Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@07:37:39 GMT

امام حسن عسکری(ع) در کمک به مردم یگانه روزگار بود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۲۸۰۵

امام حسن عسکری(ع) در کمک به مردم یگانه روزگار بود

حجت‌الاسلام یعقوب قاسمی خویی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) بسان اجداد بزرگوارش در بخشندگی و کمک به مردم یگانه روزگار بود، گفت: امام یازدهم شیعیان آن چنان در قلّه شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت که نه تنها دوستان و پیروانش او را ستوده‌اند بلکه دشمنانِ کینه ورز و سرسخت، به مدح و ستایش او پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تفسیر قرآن را مورد توجه امام حسن عسکری(ع) دانست و خاطرنشان کرد: تفسیر قرآن از جمله زمینه‌هایی است که مورد توجه ویژه امام حسن عسکری(ع) بوده است تا بدانجا که یک متن مفصل در تفسیر قرآن که در شمار کهن‌ترین آثار میراث تفسیری امامیه است به ایشان منسوب شده است.
حجت‌الاسلام قاسمی خویی، از صفای باطن امام یازدهم شیعیان گفت و ادامه داد: صفای باطن امام عسکری(ع)، صداقت کلامش و دستان پر محبتش، به قلبها گرمی می‌بخشید و نیروی پایداری و مقاومت می‌داد.
استادیار دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز، یادآور شد: امام عسکری(ع) به نماز اوّل وقت بسیار اهتمام می داد و نماز را بزرگ می داشت.
وی با اشاره به فرموده امام حسن عسکری(ع) افزود: ایشان می فرمایند: یکی از درهای بهشت، «بابُ المعروف» است. از آن در کسی داخل بهشت نمی شود مگر اینکه در دنیا کارهای نیک انجام داده و به مردم کمک و خدمت نماید.
حجت‌الاسلام قاسمی خویی، ضمن بازگو نمودن ارجعیت فضایل اخلاقی امام یازدهم(ع) تاکید کرد: فضایل اخلاقی و کمالات معنوی امام حسن عسگری(ع) موجب شده بود که نه تنها شیعیان و پیروان آن حضرت، بلکه عامه مسلمانان و حتی دشمنان نیز بر عظمت و بزرگواری آنحضرت اعتراف نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن معارف استاد حوزه و دانشگاه امام حسن عسگری کمک به مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۲۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ بعدی ایران به رژیم صهیونیستی قاطع‌تر است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی بداند که هر قدمی بردارد، قدم بعدی ۱۰ برابر قوی‌تر و جدی‌تر از قدم نخستین است.

وی اضافه کرد: عملیات وعده صادق باعث شد تا دل‌های ملت ما متحدتر شود و جهانیان نیز با چشم خود دیدند که ولی امر مسلمین چگونه علیه ظلم رژیم صهیونیستی به پا خواست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: اینکه مردم فوج فوج گرد هم می‌آیند و شادی می‌کنند، به علت حماسه آفرینی و تحقق وعده صادقی بود که با دستان قدرتمند نیرو‌های مسلح انجام شد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: ما در مقابل ظلم، جنایت و نسل کشی رژیم منحوس و غصبی و صهیونیستی اسراییل ایستاده‌ایم، چراکه خدا فرمود اگر یک مومنی به عمد کشته شود، سزای او جهنم است و خدا به او غضب و لعنت کرده و عذاب بزرگ را برای او مهیا می‌کند.

این مسئول ادامه داد: این وعده خداست که هر کسی در راه خدا برای کمک به محرومان، بندگان مظلوم و ایمان و قسط به پاخیزد خدا آن را از هر گزند و شکستی حفظ خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: جریان مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام و حمایت از همه مسلمانان و ظهور منجی بشریت و حمایت از محرومان و مستضعفان به پا خواسته تا در مقابل رژیم صهیونسیتی که این همه آدم بی پناه، زن و کودک مظلوم را آواره کرده، مقابله کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: یادمان نرود که امام راحل در دهه ۴۰ یک تنه مقابل آمریکا ایستاد و استقامت او سبب شد تا مردم با هدایت امام خود انقلاب اسلامی پر افتخار را خلق کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: پیروزی‌های اخیر نیرو‌های مسلح بر ملت عزیز و سپاه پاسداران، ارتش و بسیج و همه ملت‌های به پا خواسته جهان مبارک باد؛ امیدوارم سال آینده در ۲۹ فروردین ماه که روز افتخار ارتش جمهوری اسلامی است، شاهد اضمحلال رژیم منحوس صهیونیستی باشیم.

ارتش در عرصه‌های مختلف به دشمنان پاسخی دندان شکن داده است

امیر سرتیپ دوم حسین محمدشفیعی فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین و ارشد ارتش جمهوری اسلامی در استان‌های قزوین و زنجان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت نام شهدای حماسه آفرین ارتش گفت: بر خلاف تدابیر دشمنان اسلام در قبل از انقلاب اسلامی، درایت و آینده نگری معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) سبب شد تا ارتش به عنوان نیروی مقتدر انقلاب اسلامی شناخته شود و ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری کنیم.

وی اضافه کرد: آن پیر فرزانه [امام راحل]روز ارتش را معین کردند تا پس از آن در عرصه‌ها و ماموریت‌های مختلف شاهد پاسخی قاطع و دلگرم کننده و دندان شکن به دشمنان انقلاب اسلامی داده شود.

در پایان این مراسم یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی از مقابل جایگاه و تمثال امامین انقلاب رژه رفتند و انواع تانک‌ها، خودرو‌های زرهی، پهپادها، سامانه‌های جنگ الکترونیک و نوین و سایر تجهیزات نظامی نیز در این رژه به نمایش گذاشته شد.

لشگر ۱۶ زرهی قزوین ۲ هزار و ۹۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جزئیات گفتگوی تلفنی رئیس جبهه اصلاحات با مهدی کروبی
  • همدلی مقاومت لبنان برابر رژیم صهیونیستی مایه مباهات است
  • پاسخ بعدی ایران به رژیم صهیونیستی قاطع‌تر است
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با حماسی خوانی میثم مطیعی
  • امام موسی صدر و سیدحسن نصرالله مایه افتخار جهان اسلام هستند
  • موثرترین بازیکن جوان لیگ را بشناسید
  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • اعزام ۴۰ زائر اولی به مشهدالرضا از میبد