترضان که اصالتاً اهل ساحل عاج است گفت: «قانون جدید باعث می‌شود فقط عده آدم‌هایی بدون اسناد مهاجرتی به ایتالیا می‌آیند زیاد شود و به اجبار مهاجران [غیرقانونی] را به زیرزمین می‌فرستد.»

معترضی دیگر به نام «تونی اسکارداماگلیا» گفت: «هنوز داریم دیوارها و سدهای بیشتری می‌سازیم.» او گفت که قوانین ضدمهاجرتی که ماه گذشته تصویب شد تنها باعث ازیاد مشکلات خواهد شد.

پارلمان ایتالیا ماه گذشته با اکثریت آرا لایحه دولت این کشور که هدف از آن سخت‌گیری بیشتری در زمینه مهاجرت و تسهیل اخراج مهاجران است را به تصویب رساند.

این لایحه را دولت ائتلافی راست‌گرای ایتالیا پیشنهاد داده بود که آوریل ۲۰۱۸ قدرت را در این کشور به دست گرفت. «جوزپه کونته» نخست وزیر و «متئو سالوینی» وزیر کشور ایتالیا تصویب این لایحه را گامی مهم در تغییر سیاست های مهاجرتی ایتالیا دانستند.

گروه حقوق بشری Project Rights در بیانیه‌ای در ارتباط با قوانین ضدمهاجرتی جدید در ایتالیا گفت: «ما اول از همه، دو سال قبل کسانی که جان صدها هزار نفر در دریا را نجات می‌دهند را مصداق جرم تعریف کردیم. حالا هم داریم بنادر و قایق‌هایمان را به روی قایق‌هایی که از دریا جان به در برده‌اند می‌بندیم.»

در این بیانیه آمده است: «امروز ما با حکم سالوینی محافظت از انسان‌ها را کنار گذاشته‌ و باعث شده‌ایم شمار زیادی از انسان‌ها مخفی شوند.»

لایحه جدید دولت ایتالیا قانونی که به «اقامت بشردوستانه» معروف شده بود را هم لغو کرد. در این قانون تصریح شده بود پناه‌جویان می‌توانند به مدت دو سال به صورت قانونی در این کشور زندگی کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایتالیا جلیقه زردها مهاجران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکای‌ نیوز : استرالیا به‌دنبال منع ورود شهروندان ایران و عراق است

 دولت استرالیا به دنبال آن است تا زمانی که دولت‌ها با پذیرش شهروندان خود که به طور غیرقانونی وارد استرالیا شده‌اند موافقت نکنند، منع ورود شهروندان کشورهایی مانند ایران و عراق را قانونی کند.

براساس این گزارش، پیش‌نویس این لایحه که دولت آن را تهیه کرده است، روز سه‌شنبه ارایه شد. این لایحه در واکنش به پرونده شکایت مردی ایرانی در دیوان عالی استرالیا مطرح شده است که از او تحت عنوان ASF17 نام برده می‌شود.

این مرد مدعی است که در صورت بازگردانده شدن به ایران جان او در خطر خواهد بود زیرا همجنس‌گرا است. این مرد که نام او اعلام نشده است از دیدار با مقامات جمهوری اسلامی برای دریافت مدارک مسافرتی و بازگشت به ایران امتناع کرده است.

این لایحه به دولت امکان می‌دهد کشورهایی را تحت عنوان «کشورهای مورد نگرانی» معرفی کند که به شهروندان آنها ویزا نمی‌دهد.

اسکای‌ نیوز می‌گوید که احتمالا ایران و عراق از جمله این کشورها خواهند بود.

در این طرح به نگرانی دولت استرالیا از همکاری نکردن دولت‌ها برای پذیرفتن پناهجویان غیرقانونی بازداشت شده در استرالیا اشاره شده است. براساس این طرح، پناهجویان غیرقانونی که با روند اخراج از استرالیا همکاری نکنند با مجازات یک تا پنج سال زندان یا جریمه ۹۳ هزار دلاری یا هر دو مجازات مواجه می‌شوند.

به گزارش اسکای‌ نیوز ، نتیجه پرونده مطرح شده در دیوان عالی استرالیا به نفع مرد ایرانی می‌تواند به معنی آزادی صدها مهاجر غیرقانونی بازداشت شده باشد که دولت نمی‌خواهد آنها را آزاد کند. گاردین تعداد این بازداشتی‌ها که در صورت رای به نفع شاکی پرونده آزاده می‌شوند را بیش از ۱۷۰ نفر اعلام کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • محمد صدر: لایحه حجاب بانک‌ها را هم ورشکسته می‌کند
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • اسکای‌ نیوز : استرالیا به‌دنبال منع ورود شهروندان ایران و عراق است
  • ارائه لایحه پیشنهادی جدید در خصوص قانون کار | قول وزیر اقتصاد به کارگران صحت دارد؟
  • ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴١ و ۱۶۷ قانون کار/ دولت وکیل مدافع کارگران است
  • تداوم حمایت مردم انگلیس از آرمان فلسطین